هر آنچه باید درباره Dragon's Dogma 2 بدانیم

یکی از محبوب ترین انواع بازی های ویدئویی، نقش آفرینی با فضایی فانتزی است که بازیکنان را در دنیایی همراه با موجودات عجیب و اسطوره ای و ماجراجویی های شگفت انگیز و فراموش نشدنی قرار می دهد. از جمله این آثار می توان به بازی هایی مانند سری Fable یا سری ویچر اشاره کرد که هر کدام لحظات لذت بخشی و فراموش نشدنی را برای ما رقم زده اند. با این حال، اجازه دهید به سال 2012 برویم. سالی که کپکام تصمیم گرفت Dragon's Dogma را منتشر کند، یک بازی نقش آفرینی سرگرم کننده با محیطی فانتزی. اکشنی که در آن بازیکنان باید با قرار گرفتن در نقش شخصیتی به نام Arisen خود را برای رویارویی با یک اژدها آماده کنند.

این بازی در زمان انتشار به دلیل المان های گیم پلی متنوعی که داشت با واکنش مثبت منتقدان مواجه شد، بنابراین توسعه دنباله آن دور از انتظار نبود. سرانجام پس از 10 سال در ژوئن 2022، کپکام نسخه دوم این بازی را ارائه کرد. مدیر بازی Hideaki Itsuno Hideaki Itsuno هدف از توسعه Dragon's Dogma 2 را معرفی عناصر جدیدی از گیم پلی بازی اعلام کرد که به دلیل تکنولوژی ضعیف در نسخه اصلی در سال 2012 قابل پیاده سازی نبودند. او گفت که ممکن است دنباله این بازی کاملاً جدید و متفاوت نباشد. کار می کند، اما بدون شک یک تجربه کامل و لذت بخش را برای بازیکنان فراهم می کند.

در حالی که در چهارمین سال از نسل جدید بازی‌های ویدیویی هستیم، Dragon's Dogma 2 رسما اولین بازی نسل فعلی کپکام است که به کنسول‌های نسل قبلی منتقل نمی‌شود (قرار بود Resident Evil Village اولین بازی باشد. انحصاری، اما بعداً ناشر نسل بعدی را از پیش منتشر کرد). اثری که از موتور بازی سازی RE کپکام استفاده می کند باید از حداکثر توانایی های کنسول های نسل نهم نهایت استفاده را ببرد. البته جالب است بدانید که از زمان انتشار Resident Evil VII، موتور Capcom RE دائما در حال پیشرفت بوده و اکنون یک موتور داخلی عالی است.

از این موتور برای ساخت بازی‌های واقع‌گرایانه عالی مانند Resident Evil 4 و Street Fighter 6 World Tour استفاده شده است، اما Dragon's Dogma 2 بدون شک بزرگترین آزمایش این موتور بازی تا به امروز بوده است. در واقع این بازی اولین محصول جهان باز بود که با این موتور ساخته شد و با توجه به عملکرد عالی آن می توان انتظار یک محصول درجه یک را داشت. با این حال، در ادامه مقاله، تصمیم گرفتیم اطلاعات بیشتری را که تاکنون از بازی منتشر شده به اشتراک بگذاریم و نگاهی به آخرین ساخته استودیوی نام آشنای کپکام بیندازیم.

شخصیت باشگاهی ما در Dragon's Dogma 2

شخصیت نادنیا در Dragon's Dogma 2

بخوانید  نتفلیکس در حال ساخت یک بازی جدید و عالی برای کامپیوتر است

داستان بازی Dragon Dogma 2

برای ورود به داستان Dragon's Dogma 2، اجازه دهید توضیحاتی را که Capcom در قسمت معرفی داستان منتشر کرده است مرور کنیم:

داستان بازی در یک زندان زیرزمینی آغاز می شود، جایی که صدای اژدها در غبار خاطرات فراموش شده طنین انداز می شود.

برخیز، ای کسانی که بر اساس آرای این دنیا هستند.

بین دنیای انسان ها و حیوانات، قهرمان باید به سرنوشت فراموش شده خود جامه عمل بپوشاند.

قلب شما چه منظره ای را از چشمان شما می بیند؟

این داستان کسی است که اژدها را کشت و تاج و تخت را گرفت.»

خلاصه داستان The Dragon's Dogma 2 نشان می دهد که وقایع بازی در یک جهان موازی اتفاق می افتد که آینه دنیای بازی اصلی است. مانند بازی اول، داستان حول شخصیتی به نام آریسن می چرخد ​​که برای بازیابی قلب ربوده شده از یک اژدها، سفری خطرناک را آغاز می کند.

Hideaki Itsuno او در رابطه با داستان بازی در گفت و گو با IGN گفت: داستان بازی در مورد تولد دوباره با محوریت اژدها خواهد بود، المان های مختلفی که در دنیای بازی قبلی ارائه شده بود به دنیای این بازی منتقل شده است. وقایع بازی در دنیایی متفاوت و به موازات نسخه اصلی اتفاق می‌افتد که به اعتقاد من، آن‌ها حاوی ترکیبات مختلفی هستند که مشابه اما متفاوت هستند.

دنیای بازی از دو امپراتوری بزرگ و معروف تشکیل شده است که هر کدام حاوی جزئیات زیادی هستند. اولین مورد Vermund نام دارد که پادشاهی انسان ها محسوب می شود و در آن بازیکنان در طول بازی خود را در میانه جنگ قدرت بر سر تاج و تخت می یابند. امپراتوری دیگری باتال نام دارد که در آن حیوانات انسان نما به رهبری راهبه ای به نام نادنیا زندگی می کنند. در حالی که سرنوشت Arisen با کشتن اژدها و بدست آوردن قلب آن گره خورده است، نحوه وقوع این اتفاق می تواند از بازیکنی به بازیکن دیگر متفاوت باشد. در سرزمین های ورموند و باتال، مسافران، بازرگانان، سربازان و بسیاری افراد دیگر زندگی می کنند. با این حال، افرادی هم هستند که ممکن است در طول مسیر درخواستی از شما داشته باشند و در عین حال به شما در ارائه اطلاعات کمک کنند.

انسان نماها در Dragon's Dogma 2

طراحی شخصیت ها و NPC های Dragon's Dogma 2

در Dragon's Dogma 2، رفتار شما با NPCها بر روابط آنها با یکدیگر تأثیر می گذارد و ممکن است باعث حسادت آنها شود.

در Dragon's Dogma 2، شما کنترل Arisen را دارید که کاملاً قابل شخصی سازی است. بازیکنان می توانند از بین سه نژاد Human، Dwarf و Humanoid Beast انتخاب کنند که هر کدام دارای دو تیپ بدنی کلی، 9 مدل بدن برای هر نوع، و تعداد بی شماری از مدل های صورت و سر هستند که هر کدام را می توان تغییر داد. Itsuno گفت: “ایده اولیه ما این بود که صورت نزدیک به صد نفر را اسکن کنیم و سپس از آن به عنوان مبنایی برای طراحی شخصیت استفاده کنیم.” در همان زمان، این داده ها نقش طراحی اولیه ما را ایفا کردند که از طریق آن ما توانستند به راحتی چهره های واقع گرایانه را بدون افزودن ارزش های غیرطبیعی به آن ها طراحی کنند.» به منظور نشان دادن توانایی استثنایی در طراحی چهره بازی، Capcom قبل از انتشار رسمی و نتیجه، ابزار خلق شخصیت رایگان را برای کاربران پلتفرم های مختلف ارائه کرد. خلق شخصیت های آشنا با طرح های دقیق توسط کاربران بود.

بخوانید  این مجموعه 7 بازی جنگ ستارگان را در نینتندو سوییچ فقط با 40 دلار بخرید

سپس به NPC های دنیای Dragon's Dogma 2 باز می گردیم. در طول بازی، بازیکنان با شخصیت های غیرقابل بازی (NPC) بی شماری روبرو می شوند که می توانند با انجام ماموریت های جانبی خود با Arisen رابطه برقرار کنند. Itsuno به IGN گفت که او قصد دارد NPC هایی با جزئیات طراحی کند که در دنیای بازی پویا باشند و زندگی مستقلی از آنچه بازیکنان انجام می دهند داشته باشند.

همانند بازی اصلی، NPCها در Dragon's Dogma 2 بسته به کاری که شخصیت شما انجام می دهد، می توانند شما را دوست داشته باشند یا از شما متنفر باشند. در این نسخه جدید، کلاس‌های NPCهایی هستند که شما را دوست دارند یا از شما متنفرند، که کاملاً بر اساس رفتار شما نسبت به سایر NPCهای اطرافشان است. ایتسونو ادامه داد: “اگر دو دوست پیدا کنید و یکی از آنها را آزار دهید، دیگری را از دست خود عصبانی می کنید، یا اگر کار خوبی برای کودک انجام دهید، ممکن است والدین او از شما تشکر کنند یا شما را تحسین کنند.” و همچنین منظور من از روابط بین NPCهاست.

او همچنین اضافه کرد که اگر رابطه بین NPCها و بازیکنان تهدید شود، ممکن است شاهد درگیری آنها با یکدیگر باشیم. در واقع این ویژگی در نسخه نهایی بازی به این صورت خواهد بود: «شاید شخصیتی که به شما نزدیک می شود برای تفریح ​​به خانه شما بیاید، اما اگر با شخصیت دیگری که همان فعالیت را در خانه شما دارد ملاقات کند، ممکن است درگیری ایجاد شود. بین آنها.”

غرش اژدها در Dragon's Dogma 2

صدا و موسیقی Dragon's Dogma 2

وقتی در یک بازی یا فیلم به دنیای فانتزی فکر می کنید، موسیقی آن بدون شک جزء حیاتی تجربه شماست. هدف رهبر تیم موسیقی بازی است ساتوشی هوری (ساتوشی هوری) این است که “بازیکنان دنیای وسیع، جو و تنش نبردها را از طریق موسیقی احساس می کنند.” در حالی که هدف اصلی تولید موسیقی کلاسیک بر اساس سبک بازی است، هوری می گوید که در نتیجه نهایی نیز رویکردی مدرن را احساس خواهید کرد.

بخوانید  Sea of ​​Thieves با استقبال خوب کاربران پلی استیشن 5 مواجه شده است

مدیر بخش صوتی بازی، i.e ریو یوشی Ryo Yoshi همچنین بر اهمیت کار تیم صدا برای اطمینان از اینکه دنیای بازی کاملاً غوطه ور و فراگیر است، تأکید می کند. برای انجام این کار، آنها باید اطمینان حاصل می کردند که چگونه می توانند جلوه های صوتی و حرکتی چشمگیر را با صداهای دنیای زیبای بازی ترکیب کنند و چیزی بسازند که به بازیکنان این امکان را می دهد که هم سکون و هم حرکت دنیای ایجاد شده را به روشی طبیعی تر احساس کنند. . .

برای تقویت بیشتر غوطه وری شما، تیم صوتی صدای سه بعدی را در بازی گنجانده است. یوشی افزود: «رویکرد ما این بود که این ویژگی را به عنوان یک ارزش افزوده برای بازی قرار دهیم. ویژگی اضافه شده در واقع سعی می کند تا بازیکنان را از طریق صدا به طور کامل فضای شگفت انگیز و فراگیر بازی را حس کنند. البته در همان زمان، تیم توسعه سعی کرد بدون استفاده از فناوری سه بعدی، تجربه ای عالی را به بازیکنان ارائه دهد.

مبارزه با یک هیولای غول پیکر در Dragon's Dogma 2

بازی Dragon Dogma 2

شکی نیست که هدف اصلی شما در Dragon's Dogma 2 از بین بردن اژدها است، اما نباید فراموش کنید که در طول بازی با هیولاهای غول پیکر دیگری نیز مواجه خواهید شد. هیولاهایی که به جای اینکه فقط با شمشیر به پاهایشان آسیب برسانید، باید از استراتژی های مختلفی برای نابودی آنها استفاده کنید. سازندگان با الهام از آثاری مانند Monster Hunter و Shadow Of The Colossus، در طول گیم پلی، به شما اجازه می دهند تا دشمنان را گرفته و با بالا رفتن از آنها به نقاط ضعف آنها برسید.

البته از نظر مبارزه محدودیتی ندارید و مثلا در هنگام حمله تعداد زیادی هارپی (موجودی با نیم تنه زن و نیم تنه پرنده) با گرفتن پا از خطر فرار کنید. یکی از آنها و نابود کردن یکی از آنها در طول راه. در کنار سیستم مبارزه، فیزیک دنیای بازی نیز در بسیاری از موارد می تواند به شما کمک کند. برای مثال می توانید با کمک یک سیل با یک هیولا مبارزه کنید و از آن برای نابودی آن استفاده کنید. حتی می توانید موقعیتی را تصور کنید که دشمن از روی پل به شما نزدیک می شود. بازی به شما این امکان را می دهد که به جای مبارزه مستقیم فقط با تخریب پل، عملیات دشمن خود را کامل کنید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر