بهترین های 2023: Baldur's Gate 3 بهترین ست قطعه به ریشه های سیاه چال می رسد



زمان پخش و فضای صفحه نمایش زیادی به صحبت در مورد اندازه Baldur's Gate 3 اختصاص داده شده است. و بزرگ است، و حتی به طور پیوسته در حال رشد است زیرا بازی طیف وسیعی از وصله های تغییر دهنده بازی را دریافت می کند. با این حال، Baldur's Gate 3 با تعهد بی امان خود به مبارزه دقیق و طراحی سیاه چال، بهترین آواز را می خواند. صومعه Rosemyrn در ساده ترین و خیره کننده ترین طراحی سطح RPG است.

در ساختار کلی خود، Rosemyrn به طور اساسی سیاه چال معمولی را معکوس می کند: بالا سیاهچال است، زیر شهر. جنگجویان فضایی، گیتیانکی، منطقه زیر صومعه را به عنوان مهد کودک خود گرفته اند، اما بیشتر خود صومعه – نواحی بالای زمین که زمانی مملو از روحانیون، زائران و مهمانان دیگر بود – تقریباً به طور کامل متروکه شده است. روزمیرن به خدای سپیده دم، لیتاندر تقدیم شد و بسیاری برای جلب لطف او به آنجا رفتند.

خرابه‌های شلوغ سابق به دلایل خوبی خوراک بازی‌های ویدیویی کلاسیک (و بازی‌های نقش‌آفرینی رومیزی) هستند. این یک راه ساده برای ساختن ترحم و داستان است، حتی در میان مزخرفات بازی های ویدیویی قدیمی مانند پازل ها و نبردها. Rosemyrn از این نظر منحصر به فرد نیست، حتی در Baldur's Gate 3، اما نسخه ای خاص است. قدرت آن به چند تصویر خارق العاده کاهش می یابد: یک زره مسحور از گنج متروکه محافظت می کند. یک سیستم هشدار جادویی هشداری را بارها و بارها منتشر می کند که هیچ کس نمی تواند آن را بشنود. بقایای عبادات و آرزوهای زائران در آفتاب می پوسد. گیتیانکی هایی که حمله کردند به خود زحمت ندادند گنجینه های خود را خالی کنند. فضا کافی بود این غم انگیز است، شاید برای یادآوری بیشه مقدسی که در قانون 1 از آن محافظت یا تخریب کردید. این فضای مقدس دیگری است که تهدید دیگری کاملاً در برابر آن موفق بوده است.

همچنین برخی از سهام عاطفی تر را در سیاه چال ایجاد می کند. فرهنگ جنگجو که لازل عضو حزب به آن تعلق دارد باعث این مرگ شد. جامعه ای از Githyanki منتظر قهرمان داستان و Lae'zel در زیر است. این یک یادآوری آشکار از آسیب هایی است که امپراطوری او می تواند ایجاد کند.

بخوانید  استفاده از هوش مصنوعی در بازی ها بیش از پیش برجسته می شود

اگرچه طراحی Rosemyrn جنبه مالیخولیایی دارد، اما این بدان معنا نیست که نمی تواند سرگرم کننده یا احمقانه باشد. یکی از اولین برخوردها در سیاهچال مربوط به کوبولدهایی است که به فروشگاه های Firewine حمله کردند. مست، می توانید آنها را با حملات آتش منفجر کنید. این پوچی منطق فانتزی بازی را نشان می دهد. صومعه Rosemyrn ممکن است چیزی شبیه به یک برش عمودی باشد، اما بسیار موفق است زیرا رنگ های مختلفی را در بر می گیرد. که در نقد او در Eurogamerروث کسیدی نوشت:[The] گستردگی امکانات در Baldur's Gate 3 در واقع یک توهم است، اما به نمایشگری عالی نزدیکتر است تا طلسم یک جادوگر حواس پرت کننده، و با دقت انجام شده است. «تغییر لحن بخشی از ترفند است، حرکتی که هر رویارویی را به ریتم‌های معنادار در یک داستان بزرگ‌تر شکل می‌دهد.

پس از حل معماها و شجاعت در نبردهای سطحی، می توانید به پایین فرود آمده تا یک محل کوچک، هرچند نظامی، پیدا کنید. در حالی که می توانید و انجام دهید، با Githyanki مبارزه کنید، بازی تلاش می کند تا افراد زیادی را دوست داشتنی کند. گیتیانکی نوجوان در برابر اقتدار ناعادلانه، سختگیرانه و زمزمه های تجاری انقلاب سر می زند. یک ناظر به دنبال محافظت از تخم گیتیانکی هچ نشده ای است که قوانین باید مدت ها پیش پشت سر گذاشته می شد. چند گیتیانکی، به خصوص مبارزات اجتناب ناپذیر سیاه چال، کل امپراتوری را تصاحب می کنند، اما بیشتر آنها افراد هستند، بخشی از سیستمی که در آن مشارکت دارند اما نمی توانند به طور کامل کنترل کنند.

این انسان سازی (به دلیل نبود اصطلاح بهتر) به طور متناقض در بقیه بازی اعمال می شود. به عنوان مثال، قانون 1 به وضوح نشان می دهد که اجنه در اردوگاه تبهکاران دستکاری می شوند، اغلب تا حد خودکشی، برای خدایی که آنها را جلال و جلال نخواهد داد. بسیاری از آنها نام و دیدگاه فردی دارند. اما اگر یک بازی “خوب” دارید، واقعاً کاری جز کشتن همه آنها وجود ندارد. BG3 انعطاف پذیری یک بازی رومیزی را ندارد. با این حال Rosemyrn نمونه ای از نقاط قوت بازی در این زمینه است و تصویری از فرهنگی را به شما ارائه می دهد که فراتر از نگاه شما وجود دارد.

بخوانید  همکاری The Flash با بتمن برای نجات دنیا در اولین تریلر فیلم The Flash

صومعه Rosemyrn برای بسیاری از شخصیت‌های Baldur's Gate 3 نقطه بی‌بازگشتی است. لائزل معتقد است که گیتیانکی‌ها کلید رهایی از انگل‌ها را در دست دارند، اما متوجه می‌شوند که درمان احتمالی او را می‌کشد و خاطراتش را می‌دزدد تا ملکه Githyanki را بیاورد. ولاکیت به خدایی نزدیکتر است. اندکی بعد، ولاکیت موقعیت و قدرتی را که لائزل آرزوی آن را دارد، وعده می دهد. رهبران Githyanki همچنین به دنبال وسیله ای هستند که شما با خود حمل می کنید، که از گروه شما در برابر آسیب های ذهنی محافظت می کند. شار، الهه محافظ Shadowheart، این وسیله را به او داد تا در ماموریت مرموزش به او کمک کند. همچنین یک موجود مرموز را در خود جای می دهد که به شما کمک می کند و به نوبه خود از شما کمک می خواهد. به طور خلاصه، صومعه Rosemyrn وفاداری حزب را در چندین جهت متضاد آزمایش می کند که منجر به برخی از جذاب ترین درام های بازی می شود.

برای روشن شدن، همه اینها توسط تنور فوق العاده و ساده BG3 شکل گرفته است. Vlaakith یک کاریکاتور از شر است، یک جادوگر بزرگ که به قدرتی نامقدس سپرده شده است. چیزی که آن را خاص می کند تاکید آن بر احساسات منظم انسانی است. لائزل به عنوان فردی گستاخ و مغرور، بی توجه به آنچه دیگران فکر می کنند و در اصول خود تزلزل ناپذیر توصیف می شود. ممکن است او را با دختر مغرور یک ژنرال نجیب اشتباه بگیرند، اما اولین برخورد با گیتیانکی ها نشان می دهد که لائزل فقط یک سرباز است. احساس غرور او از موقعیتی در سلسله مراتب ناشی نمی شود، بلکه حالتی است که ناامنی را در زمینه مناسب آشکار می کند. قبل از تصویر Vlaakith، به سادگی عبادت است. او آنچه را که لیاقتش را دارد تصور نمی کند، اما از وعده های ولاکیت خیره شده است. سؤال این است که آیا او به خود اجازه خواهد داد که شک و تردیدهای غرورآمیز خود را درگیر کند؟

بخوانید  اشاره به رونمایی از بازی کرش بندیکوت جدید در گیم اواردز ۲۰۲۲

صادقانه بگویم، بخشی از دلیلی که من از این کار بسیار لذت می برم، تمایلات خودم است. هر دو Lae'zel و Shadowheart زنانی هستند که در سلسله مراتبی به دام افتاده اند که از آنها استفاده می کنند، که آنها نیز به شدت به آنها اختصاص داده شده اند. حساب Shadowheart هنوز فرا نرسیده است، اما صومعه Lae'zel را مجبور می کند تا با فداکاری او مقابله کند. به عنوان یک فرد مذهبی سابق که احتمالاً در حال حاضر به عنوان یک آتئیست اکراه توصیف می شود، این چیز من است. گریه Lae'zel به ستاره ها برای درک خیانت Vlaakith به راحتی یکی از احساسی ترین لحظات سال در بازی است.

اینکه چگونه Rosemyrn از یک خزیدن سرگرم کننده در سیاه چال به یک شهر مینیاتوری به یک کاتارسیس عاطفی عظیم تبدیل می شود، فوق العاده قابل توجه است. اگرچه این یک قطعه مناظر بزرگ است، اما واقعاً احساس نمی شود که خودنمایی کند. این فقط یک اعتماد است، مسلماً اعتمادی است که از طریق سال ها دسترسی زودهنگام و آزمایش های گسترده به دست آمده است. صحبت های زیادی در مورد معنای BG3 برای بازی های آینده وجود دارد. این یک نسخه عظیم است که (برای بیشتر) یک خرید است. این یک بازی در مقیاس بزرگ است که ده ها ساعت طول می کشد تا به جک واقعی برسد (که به سرعت رفع می شود). اما من فکر می کنم درس بسیار ساده است: مردم به طراحی قوی و متفکرانه در سطح پاسخ می دهند. صومعه Rosemyrn یکی از بزرگترین صومعه ها است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر