بهترین دسته های بازی کامپیوتر + قیمت و لینک خرید

دسته بازی تسکو مدل TG 170W اولین گزینه‌ی این فهرست است که به یک تاچ پد مجهز بوده و ازطریق بلوتوث به گوشی‌های موبایل، تبلت و کامپیوتر متصل می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های متمایز کننده TG 170W از گزینه‌های قبلی را می‌توان کلید Share یا اشتراک‌گذاری دانست که با استفاده از آن می‌توان لحظات زیادی از بازی را با دوستان خود به اشتراک گذاشت. همچنین می‌توان با اتصال این دسته به هدست با استفاده از پورت ۳.۵ میلی متری صدا، بازی‌های گروهی و رقابتی را با جذابیت بیشتری تجربه کرد. پیکربندی این کنترلر نیز مانند بسیاری از گزینه‌های این فهرست از دو استیک استاندارد شستی، یک D pad در قسمت سمت چپ دسته، پد دکمه‌های عملکردی در سمت راست و همچنین موتور لرزاننده‌ی Dual Shock اشاره کرد. دسته بازی تسکو مدل TG 170W علاوه‌بر کلید اشتراک از یک کلید آپشنال دیگر تحت عنوان توربو برای سرعت بخشیدن به دستورها ورودی برخوردار است. این کنترلر را می‌توان اولین گزینه‌ی تقریبا حرفه‌ای این فهرست معرفی کرد که علاوه‌بر باتری لیتیوم یون ۷۰۰ میلی‌آمپری قابلیت اتصال با یک کابل ۲ متری را نیز دارد که به‌عنوان شارژر دسته نیز استفاده می‌شود.

دسته پلی استیشن 4 (دوال شاک 4)

دسته بازی تسکو مدل TG 170W

دسته‌های کنسول ایکس باکس سری ایکس نیز یکی از جدیدترین کنترلرهای مایکروسافت هستند که به بلوتوث نسخه ۵ و درگاه اتصال USB Type C مجهز شدند. ابعاد دسته در این نسخه کمی کاهش پیدا کرده و جنس پشت دسته زبر و مات شده تا از تعریق و لیز خوردن جلوگیری کند. اضافه شدن دکمه Share و تأخیر کمتر در اتصال بلوتوثی از دیگر بهبودهای آن نسبت به نسل قبل هستند.

از بهترین دسته های بازی می‌توان به دسته‌های شرکت تسکو، مایکروسافت، سونی و گیمسر اشاره کرد. جزییات کامل این دسته‌ها را می‌توانید در سایت یک گیمر بخوانید.

۲- بهترین دسته بی سیم پی سی کدام است؟

دسته بازی تسکو مدل TG115 بسته 2 عددی

این دسته به یک باتری غیرقابل جدا شدن و قابل شارژ مجهز است و . جک هدفون و پورت USB، درگاه‌های اتصالی این دسته را تشکیل می‌دهند. از طرفی یک اسپیکر مونو درون دسته تعبیه شده تا از آن برای محتویات مختلف بازی‌های گوناگون استفاده شود. یکی از ویژگی‌های جذاب این کنترلر، Light Bar یا نوار نورانی LED در قیمت بالایی آن است که به چهار رنگ آبی، قرمز، سبز و صورتی درآمده و کاربردهای مختلفی در بازی‌های ویدیویی دارد.

بخوانید  بیش از نیمی از بازیکنان Call Of Duty: MW2 از تنظیمات دسترسی بازی استفاده کردند

نوبت به دوال‌شاک 4 (DualShock 4) یا کنترلر اصلی PS4 می‌رسد که شاید شناخته‌ شده‌ترین و پرفروش‌ترین گزینه این فهرست باشد. پیشنهاد هفتم یک گیمر از مجموعه‌ی بهترین کنترلرهای مناسب برای پی سی تقریباً دو برابر پیشنهاد قبلی قیمت داشته ولی از نظر ارزش خرید و کیفیت ساخت به مراتب ارزشمندتر است. دوال‌شاک 4 می‌تواند حرکات و سرعت را ازطریق ژیروسکوپ و دیگر سنسورهای خود تشخیص بدهد. تاچ پد یا صفحه لمسی این کنترلر کیفیت بسیار خوبی داشته و عملکرد بی‌نقصی دارد. این کنترلر، اولین کنترلر در سری دوال‌شاک سونی است که با سیستم‌عامل ویندوز سازگار است.

دسته حرفه‌ای ایکس باکس درکنار استیک‌ها فلزی با کیفیت به‌مراتب بهتر امکاناتی مانند اسلایدر تریگرها، قابلیت تنظیم سه‌مرحله‌ای استیک‌ها با کلیک مخصوص، حضور چهار پدال در پشت دسته و همچنین دی‌پد‌های قابل تعویض را ارائه می‌دهد. دسته سری ۲ الیت ایکس باکس روی پی‌سی ارزش خرید به مراتب بیشتری نسبت به دوال سنس اج سونی دارد. الیت ۲ نه‌تنها شارژدهی ۴۰ ساعته دارد بلکه در تمام بازی‌ها نیز به‌لطف ویندوز از این دسته پشتیبانی می‌شود. اما در مقابل دسته دوال سنس اج در بازی‌های زیادی پشتیبانی نمی‌شود و حتی شاهد پشتیبانی کمی از آن در روی پلتفرم استیم هستیم.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین دسته‌ی بازی برای پی سی چیست؟

از دیگر فاکتورهای مؤثر در انتخاب یک دسته‌ی خود نیز باید به اندازه و ارگونومی مناسب، جنس بدنه و وزن آن اشاره کرد. با درنظرگرفتن این آیتم‌ها، می‌توانید گزینه‌ی مناسب خود را از میان موارد معرفی شده انتخاب کنید.

دسته بازی تسکو مدل TG 117

دسته الیت ایکس باکس سری 2 سفید

دسته‌های بازی تسکو مدل TG115 به‌طور ویژه برای سازگاری با PS3 و پی سی طراحی شده و با استفاده از یک سیم اتصال ۱۸۰ سانتی متری به دستگاه شما متصل می‌شود. مجموع کلید‌های روی دسته و تریگرهای آن بدون درنظرگرفتن استیک‌های آنالوگ به ۱۶عدد می‌رسد. رنگ بندی مشکی و قرمز رنگ این کنترلر و کیفیت ساخت بدنه، کلیدها و آنالوگ‌های آن مطلوب و قابل قبول است. لازم به ذکر است کابل اتصال دسته‌های این مجموعه‌ی دو عددی جدا از هم بوده و باید دو پورت USB را برای اتصال آن‌ها در نظر بگیرید.

دسته بازی گیمسر مدل G4 PRO

دسته دوال سنس اج

مقاله‌های مرتبط:

از سوی دیگر، اتصال با سیم یا بی‌سیم یک کنترلر می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای در انتخاب آن باشد که هرکاربری بسته به نوع نیاز خود باید درباره آن تصمیم گیری کند. در صورتی که یک کنترلر بی‌سیم را انتخاب کنید، باید عمر باتری و شارژی یا غیر شارژی بودن باتری‌ها نیز مورد توجه قرار گیرند.

دسته بازی تسکو مدل TG 117 یکی از مناسب‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌هایی است که در این رنج قیمت می‌توان خریداری کرد. TG 117 محصولی از شرکت ایرانی تسکو (Tsco) است که با پیکربندی کلیدهای استاندارد و قابلیت اتصال با یک سیم ۱.۵ متری و رابط USB 2.0، یک گزینه اقتصادی برای کژوال گیمینگ محسوب می‌شود. این دسته در مجموع ۱۹ کلید کنترلی دارد و از قابلیت «شوک» نیز برخوردار است. از نکات قابل ذکر دیگر باید به امکان خرید بسته ۲ عددی این کنترلرها و رنگ بندی مشکی یا چند رنگ آن اشاره کرد.

دسته بازی ردراگون مدل SATURN G807

دسته پلی استیشن 4 (دوال شاک 4)

دسته SATURN G807

دسته الیت ایکس باکس

اتصال این دسته از دو طریق بلوتوث و USB-C امکان‌پذیر است و برخلاف کنترلرهای استاندارد ایکس باکس، در آن از باتری‌های شارژی استفاده شده است. نسخه ۱۸۰ دلاری دسته سری ۲ الیت برای ایکس باکس و پی‌سی هم شارژر قدرتمندی در کیف خود دارد و هم ۴۰ ساعت شارژدهی را به‌بازیکنان ارائه می‌دهد.

بخوانید  امکان قرار گرفتن Siphon Filter 3 در کاتالوگ بازی های PlayStation Plus Premium

دسته بازی رپو مدل V600 نیز در رنج قیمتی گزینه‌ی قبلی قرار می‌گیرد؛ با این تفاوت که اولاً در خصوص نسخه V600S آن با یک دسته‌ی بی‌سیم با باتری‌های قابل شارژ مواجهیم و ثانیاً پیکربندی کلیدها و طراحی آن بیشتر به کنترلر کلاسیک ایکس باکس 360 شباهت دارد. دسته بازی رپو مدل «V600S» از یک باتری لیتیوم پلیمری برخوردار است که ۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داشته و ظرف سه ساعت شارژ می‌شود. با هر بار شارژ شدن این دسته می‌توان ۶ الی ۸ ساعت از آن استفاده کرد. همچنین با استفاده از یک دانگل USB و اتصال آن به کامپیوتر یا لپ‌تاپ می‌توان آن را شارژ کرد. نسخه V600 این دسته نیز مانند گزینه‌های قبلی از اتصال سیمی برخوردار است.

دسته بازی تی-دگر مدل ARIES T-TGP500

دسته یا کنترلرهای بازی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای گیمینگ در هر پلتفرمی به شمار می‌روند که در میان کاربران پی سی هم معمولاً برای بازی‌های رقابتی و ورزشی طرفداران ثابت خود را دارند. البته که مثل هر لوازم جانبی دیگر، انتخاب یک کنترلر خوب برای پی سی از میان موارد متعددی که در بازار به چشم می‌خورند، کار ساده‌ای نیست. انتخابی که باید علاوه‌بر قیمت متناسب و امکانات همراه خود، از کیفیت ساخت خوبی هم برخوردار بوده و طول عمر بالایی داشته باشد.

دسته الیت ایکس باکس سری 2

دسته بازی گیمسر مدل G4 PRO

از بهترین دسته های بی سیم پی سی می‌توان به چند مدل از تسکو و مایکروسافت اشاره کرد. جزییات کامل و قیمت این دسته‌ها را می‌توانید در یک گیمر بخوانید. 

کنترلر سوییچ پرو یک دسته‌ی پریمیوم و گران‌قیمت است که طراحی آن به کنترلر ایکس باکس وان شرکت مایکروسافت شباهت زیادی دارد. نینتندو با قرار دادن یک استیک آنالوگ در بخش سمت چپ بالایی و یک استیک آنالوگ در بخش سمت راست پایینی، ارگونومی خوبی را به دسته‌ی خود بخشیده و بهترین و راحت‌ترین حالت در دست گرفتن یک کنترلر را به کاربر ارائه می‌کند. طراحی شفاف بدنه‌ی کنترلر سوییچ پرو، ظاهر جذاب و مدرنی را به آن بخشیده است. در کل بسیاری از خریداران این دسته به منظور بهره مندی از ویژگی‌های یک دسته‌ی استاندارد درکنار کنترلرهای جوی کان نینتندو سوییچ این دسته را خریداری می‌کنند، اما کیفیت ساخت و طراحی سوییچ پرو، آن را به یک گزینه‌ی جذاب برای پی سی گیمرها نیز تبدیل کرده است.

دسته ریزر Wolverine V2

مهم‌ترین تغییر ظاهری دوال سنس اج برجسته شدن رنگ مشکی در دکمه‌ها، تاچ‌بار و دی‌پد است. دکمه‌های اضافی پشت کنترلر در صورت استفاده صحیح برتری خوبی در مقابل سایر بازیکنان می‌دهد. دو دکمه پدال امکان قرار دادن در دو حالت مختلف را دارد، فرضا می‌توانید دکمه‌ها را جابه‌جا قرار دهید تا حال گاز و ترمز را برای بازی‌های ریسینگ بگیرد. شما همچنین می‌توانید با قرار دادن صحیح هر پدال در جایگاه خود دسترسی به پدال‌ها را برای بازی‌های اکشن آسان‌تر کنید. سونی برای جلوگیری از برخورد غیر اختیاری انگشتان به پدال‌ها به‌سراغ دو پدال نیمه‌گنبدی کوچک رفته است که حقیقتا ارگونومی خوبی دارند. از طرفی در بازی‌های رانندگی مانند سری گرن توریزمو یا نید فوراسپید برای گاز و ترمز یا دستی کشیدن یا حتی تنظیم نیترو ها پدال های پشت کاربرد دارند.

هرچند پشت دسته باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت حک شده اما طبق گزارش‌ها سونی باتری ۱۰۵۰ میلی‌آمپر ساعت را روی اج قرار داده و دلیل این موضوع نیز ماژولار شدن استیک‌ها اعلام شده است. باتوجه‌به‌نوعی بازی و میزان وایبریشن دسته نهایتا ۶ تا ۸ ساعت دوال سنس اج شارژدهی خواهد داشت.

دسته الیت ایکس باکس (نسخه اول)

نکته حائز اهمیت این است که این دسته در حالت بی‌سیم با استفاده از دو باتری استاندارد AA مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته امکان اتصال آن به استفاده از یک کابل USB نیز وجود دارد. با اینحال برخی کاربران ترجیح می‌دهند باتری‌های کنترلر از نوع قابل شارژ باشد. البته ممکن است برخی نسخه‌هایی که از فروشگاه‌های داخلی خریداری می‌شوند، کابل اصلی و دانگل بلوتوث را داخل جعبه نداشته باشند. هردوی این دسته‌ها مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری هستند و می‌توان هدست‌های سیمی را به آن‌ها متصل کرد.

دسته پلی استیشن 5 (دوال سنس)

نورپردازی RGB این دسته می‌تواند برای گیمرهای حرفه‌ای جذابیت داشته باشد. نوع اتصال این دسته صرفاً ازطریق سیمی امکان‌پذیر است و این موضوع می‌توان برای برخی کاربران اهمیت داشته باشد. این دسته با یک کابل USB-C قابل جدا شدن عرضه می‌شود.

البته که معمولاً پی سی گیمرها دسته‌های ایکس باکس را به‌دلیل سازگاری بهتر و عدم امکان بهره‌مندی از برخی ویژگی‌های متمایز کننده کنترلرهای پلی استیشن روی پی سی، ترجیح می‌دهند اما این دلیل نمی‌شود که دسته‌های خوش ساخت و جذاب PS5 در فهرست بهترین دسته‌های مناسب برای بازی روی پی سی قرار نگیرند.

دسته پرو نینتندو سوییچ

دسته ایکس باکس وان

دسته بازی رپو مدل V600

دسته بازی تی-دگر مدل ARIES T-TGP500

نکته حائز اهمیت درباره ظاهر کنترلرهای دوال شاک 4، رنگ بندی و طرح‌های بسیار زیاد و متنوعی است که مدت‌ها است در بازار یافت می‌شوند. همچنین کاورهای محافظ این دسته در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف قابل خریداری هستند و می‌توانند ظاهر متنوعی به این دسته ببخشند.

دسته بازی تسکو مدل TG115 بسته 2 عددی

دسته بازی گیمسر مدل T3 اولین کنترلر این فهرست است که قابلیت اتصال با سیم و بی‌سیم را دارد. موتورهای لرزاننده‌ی نامتقارن با شدت‌های مختلف، سه فرکانس سرعتی در هنگام استفاده از قابلیت توربو، ۴۰ ساعت عمر باتری در استفاده‌ی بی‌ وقفه با سه ساعت شارژ و عملکرد خطی تریگرها با عملکرد تعاملی که منجر به ایجاد چند لول عملکرد مختلف می‌شوند، از جمله قابلیت‌های این کنترلر است.

دسته بازی تسکو مدل TG 170W

به همین دلیل در این مطلب تلاش کردیم تا شماری از بهترین کنترلرهای پلتفرم پی سی را برای کاربران یک گیمر معرفی کنیم. گزینه‌هایی که در این فهرست جمع آوری شدند، به ترتیب از قیمت پایین به بالا مرتب شدند و اولویت انتخاب، مواردی بودند که هم‌اکنون در بازار موجود و در دسترس قرار دارند. در ادامه با معرفی شماری از بهترین کنترلرهای بازی حال حاضر پی سی با یک گیمر همراه باشید.

دوال سنس اج درواقع نسخه‌ی پیشرفته‌تر و حرفه‌ای کنترلر دوال سنس PS5 است که قیمت بالاتری داشته و امکانات ماژولار و ویژگی‌های بیشتری را به همراه دارد. در جعبه دوال سنس اج یک کیف سفید رنگ با حکاکی لوگوی پلی استیشن و نماد‌های پلی استیشن قرار دارد. در داخل کیف دو تا قطعه پدالی، دو دکمه گنبدی شکل متوسط پشت، دو استیک گنبدی کوچیک، دو استیک گنبدی بلند و همینطور کابل شارژر یو‌اس‌بی تایپ سی و درنهایت کانکتور هاسینگ برای جلوگیری از کنده شدن کابل قرار گرفته است.

دسته بازی تسکو مدل TG 117

اولین نسل از کنترلرهای الیت ایکس باکس به همراه کنسول ایکس باکس وان الیت معرفی شدند و ویژگی‌های متفاوتی را نسبت به دسته‌های معمولی ایکس باکس به همراه داشتند که برای استفاده‌ی گیمرهای حرفه‌ای بسیار مناسب است. قابلیت تعویض دکمه‌های جهت‌دار و آنالوگ استیک‌ها و همچنین کارگذاری ۴ پدال در قسمت پشتی دسته، مهم‌ترین برتری آن نسبت به دسته‌ی استاندارد ایکس باکس است.

هنگام استفاده بی‌سیم از این دسته باید همچنان از دو باتری قلمی AA استفاده کنید. این راه‌حل در نسخه دوم با یک باتری قابل شارژ قدرتمند جاگزین شده است. علاوه براین یک کابل Micro USB به USB Type-A با طول ۲.۷ متر نیز در جعبه آن قرار گرفته است.

دسته ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | اس

شاید بتوان کنترلرهای دوال سنسPS5 را با برخورداری از تکنولوژی‌های مدرن و منحصربه‌فردی مانند بازخورد لمسی (Haptic Feedback) و تریگرهای تطبیقی، یکی از پیشرفته‌ترین دسته‌های این فهرست در نظر گرفت. سونی در نسل نهم کنسول‌های خود، موتورهای ایجاد شوک در کنترلرهای خود را کنار گذاشته و در بدنه‌ی دوال‌سنس، از موتورهایی قدرتمندتر استفاده کرده تا باتوجه‌به شرایط موجود در بازی، لرزش‌هایی خاص را در بدنه‌ی کنترلر ایجاد و احساس موجود در محیط را بهتر از قبل به گیمر منتقل کنند. همچنین تریگرهای حساس به فشار آن حس بسیار جالب و فراگیری را در بازی‌های شوتر و دیگر سبک‌ها به وجود می‌آورد.

مقاله‌های مرتبط:

بهترین کنترلرهای پی سی

عوامل مؤثر در انتخاب یک کنترلر مناسب پی سی

البته که قیمت این دسته حدود دو برابر قیمت یک کنترلر استاندارد ایکس باکس سری ایکس یا سری اس است؛ اما قیمت آخرین چیزی است که علاقه‌ندان به خرید محصولات رده بالا و پریمیوم برند ریزر به آن توجه می‌کنند. این دسته بازی، یک جایگزین عالی برای کنترلرهایی مانند ایکس باکس الیت است که از نظر کیفیت، مواد به کار رفته و ارگونومی عالی، یک انتخاب کم‌نقص محسوب می‌شود.

دسته دوال سنس اج

با مقداری هزینه بیشتر می‌توان دسته بازی ردراگون مدل SATURN G807 را خریداری کرد که زبان طراحی و پیکربندی کلیدهای آن برخلاف مدل قبلی از دوال شاک 4 سونی الگو می‌گیرد. SATURN G807 نیز یک کنترلر سیمی با رابط USB است که طول سیم اتصال آن نیز به ۱.۵ متر می‌رسد. ارگونومی خوب، نور زیر استیک‌ها و قابلیت شوک، از دیگر مشخصاتی است که می‌توان در خصوص این مدل به آن‌ها اشاره کرد.

دسته بازی رپو مدل V600 و V600S

Wolverine

قبل از هرچیزی باید به چند نکته در انتخاب یک کنترلر خوب، توجه کرد. اینکه چه آیتم‌ها و امکاناتی باعث برتری یک دسته نسبت به دسته‌ی دیگر شده و هرگروه از کاربران در هنگام خرید کنترلر باید به چه جنبه‌ای از این لوازم توجه داشته باشند. اول از همه باید به سازگاری دسته‌ی مورد نظر با پلتفرم پی سی و بازی‌های آن توجه کرد. درواقع تنظیم و ریمپ کلیدهای کنترلر در هر بار اتصال آن به دستگاه می‌تواند برای هر کاربری آزاردهنده باشد.

دسته پلی استیشن 5 (دوال سنس)

مایکروسافت نسخه دوم دسته الیت ایکس باکس را در جریان رویداد E3 2019 معرفی کرد. این دسته، درحال حاضر بهترین و گران‌قیمت‌ترین کنترلر موجود در بازار است که با پلتفرم پی سی نیز کاملاً سازگاری دارد. نام کامل این نسخه Xbox Elite Wireless Controller Series 2 است و آنالوگ‌های این کنترلر با ابزار مخصوصی که همراه آن عرضه می‌شوند، قابل شخصی‌سازی است. حتی دکمه‌های دی-پد هم برای شخصی‌سازی‌های بیشتر قابل تعویض هستند. عملکرد تریگرهای آن نسبت به نسخه اول بهبود یافته و کلیدهای بامپر از نو طراحی شدند. حساسیت بالای تریگرهای این دسته به علاقه‌مندان به بازی‌های شوتر برتری قابل توجهی در بازی‌های رقابتی می‌دهند.

کنترلر ایکس باکس وان مدت‌ها است که پای ثابت فهرست بهترین کنترلرهای مناسب برای پی سی بوده و یک دسته‌ی کاملا حرفه‌ای و باکیفیت ساخت بالا به شمار می‌رود. طراحی ارگونومیک و پیکربندی آشنای کنترلرهای ایکس باکس با استیک‌های آنالوگی که در یک ردیف قرار نگرفته‌اند، برای بسیاری از کاربران مطلوب بوده و یکی از شروط آن‌ها برای انتخاب یک کنترل خوب محسوب می‌شود. در طراحی تکسچر یا جنس استیک‌های آنالوگ نیز تلاش شده تا از لغزش انگشتان شست جلوگیری شده و در عین حال حس خوب یک کالای باکیفیت به کاربر القا شود. مایکروسافت تریگرهای این دسته را Impulse Triggers نامیده که دارای لرزاننده‌ی مخصوص به خود بوده و حس بسیار خوبی را در تجربه بازی‌های ویدیویی به کاربر می‌دهد.

کنترلر G4 PRO یک محصول بسیار خوش ساخت از گیمسر و اولین مدل در این فهرست است که قابلیت سازگاری و اتصال به گوشی‌های هوشمند را داشته و همچنین برای استفاده‌ی پی سی گیمرها نیز مناسب است. همچنین درگاه اتصال این دسته از نوع USB Type C 3.2 بوده و به‌صورت با سیم یا بدون سیم و ازطریق تکنولوژی Bluetooth 3.0 قابل استفاده است. طراحی بسیار ارگونومیک و وزن سبک ۲۶۰ گرمی آن و همچنین نشانگر وضعیت باتری از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر G4 PRO است. این دسته در مجموع ۱۳ کلید برای ورود فرمان‌های کاربر دارد و در قسمت میانی آن یک استند تلسکوپی برای قرار گرفتن گوشی موبایل روی دسته قرار گرفته که هنگام استفاده برای کامپیوتر کاملا جمع شده و بسته می‌شود. دکمه هوم در این دسته مجهز به بک لایت قابل تنظیم رنگ و شدت رنگ بوده و جنس بدنه در قسمت گریپ به‌نوعی طراحی شده که از تعریق و لیز خوردن جلوگیری کند. در کل G4 PRO یک پیشنهاد باکیفیت در رنج قیمت خود محسوب می‌شود که از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

دسته ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | اس

پشتیبانی از پروتکل X-Input در کامپیوتر و امکان ذخیره پروفایل روی خود دسته از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر برای ایکس باکس الیت است.

دسته الیت ایکس باکس سری 2

دسته الیت ایکس باکس به همراه یک سری آنالوگ در سه سایز مختلف، پدال‌های پشت دسته، دو نوع D-pad و کیف و کابل به فروش می‌رسد. این کنترلر در مجموع ۱۹ کلید مختلف برای ورود دستورها کاربر دارد و از موتور Rumble در تریگر برای ایجاد هپتیک فیدبک استفاده می‌کند. دکمه‌های ABXY، دکمه D-pad، سری آنالوگ و پدال‌های پشت دسته، قیمت‌های ماژولار آن را تشکیل می‌دهند.

کنترلر Razer wolverine درواقع یک کنترلر پریمیوم و گران‌قیمت ایکس باکس است که با پی سی هم کاملاً سازگاری دارد. فرم کلی کنترلر نسبت به کنترلر استاندارد ایکس باکس تفاوت چندانی نداشته و دکمه‌های Share و Home و منو نیز در هر دو گیم پد مشترک هستند. کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن Razer Controller Setup قابلیت عملکرد ترکیبی دکمه‎های اضافی را برنامه‌ریزی کرده و حساسیت تریگرها را به دلخواه تغییر دهند.

در داخل این کنترلر یک میکروفون تعبیه شده است که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید در هر لحظه که بخواهید، با سایر بازیکنان ارتباط برقرار کنید. لایت بار دوال شاک 4 که بالاتر به آن پرداخته شد در این نسل کنار گذاشته شده و در عوض نورپردازی خاصی در بخش جلویی دسته قرار گرفته که در بازی‌های مختلف و شرایط متفاوت رنگ بندی خاصی را به خود می‌گیرد.

دسته بازی تی-دگر مدل ARIES T-TGP500 گزینه بعدی این فهرست است که با کیفیت ساخت بالاتر در رنج قیمتی بالاتری نسبت به سایر مدل‌های سیمی قرار می‌گیرد. این دسته با یک سیم اتصال ۱.۸ متری به درگاه USB سیستم متصل شده و از قابلیت «شوک» و تعداد کلیدها و تریگرهای استاندارد برخوردار است.

دسته بازی گیمسر مدل T3

دسته پرو سوییچ

دسته بازی گیمسر مدل T3

تحریریه مجله بازی یک گیمر