استفاده از کانکتورهای برق بهبود یافته انویدیا برای کارت گرافیک RTX 4070


بر اساس گزارش جدید، انویدیا در مدل مرجع RTX 4070 و برخی از محصولات MSI از کانکتورهای برق 12V-2×6 جدید و بهبود یافته استفاده کرده است.

Nvidia و PCI-SIG روی نسخه بهبودیافته کانکتور برق 16 پین 12VHPWR به نام 12V-2×6 کار می کنند که دارای سیستم اتصال بهتر و پین اوت های بهبود یافته است. تمام این تلاش ها برای اطمینان از اتصال مناسب کانکتور به GPU و منبع تغذیه انجام شد که در گذشته منجر به گرم شدن بیش از حد، ذوب شدن و از بین رفتن GPU می شد. همانطور که از مشخصات فاش شده تا کنون مشخص است، کانکتور جدید طول پین های حسی (4 پایه داده که ظرفیت کابل را مشخص می کنند) را کاهش می دهد و این ایده ساده به طور موثر حالت های قدرت بالا را غیرفعال می کند. مگر اینکه کابل به طور کامل و درست وصل شده باشد.

اکنون می دانیم که انویدیا اولین کارت گرافیک خود را با این پین های بهبود یافته عرضه کرده است. نسخه مرجع کارت گرافیک RTX 4070 اولین محصول انویدیا با چنین طراحی است. اگرچه اکثر کارت‌های گرافیک RTX 4070 از طراحی کانکتور برق 8 پین استفاده می‌کنند، اما مواردی مانند سری بازی‌های MSI که گنجانده نشده‌اند نیز از کانکتورهای جدیدتر انویدیا استفاده می‌کنند. علاوه بر این، همانطور که در رویداد Computex گزارش شد، MSI همچنین یک کانکتور 12V-2×6 را برای منبع تغذیه نسل بعدی خود قرار داده است.

کانکتور برق RTX 4070 FE تغییر می کند

با این حال، ممکن است هنوز نسخه کامل کابل 12V-2×6 ارتقا یافته نباشد. در واقع، هیچ منبعی به طور رسمی تایید نکرده است که RTX 4070 از کانکتورهای جدید انویدیا استفاده می کند. علاوه بر این، MSI برچسب H+ را به طراحی جدید خود چسبانده است که همچنان به همان نسخه 12VHPWR قبلی اشاره دارد. با این حال، شواهد واضح است و تغییرات آشکاری در طراحی این کانکتورها وجود دارد. از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که انویدیا نخواسته به این توضیح حساس اشاره کند.

بخوانید  بازی GTA 6 بدون تأخیر روانه بازار می‌شود

یا اینکه MSI سعی می کند کابل ایمن تری را روی محصولات خود قرار دهد. RTX 4060 Ti و RTX 4060 به عنوان جدیدترین محصولات سری کارت گرافیک RTX 40 آنها به طور انحصاری از کانکتورهای برق 8 پین استفاده می کنند. بنابراین RTX 4070 اولین محصولی است که از این طراحی بهره می برد. امیدواریم به زودی بیشتر در مورد این نوآوری بشنویم، این بار مستقیماً از Nvidia.

تحریریه مجله بازی یک گیمر