به نظر میرسد Atlus، سازنده بازیهای RPG مشهور در فرنچایز Shin Megami Tensei و Persona، عاشق انتشار مجدد بازیهای خود است. در حالی که ممکن است یک فرورفتگی دوگانه به نظر برسد، این نسخههای قطعی اغلب منجر به نسخههای کاملاً واقعی از نسخههای اصلی خود میشوند و فقط پورتها یا محتوای اضافی اضافه نمیشوند، همانطور که Persona 5 Royal و Persona 3 Reload نشان میدهند. اکنون، Shin Megami Tensei V در سال 2021 با انتشار مجدد زیرنویس Vengeance با همان رفتار مواجه می شود.
قبل از راه اندازی آن در 14 ژوئن، با توسعه دهندگان اصلی پروژه صحبت کردم: تهیه کننده Shinjiro Takata که از زمان شروع آن با Atlus بوده است، کارگردان Shiego Komori که روی SMT: Nocturne کار کرده و آهنگساز Ryota Kozuka که آهنگساز اصلی SMT IV شد. با هر نسخه نهایی، سوال اصلی این است که چگونه یک خرید کاملا جدید را توجیه می کند. بنابراین ما در حال بررسی نحوه ساخت انتقام بوده ایم و با قضاوت از آنچه تاکنون دیده ام، این ممکن است بزرگترین انحراف از نسخه اصلی Atlus باشد.
SMT V یک نسخه انحصاری Nintendo Switch بود و با محدودیت هایی همراه بود: با انتشار نسخه Definitive جدید بر روی Xbox Series X|S، PlayStation 5 و PC، تجربه با ویژگی هایی مانند وفاداری بصری بالاتر و 60 فریم در ثانیه بهبود یافت، اما این موارد فقط بستنی روی کیک هستند تاکاتا گفت: “این بار تصمیم گرفتیم که مسیر جدیدی را برای Vengeance در نظر بگیریم، در مقایسه با ساختن یک نسخه پیشرفته از عناوین قبلی.”
به نظر می رسد که وقتی صحبت از کارهای خلاقانه به میان می آید، اغلب 20/20 است، همانطور که تاکاتا اظهار داشت: “ما تلاش کردیم تا با بهبود دقیق سیستم بر اساس عالی بر اساس بازخورد بازیکنان، در حالی که بر افزودن عناصر جدید، این SMT V را به بهترین شکل تبدیل کنیم. ” این ممکن است برای انتشار مجدد Atlus عادی به نظر برسد، اما وقتی از من پرسیدم که دقیقاً چگونه محتوای جدید در Vengeance ادغام شده است، تاکاتا گفت: “در مسیر جدید Vengeance، توسعه داستان به تدریج از مسیر اصلی شروع به تغییر می کند و کاملاً متفاوت ظاهر می شود. از اواسط داستان.”
این مسیر جدید بهجای اینکه مجموعهای از ماموریتهای اضافی باشد، بهعنوان چارچوببندی قابلتوجهی از مضامین روایی SMT V «با داستانی کاملاً جدید با ۷۵ ساعت گیمپلی اضافی»، به گفته تاکاتا ارائه میشود. اینکه آیا اکثر این زمانها تغییراتی در توالی رویدادهای موجود است یا نه، باید دید. با این حال، همانطور که در زیرنویس جدید آمده است، کوموری اشاره کرده است: “این اثر یک داستان انتقامی است که بر اساس تفسیر خود آتلوس از رابطه بین خدای گاو نر و خدای مار که در نقاط مختلف جهان وجود دارد.” SMT همیشه یک مبارزه قدرت در دنیایی بوده است که شیاطین در نوعی از چندجهانی الهیاتی وجود دارند، و در مورد Vengeance، کوموری ادامه داد: «ما فکر میکنیم که توانستهایم نوع متفاوتی از نظم و هرج و مرج را در رابطه بیان کنیم.
حتی در فیلمهای اولیه گیمپلی از تیزرها و تریلرها، کسانی که SMT V را بازی کردهاند، به سرعت متوجه میشوند که Vengeance در تلاش است به مسیری بسیار متفاوت برود. از فرم جدید Nahobino برای قهرمان داستان و شخصیتهای جدید متمرکز بر داستان گرفته تا منطقه Da'at اضافی و آهنگهایی که در بالای OST از قبل تأثیرگذار قرار دارند، این یک انتشار مجدد امیدوارکننده است زیرا این ویژگیها تنها بخشی از معادله هستند. Qadištu، چهار الهه انتقام که آنتاگونیستهای جدید هستند، همگی طرحهای خیرهکنندهای دارند و نمایانگر زاویهای ملموستر در برداشت سنتی از تمهای SMT هستند. یکی از قابل توجه ترین شخصیت ها، یوکو هیرومین است که کاملاً تازه وارد بازی شده و در داستان اصلی ادغام شده است و به نظر می رسد جزئی جدایی ناپذیر از گروه اصلی شخصیت های انسانی بدون توجه به اینکه کدام مسیر را طی می کنید.
SMT V دقیقاً یک داستان بزرگ یا پیچیده نبود، اما یوکو عنصر جدیدی را به عنوان یک عضو واقعی حزب به ارمغان می آورد که می توانید در جنگ کنترل کنید. همانطور که کوموری گفت: “دلیل اینکه ما شخصیت های دیگری را به سفر اضافه کردیم تا به مبارزه بپیوندیم این بود که تمرکزمان بر تعاملات بین انسان ها بیشتر شود.” او همچنین به من گفت که یوکو از مرحله تولید SMT V وجود داشته است، اما نتوانسته همه چیز را در نسخه اصلی کار کند.
کوموری در ادامه توضیح داد: هدف این است که با همکاری با اعضا در طول سفر حس حضور را تقویت کرده و درک آسانتری از اعمال آنها ایجاد کنیم. او به عنوان نوعی قهرمان هرج و مرج برای رویارویی با تائو در نظر گرفته شده بود و در این اثر، فضای آن دوران تا حد امکان در داستان ادغام شد.
در حال حاضر، آنچه مسلماً بخش بد SMT V است، موسیقی متن آن است که موسیقی های پانک، متال، سینت راک و اثیری محیط اثیری را با رنگی تاریک در هر مرحله به طرز درخشانی ترکیب می کند. این بخش کلیدی از هویت سریال است و اساس کار تیم Atlus Sound را تشکیل می دهد. کوزوکا گفت: «برای Vengeance، ما در واقع حدود 80 درصد از آهنگهایی را که در SMT V بودند، دوباره بازسازی کردیم. طبیعتاً پس از ساختن آهنگهایی که فکر میکردیم برای این کار ضروری هستند، به این تعداد آهنگ رسیدیم. حدود 20 آهنگ هم ساختیم. تم های جدید نبرد
کوزوکا ادامه داد: «موسیقی داستان اصلی شاید تاریک و کمی ترسناک باشد» و به اولین تریلر فیلم Vengeance اشاره کرد که در آن شرورهای جدید Qadištu به عنوان نمونه ای از حال و هوای سناریوی جدید ظاهر می شوند. او در پایان گفت: “به طور کلی، ما آگاه بودیم که چگونه طیف وسیع تری از آهنگ ها را القا کنیم، در حالی که هنوز جهان بینی موسیقی SMT V را حفظ کرده ایم.”
به نظر می رسد SMT V: Vengeance سطح قابل توجهی از محتوای جدید را به ارمغان می آورد و آن را در بازی پایه ادغام می کند، و به نظر می رسد بسیار بیشتر از این باشد. بیشتر برای سرگرمی – خوب یا بد، این شیوه عمل Atlus در سال های اخیر بوده است. و به همان اندازه که نسخه اصلی عالی بود، قطعاً فضایی برای بهبود و فرصت برای کشف ایدههای بیشتر وجود داشت. خواهیم دید که آیا Vengeance می تواند آنها را به دست آورد و یک نسخه کامل دیگر را توجیه کند.
در مورد آینده Shin Megami Tensei، تنها چیزی که تاکاتا می تواند به من بگوید این است که تیم به کاری که سریال را به طور خاص و منحصر به فرد جذاب می کند، ادامه خواهد داد: داستان هایی که “تاریک، ضد جامعه مدرن هستند و ارزش ها را زیر سوال می برند.” از بازیکنان.»