در آن، مایکروسافت اعتراف می کند که سرویس Game Pass فروش بازی ها را از بین می برد. کمتر کسی انتظار داشت که مایکروسافت بگوید Game Pass عملاً فروش بازی های ویدیویی را از بین می برد. تجزیه و تحلیل داخلی این غول فناوری آمریکایی نشان از کاهش فروش بازی در دوازده ماه پس از اضافه شدن آنها به سرویس نامبرده دارد.
اگرچه بسیاری از گیمرهای ایکس باکس از سرویس Game Pass مایکروسافت برای ارائه بازی ها به صورت ماهانه بسیار خوشحال هستند، اما برخی از نتایج رشد آن در سال های اخیر ابراز نگرانی کرده اند. به گفته آنها ممکن است ضرر این سرویس مشترک بیشتر از فایده آن باشد. مایکروسافت اخیراً اطلاعاتی را در اختیار سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) قرار داده است که نشان میدهد این نظرات خالی از لطف نیست. داده های مورد بحث در یک سند 277 صفحه در معامله اکتیویژن بلیزارد منتشر شده است.
در سند جدیدی که در CMA ثبت شده است، مایکروسافت اعتراف کرده است که سرویس Xbox Game Pass به فروش بازی های ویدیویی آسیب می رساند.