تاریخچه برند سونی؛ از تولید پلوپز تا تبدیل شدن به یکی از معروف ترین شرکت ها در جهان

اولین محصول این شرکت یک پلوپز بود که بر خلاف انتظارات نتوانست انتظارات را برآورده کند و شکست خورد. آنها پس از اولین شکست خود دلسرد نشدند و پول بیشتری را صرف تحقیقات کردند. آنها بر توسعه محصولاتی متمرکز شدند که به نفع مردم ژاپن باشد.

سونی؛ اولین برند

آنها به دنبال یک نام جدید برای تبلیغ تجارت خود در سطح جهانی بودند. قصد آنها این بود که مخفف نام شرکت TTK را برای تبلیغات انتخاب کنند، اما این نام قبلاً استفاده می شد. کلمه Totsuko نیز نام پیشنهادی دیگری بود. اما موریتا در طول سفر خود به آمریکا متوجه شد که تلفظ این نام برای آمریکایی ها دشوار است.

سونی طی 77 سال فعالیت توانسته اولین محصول را در بسیاری از بازارهای جهان عرضه کند. از اولین ضبط صوت ژاپنی تا اولین رادیو ترانزیستوری ژاپنی و محصولات دیگر.

ضبط صوت

ایبوکا و موریتا، بنیانگذاران شرکت سونی، برای اولین بار در یک کمیته تحقیقاتی که انواع جدید سلاح های جنگی را مطالعه می کردند، ملاقات کردند.

آنها در نهایت نام Sony را از ترکیب 2 کلمه Sonus به معنی صدا و Sonny به معنای پسر جوان انتخاب کردند. هدف آن ها از انتخاب این نام این بود که آن را در تمام زبان های دنیا یکسان تلفظ کنند.

پس از مدتی، با وجود اختلاف سنی زیاد، دوستی عمیقی بین ایبوکا و موریتا شکل گرفت. پس از پایان جنگ، موریتا به زادگاهش بازگشت و ارتباط بین آنها قطع شد. تا اینکه یک روز نام دوستش را در یک مقاله روزنامه خواند و به ایبوکا زنگ زد. ایبوکا همچنین از او خواست که هر چه زودتر به توکیو برود تا دوباره با او همکاری کند.