با Rewind در زمان به عقب برگردید. تکنولوژی شگفت انگیز یا آزاردهنده؟

Sirokar، یکی از بنیانگذاران Rewind AI، در یک پست وبلاگی نوشت که هدف از توسعه Rewind “دادن حافظه کامل به انسان ها” است. او تقویت حافظه انسان را یک قدرت ابرقهرمانی نامید، اما به گفته برخی از کاربران، فناوری Rewind با مسائل مربوط به حریم خصوصی تداخل دارد.

از دست دادن یکی از حواس و به دست آوردن آن مانند به دست آوردن قدرتی ماوراء طبیعی شبیه قدرت ابرقهرمانان است. از روزی که شنوایی من برگشت، به دنبال راهی برای استفاده از فناوری برای افزایش توانایی های انسان و دادن قدرت های ماوراء طبیعی به آنها بودم.

برای توسعه پروژه Rewind این شرکت 15 میلیون دلار از سرمایه گذارانی مانند آندرسن هوروویتز مشخص شد که او در پروژه هایی مانند کلاب هاوس سرمایه گذاری می کرد و حتی به ایلان ماسک کمک می کرد تا توییتر را تصاحب کند.

Rewind AI همچنین نشان می دهد که امکان حذف برنامه های خاص از لیست برنامه های ثبت شده و نمایه شده توسط Rewind وجود دارد. به طور پیش فرض، جستجوی کاربر در حالت ناشناس مرورگرهای کروم، سافاری، آرچ، فایرفاکس و بریو هرگز ثبت نمی شود. امکان توقف فرآیند ثبت داده ها یا حذف داده های ثبت شده در هر زمان وجود دارد.

فیزیک به ما می گوید که سفر در زمان به دلیل پیکان زمان، آنتروپی و تمایل همه سیستم ها به هرج و مرج تر شدن غیرممکن است، از یک تخم مرغ شکسته تا یک اتاق درهم و برهم، یک لاستیک مرده و کل جهان. ما هم با تمام کنجکاوی و اشتیاقی که برای سفر به گذشته داریم، کم و بیش پذیرفته ایم که ردپای سفر در زمان در داستان های علمی تخیلی جست و جو می شود.

نرم افزار Rewind محتوای صوتی جلسات آنلاین را به متن تبدیل می کند تا در نتایج جستجو ظاهر شود. حتی پیوندی که از طریق اشتراک‌گذاری صفحه نمایش در جلسات آنلاین نمایش داده می‌شود، از طریق Rewind قابل کلیک می‌شود. امکان کپی متن از این نرم افزار و پیست کردن آن در سایر اپلیکیشن ها نیز وجود دارد.

مسائل خصوصی

Rewind بیان می کند که اجرای این برنامه در محیط مک هیچ فشاری به CPU و حافظه وارد نمی کند

جادوی نرم افزار Rewind در توانایی آن در انجام جستجو نهفته است. کاربران macOS با قابلیت جستجوی شگفت انگیز Spotlight در محیط مک آشنا هستند. در دموی Rewind AI از نحوه عملکرد این برنامه، نتایج جستجو با همان سرعت باورنکردنی بر روی صفحه نمایش ظاهر شد. در این دمو مشاهده می کنیم که با تایپ “tps report” در نوار جستجو، تمامی مواردی که این عبارت در اپلیکیشن های مختلف مانند فایل Word، ویدئوی ضبط شده، زوم یا اسلک وجود داشته است نمایش داده می شود و امکان فیلتر کردن اپلیکیشن- نتایج جستجو بر اساس

شاید به دنبال توییتی هستید که به خاطر نمی آورید قبلاً آن را کجا دیده اید، یا آرزو می کنید که کاش می توانستید 15 ثانیه به عقب برگردید تا آن پست طولانی را که می نوشتید اما از دست داده اید، بدون ذخیره آن بازیابی کنید. شاید شما سعی می کنید برخی از جزئیات گزارش مالی یک همکار را در یک جلسه آنلاین که در زمان برگزاری آن را فراموش کرده اید به خاطر بسپارید. شرکت Rewind AI ادعا می کند که تمام این وظایف با پروژه هوش مصنوعی خود به راحتی قابل دستیابی هستند.

بخوانید  تام هالند: مرد عنکبوتی 4 تولید خواهد شد

داستان تولد Rewind

پس از نصب Rewind با فشردن Command + Shift + Space نرم افزار اجرا می شود. به گفته شرکت Rewind AI، در نوار جستجویی که در وسط صفحه ظاهر می شود، می توانید هر چیزی را که گفته اید، دیده اید یا شنیده اید در محیط مک جستجو کنید. پس از جستجوی کلمه مورد نظر، یک جدول زمانی در قسمت پایین نوار ظاهر می شود که می توانید با اشاره گر ماوس زمان را به عقب برگردانید. رابط کاربری این جدول زمانی کمی شبیه به بخش‌های مختلف ویدیوهای یوتیوب است، با این تفاوت که هر بخش به برنامه متفاوتی گره خورده است.

دن سیروکر Dan Siroker، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Rewind AI، داستانی چشمگیر را به عنوان الهام بخش پروژه Rewind بیان می کند. او می گوید در سن 20 سالگی شنوایی خود را از دست داده است. اما 10 سال بعد با کمک یک سمعک توانست دوباره بشنود و آن سمعک مسیر زندگی او را تغییر داد.

Rewind Claim: فشرده سازی خیره کننده تا 3750 بار!

باز پیچی؛ یک موتور جستجو برای زندگی

نوار جستجو را در محیط مک به عقب برگردانید

ما می خواهیم به مردم یک حافظه کامل بدهیم

البته پروژه جاه طلبانه Rewind در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و هنوز تا انتشار عمومی راه زیادی در پیش دارد. کاربرانی که مایل به دریافت نسخه آزمایشی این نرم افزار هستند می توانند آدرس ایمیل خود را در وب سایت و صف ارائه دهند.

فناوری مورد استفاده در Rewind

به نظر می رسد استفاده از Rewind AI مستلزم رعایت نکات امنیتی بسیاری است. برای مثال، اگر مراقب نباشید، گذرواژه‌ها و داده‌های حساس را می‌توان ثبت کرد و شما را در موقعیتی آسیب‌پذیر قرار می‌دهد. از سوی دیگر درست است که تمامی اطلاعات ثبت شده به صورت محلی ذخیره می شود و تنها خود کاربر به آن دسترسی دارد، اما اگر لپ تاپ به دست افراد سودجو بیفتد، تمامی اطلاعات حساس آن در معرض خطر سرقت قرار می گیرد. اگر شخصی به لپ تاپ کاربر دسترسی فیزیکی پیدا کند، می تواند او را تهدید کند که احراز هویت دو مرحله ای را تأیید می کند.

در یک ادعای متحیر کننده، این شرکت توانایی Rewind را برای ارائه “فشرده سازی شگفت انگیز” که می تواند داده های ثبت شده را “بدون کاهش کیفیت قابل توجه” فشرده کند، به نمایش می گذارد. 3750 بار آن را فشرده تر کنید برای مثال، 10.5 گیگابایت داده در نرم افزار Rewind تنها 2.3 مگابایت فضا را اشغال می کند. بنابراین، اگر ادعای این شرکت درست باشد، امکان ذخیره «سالها فایل های ضبط شده» حتی روی یک هارد دیسک کوچک وجود دارد!

البته، اگر برنامه همه چیزهایی را که می‌بیند و می‌شنود به متن ساده تبدیل کند، احتمالاً توانایی آن برای انجام «فشرده‌سازی شگفت‌انگیز» است. در دمویی که این شرکت در مورد نحوه عملکرد نرم افزار به نمایش گذاشت، هیچ گونه فایل صوتی و تصویری پخش نشد و فقط اسکرین شات هایی با متون هایلایت شده مشاهده شد. با این حال دان می گوید در این مرحله قابلیت ضبط ویدئو و صدا وجود ندارد اما در نهایت به نرم افزار اضافه خواهد شد.

او به این نتیجه رسید که می‌توان با استفاده از فناوری و به‌ویژه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، «حافظه کامل و بی‌عیب» را به انسان داد. نتیجه تمام سوالات، کنجکاوی ها و تحقیقات او در نهایت منجر به توسعه نرم افزار Rewind شد. پروژه ای که به شما امکان می دهد در چند ثانیه با Rewind جستجو، پیدا کنید و حتی کپی پیست کنید، به جای اینکه ساعت ها صرف جستجوی چیزی کنید که به سختی با ابزارهای مختلف به یاد دارید.

تراشه سیلیکونی اپل برای نرم افزار Rewind

این شرکت به کاربران اطمینان داده است که هیچ یک از داده های آنها فروخته نخواهد شد و هیچ کس، از جمله کارمندان هوش مصنوعی Rewind، قادر به خواندن اطلاعات ذخیره شده نخواهند بود. Rewind AI می گوید که هزینه های شرکت را از طریق اشتراک ماهانه کاربران پوشش می دهد.

Rewind AI Inc. توسط دن سیروکر (دن سیروکر) و برت بجک (Brett Bejcek) تاسیس شد و تیم کوچک او از راه دور از شهرهای مختلف آمریکا برای توسعه پروژه Rewind کار می کند. برخی از اعضای این شرکت پیش از این در توسعه نرم افزار متن صوتی Scribe نقش داشتند که در حال حاضر از فناوری آن در Rewind استفاده می شود.

با توجه به بحث در مورد رضایت افراد حاضر در جلسات آنلاین، Rewind AI بیان می کند که کسب رضایت قبل از ضبط جلسه از وظایف شهروندی است و لازم است کلیه اعضاء شرکت کننده از ضبط جلسه مطلع باشند. و تنها در صورت موافقت، کاربر می تواند برنامه Rewind را اجرا کند.

به عنوان مثال، اگر برنامه در آینده به جریان اصلی تبدیل شود، ممکن است کاربران خود را در معرض آسیب و سوء استفاده مدیران شرکت، اعضای خانواده، مجری قانون و دولت‌های سرکوبگر قرار دهد. از سوی دیگر بحث مشکلات حقوقی ناشی از ثبت اطلاعات حساس و رضایت افرادی که صحبت هایشان در جلسات ضبط می شود مطرح است.

شرکت هوش مصنوعی Rewind جزئیات زیادی در مورد فناوری به کار رفته در آن ارائه نکرد و در مورد ایده الهام بخش پشت پروژه خود صحبت کرد. تنها چیزی که در مورد فناوری Rewind می دانیم این است که از ابزاری برای فشرده سازی داده های ضبط شده، فناوری OCR برای تبدیل متن عکس به متن قابل کپی و حتی لینک های قابل کلیک و ابزار ASR برای تبدیل گفتار به متن استفاده می کند تا دیگر نگران نباشید. از دست دادن هر محتوایی.” فناوری تشخیص خودکار گفتار (ASR) به ویژه برای جلسات آنلاین مفید است زیرا کلمات رد و بدل شده بین افراد را به متن قابل جستجو تبدیل می کند.

Rewind AI برخی از این نگرانی ها را در وب سایت خود برطرف کرده است. به ویژه اینکه تمام داده های ضبط شده توسط برنامه Rewind به صورت محلی ذخیره می شود و فقط کاربر به آن دسترسی دارد. داده ها همچنین به صورت اختیاری توسط FileVault رمزگذاری می شوند و احراز هویت دو مرحله ای را می توان برای استفاده از برنامه فعال کرد.

امکان حذف اپلیکیشن از برنامه Rewind

در نهایت باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا فناوری Rewind زندگی را برای انسان آسان‌تر می‌کند یا تبدیل به سناریویی برای یکی از قسمت‌های سریال Black Mirror می‌شود.

اما چرا این نرم افزار فقط برای macOS توسعه یافته است؟ شرکت Rewind AI ادعا می کند که برای اینکه این نرم افزار به طور کامل بدون مزاحمت در پس زمینه کار کند و کمترین فشار را به منابع سخت افزاری دستگاه از جمله پردازنده و حافظه وارد کند، نیاز به تراشه های پرقدرت دارد که در حال حاضر بهترین گزینه ها در دستگاه هستند. جدول، تراشه های M1 و M2. سیب سیلیکونی است.

علاوه بر این، نرم‌افزار Rewind از APIهای خود سیستم عامل مک و فناوری OCR برای شناسایی و فهرست‌بندی تمام کلماتی که روی صفحه ظاهر می‌شوند، استفاده می‌کند. بنابراین، کاربران نیازی به ادغام این نرم افزار با محصولات مبتنی بر ابر مانند Gmail، Dropbox و Slack ندارند.

نرم افزار Rewind چگونه کار می کند؟

جستجوی او در نهایت به «حافظه» رسید. مطالعات نشان می دهد که 90 درصد خاطرات در عرض یک هفته فراموش می شوند و حافظه انسان نیز مانند قدرت شنوایی با افزایش سن ضعیف می شود. دن با خودش فکر کرد حالا که برای حل مشکل شنوایی و بینایی سمعک و عینک داریم برای تقویت حافظه ضعیف چه باید کرد؟

امکان حذف اپلیکیشن از برنامه Rewind

اما شرکت هوش مصنوعی Rewind AI ادعا می کند که امکان سفر در گذشته در محیط macOS را فراهم کرده است! Project Rewind که اخیراً با وعده بازگشت به گذشته و ارائه “حافظه کامل” به کاربران در حوزه فناوری آینده راه اندازی شده است، در واقع اپلیکیشنی است که “هر آنچه را که دیده اید، گفته اید و شنیده اید”، هرچند در محیط، ضبط می کند. از سیستم عامل و به شما امکان می دهد در کسری از ثانیه در میان هزاران داده، از پیام های رد و بدل شده در پیام رسان ها گرفته تا صفحات وب خوانده شده و حتی جلسات آنلاینی که در آن شرکت کرده اید، جستجو و پیدا کنید.

پیش نمایش نرم افزار به عقب

تحریریه مجله بازی یک گیمر