آخر این هفته چه فیلمی را باید دید؟ | از کودک متحرک آب و هوا تا برزخ


در این شماره از مجموعه مقالات “این آخر هفته کدام فیلم را ببینید؟” انیمه Weather Child، Dog Man و Limbo را تماشا خواهیم کرد. با این مقاله با یک گیمر همراه باشید.

در این شماره از مجموعه مقالات “این آخر هفته کدام فیلم را ببینید؟” مثل همیشه ابتدا به سراغ چند انیمه جالب می رویم. دنیای این انیمه برگرفته از یک دنیای فانتزی جادویی است که شما را برای مدتی از دنیای واقعی رها می کند. در ادامه فیلم Dog Man را تماشا خواهیم کرد. فیلمی متعلق به سینمای ایتالیا که در زمان اکران مورد توجه منتقدان قرار گرفت. و در پایان فیلم Limbo را می بینیم. اثری پیچیده و بسیار جذاب که در آن فیلمساز سعی در ترکیب انواع مختلف سینما و دستیابی به یک درام خانوادگی، جنایی، انسانی و البته نئو وسترن با ایده های هنری دارد.

Mokaav in the rain در انیمه

انیمه آب و هوای کودکان

متحرک شهاب با تو

  • کارگردان: ماکوتو شینکای
  • سال انتشار: 2019

خلاصه داستان: دانش آموز دبیرستانی به نام هوداکا از خانه فرار می کند و به توکیو می رود و در آنجا با دختری عجیب با قدرت های ماوراء طبیعی آشنا می شود.

Weather Child یک انیمیشن با ایده های رئالیسم جادویی است که در ژاپن مدرن اتفاق می افتد. هوداکا به دلیل یک سری مشکلات خانوادگی از شهر کوچک خود فرار می کند و به توکیو می رسد که هنوز بارانی است. او برای یافتن شغل در آنجا با مشکل مواجه می شود و سرانجام با دختری مرموز آشنا می شود. شینکای این انیمیشن را با الهام از تغییرات شدید آب و هوایی ژاپن ساخته است. او در مصاحبه‌ای گفت که باران‌های شدیدی که تابستان امسال توکیو را درنوردید باعث شد فکر کنم دلیل این همه باران‌ها یک موضوع جادویی و ماوراء طبیعی است. بر خلاف زاویه علمی تخیلی که برای نام شما انتخاب کرد، شینکای در این انیمه از رویکرد متعالی تری استفاده می کند.

هواشناسی با تو نمایشی درباره همپوشانی و همزیستی دنیای ما و دنیای مدرن است. جایی که قوانین سحر و جادو هنوز کار می کنند و مانند گذشته و در زمان های قدیم، جهان برای ادامه بقای خود نیاز به فداکاری دارد. در دنیای شینکای، باران دیوانه وار می بارد و دختر خورشید این توانایی را دارد که خورشید را به زندگی بازگرداند. Weather's Child دنیایی نسبتاً ملایم اما گاهی آزاردهنده را ارائه می دهد. این دنیا چندان تاریک نیست و سرانجام پایانی امیدوارکننده برای مخاطب به ارمغان می آورد. شاید جالب ترین، پرتعلیق ترین و ترسناک ترین سکانس این انیمه زمانی باشد که هداکا برای بازگرداندن دوستش به دروازه بهشت ​​می رود. پروژه های دیدنی و عمیقا متحرک. جایی که انگار زمان در آن ایستاده و جز عشق و دوستی هیچ چیز کار نمی کند.

بخوانید  کارگردان همیلتون بازیگران برای کارگردانی فیلم Live-Action Moana

داستان این عشق و دوستی در جایی می گذرد که باران به عنوان یک عامل نگران کننده محیطی زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده است و به زودی برخی از محله ها دچار سیل خواهند شد. علاوه بر مضامین دوستی، پایان دنیا و آخرالزمان، سنت فداکاری، نوع دوستی، فرهنگ مدرن شهری ژاپنی، مشکلات نوجوانان و سوء استفاده از آنها از عناصر نمایش داده شده در این انیمه است. سبک بصری Weather Child بسیار جذاب و خیره کننده است. باران فوق العاده جذاب است و مخاطب را به دل این داستان مرموز می کشاند. این انیمه پرفروش ترین انیمیشن سال است در سال 2019 بود و توانست عنوان هفتمین انیمیشن پرفروش تاریخ ژاپن را نیز از آن خود کند.


مارچلو پشت پنجره در فیلم مرد سگی

فیلم سگ مرد

فیلم سگ مرد

  • کارگردان: متئو گارونه
  • بازیگران: مارچلو فونته
  • سال انتشار: 2018

خلاصه داستان: مارچلو مرد ساده ای است که درگیر دزدی می شود و به زندان می افتد.

مرد سگی یک درام جنایی است که به عنوان نماینده ایتالیا در نودمین دوره جوایز اسکار نامزد شد. داستان فیلم در حومه ایتالیا می گذرد، جایی که بافت سنتی خود را حفظ کرده و جنایتکاران در آن زندگی می کنند. مارچلو یک فروشگاه نظافت سگ در این محله دارد. او آنها را بسیار دوست دارد، در مسابقات مربوط به این حیوانات شرکت می کند، موهای آنها را کوتاه می کند و آنها را می شویید. در همین حال، مارچلو کوکائین هم می فروشد، اکشنی که درام اصلی فیلم را رقم می زند. مارچلو شخصیت ساده ای است که دخترش را دوست دارد و دردسر را دوست ندارد. اما در این بین مردی قوی به نام سایمون وجود دارد که مدام او را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

بخوانید  بازی Star Wars Outlaws احتمالا به‌زودی عرضه می‌شود

Dog Man بر اساس یک سری اتفاقات واقعی در میان باندهای مافیایی مواد مخدر در ایتالیا ساخته شده است. فیلم فضای سرد و سنگینی دارد. این یکی از آن فیلم‌هایی است که روایتی جنایی را در قالب چیزی که ما آن را فیلم هنری می‌نامیم، پذیرفت. فضاسازی این اثر بسیار جذاب و حساب شده است. در شهری ویران که به نظر می رسد همه آن را فراموش کرده اند، مردی زندگی می کند که باید با خطر روبرو شود و در مبارزه برای بقا با جنایتکاران مقابله کند. مارچلو در فیلم مرد سگی شخصیت پیچیده ای دارد، از حیوانات مراقبت می کند، دخترش را بسیار دوست دارد، مواد مخدر می فروشد، احمق است و در عین حال به خاطر زندگی اش با مجرمان به مشکل می خورد. او یک شخصیت دو چهره است که در نهایت تصمیم می گیرد در مقابل سایمون بایستد و حقوق خود را به دست آورد.

مرد سگی کهن الگوی نبرد بین خیر و شر است. در این میان، روایتی اخلاقی نیز آشکار می شود که در تضاد آشکار جغرافیا و فضای فیلم به خوبی خود را نشان می دهد. در این میان فیلمساز به خوبی می داند که چگونه همه این عناصر را کنار هم بیاورد و اثری نمادین خلق کند. مارچلو فونته برای این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کن شد، جایی که منتقدان از بازی جذاب و تکان دهنده او غمگین شدند.


تراویس در فیلم Limbo منعکس می کند

فیلم در برزخ

فیلم در برزخ

  • کارگردان: ایوان سن
  • بازیگران: سیمون بولانجر
  • سال انتشار: 2023

خلاصه داستان: تراویس برای خواندن پرونده ای به شهری دوردست سفر می کند.

Limbo یک وسترن شهری آرام و متفکر است که داستان یک پرونده قدیمی را روایت می کند. فیلمی که هم از نظر بصری جذاب است و هم از نظر محتوا. داستان از این قرار است که تراویس برای خواندن ماجرای یک دختر بومی جوان به نام شارلوت به مکانی دورافتاده و فراموش شده سفر می کند، جایی که هتل او و ساکنان آن معنای استعاری فیلم را دارند. تراویس در آنجا با افرادی آشنا می شود که هنوز در گذشته خود زندگی می کنند و نه راه بهشت ​​و نه راه جهنم برایشان باز است. با ورود این مامور به این منطقه، زخم های زیادی دوباره باز می شود و خاطرات تلخ خود را نشان می دهد.

بخوانید  مشخص شدن فیلم بعدی لئوناردو دی کاپریو و مارتین اسکورسیزی

هر چه تراویس بیشتر برای ردیابی شارلوت در اینجا تلاش می کند، بیشتر درگیر مشکلات و غم های خانواده اش می شود. زیرمتن های متعددی خود را نشان می دهد و محیط بایر و بی بار این شهر بیش از پیش با محتوای فیلمساز به عنوان شکلی از جهان همراه می شود. هنگامی که شارلوت ناپدید می شود، طوفانی وحشتناک خانواده او را نابود می کند و کل خانواده از هم می پاشد. تفاوت های بین نسلی، تبعیض نژادی، بیکاری و غیره. چیزهایی است که کارگردان سعی دارد در پس این داستان جنایی و خانوادگی نشان دهد.

لیمبو فیلمی است که خود را در قالب یک اثر هنری معرفی می کند، اما داستان و شخصیت های آن از دنیای آثار تجاری می آیند. فرمت سیاه و سفید، برش فیلم، نماهای مینیمال و پرسپکتیو، روایت پرتنش را پیش می برد. در واقع ترکیب دو دنیای تجاری و هنری، لیمبو را به اثری جذاب و دیدنی تبدیل کرد. این فیلم که در زمان اکرانش مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، دارای پایان جالبی در دنیای فیلم است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر