هیدئو کوجیما و کوری بارلوگ به پایان E3 واکنش نشان دادند


هیدئو کوجیما و کوری بارلوگ اخیرا به اعلام لغو دائم E3 واکنش نشان دادند.

انجمن نرم افزارهای سرگرمی آمریکا (ESA) اخیراً رسماً اعلام کرد که دیگر قصد ندارد میزبان E3 باشد. از سال 1995، بسیاری از ناشران و توسعه دهندگان بازی در لس آنجلس گرد هم آمدند و محصولات خود را به ده ها هزار گیمر ارائه کردند. تا سال 2018 همه چیز خوب پیش می رفت و این مراسم به عنوان مهم ترین رویداد تبلیغاتی این صنعت شناخته می شد. سونی تا سال 2019 از شرکت در این مراسم خودداری کرد.

در ادامه شاهد شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بودیم که باعث لغو E3 2020 شد. در سال 2021 مراسم E3 به صورت آنلاین پیگیری شد. در حالی که در سال 2022، اپیدمی کرونا دوباره E3 را لغو کرد و E3 2023 نیز به دلیل امتناع بسیاری از ناشران از حضور در مراسم لغو شد. سپس مقرر شد این مراسم در سال آینده با قالبی جدید بازگردد. تا اینکه سرانجام انجمن نرم افزارهای سرگرمی لغو دائمی این رویداد را اعلام کرد.

هیدئو کوجیما پایان E3 را به غم و اندوه و موفقیت جهانی بازی های ژاپنی نسبت می دهد.

در پایان این مراسم مهم و تاثیرگذار بسیاری از فعالان و توسعه دهندگان صنعت بازی های رایانه ای به اعلام این خبر واکنش نشان دادند. هیدئو کوجیماخالق بازی های Metal Gear و Death Stranding با اشاره به ارائه معروف و خاطره انگیز بازی Metal Gear Solid 2 در سال 2000 پایان E3 را غم انگیز خواند و همچنین گفت که هرگز تشویق و استقبال مردم را فراموش نخواهد کرد. در آن زمان و معتقد است که بدون E3، توسعه دهندگان و بازی های ژاپنی به این سطح از موفقیت جهانی نمی رسیدند. این رویداد سازندگان بازی را از سرتاسر جهان گرد هم آورد و از مرزها و نژادها فراتر رفت.

بخوانید  افزایش 144 درصدی فروش پلی استیشن 5 در اروپا در آوریل 2023

همچنین کوری بارلوگ، کارگردان بازی God of War 2018 همچنین درباره اولین پخش این بازی در E3 2016 صحبت کرد که با شور و شوق مخاطبان همراه شد و دیدگاه او را به کلی تغییر داد. علاوه بر این مایک مایکا Digital Eclipse همچنین گفت که E3 در اوج خود، یک مگا-اکسپوی جهانی بود که شبیه هیچ نمایشگاه دیگری در جهان امروز نیست و هرگز نخواهد بود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر