نتایج جدید بنچمارک RTX 4080 16 GB؛ توان پردازش گرافیکی ۵۳ ترافلاپس

بنچمارک RTX 4080

بنچمارک پورت رویال کارت گرافیک RTX 4080

نتایج عملکرد کارت گرافیک GeForce RTX 4080 16 GB در بنچمارک 3DMark تا ۲۹ درصد ارتقا عملکرد را نسبت به RTX 3090 Ti 24 GB، پرچم‌دار نسل قبل نشان می‌دهد.

برای مقایسه این اعداد باید گفت که یک کارت گرافیک اورکلاک‌شده و کاستوم RTX 3090 Ti SUPRIM X در بهترین حالت امتیاز ۱۱۶۴۳ را در Time Spy Extreme کسب می‌کند. امتیازات Fire Strike Ultra و Port Royal برای آن ۱۳۵۵۴ و ۱۵۱۲۴ خواهد بود. با مقایسه این اعداد با عملکرد RTX 4080 16 GB به برتری ۲۰، بیست‌ونه و ۱۶ درصدی خواهیم رسید.

عملکرد کارت گرافیک RTX 4080 در بازی تومب ریدر

اما از نظر بنچمارک‌های شبیه‌سازی باید گفت که NVIDIA GeForce RTX 4080 16 GB در تست 3DMark Time Spy Extreme امتیاز ۱۳۹۷۷ را کسب کرد و در 3DMark Fire Strike Ultra نیز به امتیاز ۱۷۴۶۵ دست پیدا کرده است. از سوی دیگر تست 3DMark Port Royal امتیاز ۱۷۶۰۷ را برای این محصول نشان می‌دهد.

عملکرد کارت گرافیک RTX 4080

کاربری که این نتایج را به‌دست آورد، علاوه‌بر این بنچمارک عملکرد دو بازی Red Dead Redemption 2 با فعال و غیرفعال بودن DLSS و همچنین Shadow of The Tomb Raider را در حالت Full High DLSS Quality نشان داده که در ادامه قابل مشاهده است.

بررسی عملکرد کارت گرافیک GeForce RTX 4080 16 GB در ۳ آزمون معتبر بنچمارک ازطریق انجمن Chiphell فاش شده است و درک کلی خوبی از سطح عملکرد پیشنهاد رده بالای انویدیا در نسل جدید را در اختیار ما قرار می‌دهد. درحالی که مشخص نیست GPU به‌کار‌رفته در این تست از طراحی رفرنس Founders Edition است یا اینکه تولید یکی از تولیدکنندگان AIB این محصول به شمار می‌آید، گفته شده که از یک پردازنده AMD Ryzen 7 5800X3D درکنار آن استفاده شده است.

بخوانید  Final Fantasy 7 Rebirth Deluxe Edition در روز عرضه مجدد عرضه شد

GeForce RTX 4080 12GB نیز مدل دیگر این کارت است که قبلا قرار بود تحت عنوان RTX 4070 Ti یا RTX 4070 معرفی شود، اما انویدیا در لحظات آخر تصمیم به تغییر نام این مدل گرفت. این کارت با یک تراشه AD104-400 همراه شده که ۷۶۸۰ هسته CUDA دارد. فرکانس عملکرد آن نیز در حالت بوست به ۲۶۱۰ مگاهرتز خواهد رسید. همان‌طور که از نام آن مشخص است، ظرفیت حافظه این مدل ۱۲ گیگابایت تعیین شده که از نوع GDDR6X 21Gbps است. توان مصرفی RTX 4080 12GB نیز ۲۸۵ وات است که در بیشترین حالت می‌تواند به ۳۶۶ وات هم برسد.



منبع

کارت گرافیک GeForce RTX 4080 16 GB از پردازنده گرافیکی AD103-300 با ۹۷۲۸ هسته CUDA استفاده می‌کند. سرعت کلاک بوست این GPU به ۲۵۰۵ مگاهرتز می‌رسد که تقریبا با RTX 4090 برابر است. این کارت از ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6X برخوردار است که سرعت آن به ۲۳ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. تا جایی که می‌دانیم این تنها مدلی است که از این سرعت ماژول حافظه بهره می‌برد. TGP این مدل نیز در ۳۴۰ وات تنظیم شده است و می‌تواند به ۵۱۶ وات هم برسد. باز هم باید اشاره کنیم که این حداکثر محدودیت توان مصرفی این کارت محسوب می‌شود.

بنچمارک GPGPU کارت گرافیک RTX 4080

پیش از هر چیزی به سراغ بنچمارک GPGPU پردازنده گرافیکی AIDA64 می‌رویم که نشان می‌دهد این کارت از ۵۳.۶ ترافلاپس توان پردازش گرافیکی برخوردار است که ۸ درصد بالاتر از عدد ۴۹ ترافلاپس گزارش‌شده‌ توسط انویدیا در منابع رسمی است. برای مقایسه باید گفت که RTX 3090 Ti به‌عنوان پرچم‌دار نسل قبل ۴۰ ترافلاپس توان پردازش گرافیکی داشت که ۳۲.۵ درصد بهبود توان محاسباتی single-precision را نسبت به قوی‌ترین مدل نسل قبل نشان می‌دهد.

بخوانید  احساس کردن تک‌تک انفجارهای بازی Rollerdrome با دوال سنس