مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه بازی های جدی برگزار شد


در پایان ششمین دوره جایزه بازی های جدی، برندگان هر بخش از این رقابت ها مشخص شدند.

در هشتمین روز از دی ماه سال جاری و با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، ارشاد اسلامی و محمدامین حاجی هاشمیمدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه بازی های جدی برگزار شد. در طول این رویداد، شرکت کنندگان برگزیده در بخش های رقابتی شامل بهترین بازی ها، سمپوزیوم ها و بهترین مقالات شفاهی معرفی شدند.

رویداد «بازی‌های جدی» در سال‌های اخیر با حمایت نهادهایی مانند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، وزارت فرهنگ و ارشاد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور افزایش اهمیت ویدیو برگزار شده است. . بازی به عنوان یک رسانه بسیار موثر برای ارائه خلاقیت های هنری، فرهنگی و اجتماعی است. موضوعاتی مانند سلامتی و مطالعه از جمله محورهای مجموعه رویدادهای جدی بازی است.

در ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی و در بخش هکاتون تیم‌های «سدرا» و «آستریا» از تهران و آذربایجان شرقی به ترتیب مقام سوم، تیم‌های «روهان» و «سپید» به‌ترتیب همدان و آذربایجان شرقی را به خود اختصاص دادند. . آذربایجان رتبه دوم و مروارید بوشهر در رتبه اول بهترین هکاتون مسابقات امسال. این مسابقات با حضور 32 تیم که اکثرا دانش آموزان از 25 استان بودند با داوری 10 داور و با موضوع کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

در بخش کنفرانس/ارائه مقاله شفاهی، پنج مقاله مختلف که عناوین آنها را می‌توانید در وب‌سایت رسمی مجموعه رویدادهای بازی‌های جدی بخوانید، به‌عنوان مقالات متفاوت ارائه شد. لیلا کاشانی، آذین سلیمی، هادی مرادی، آرش فندرسکی و پویان ناصری نیا اعضای یکی از تیم های منتخب در قسمت مقالات هستند که توانستند رضایت چهار داور بخش مذکور را جلب کنند.

بخوانید  جاش برولین می تواند اولین فیلم ترسناک خود را در تداوم بربر معروف کارگردانی کند

سپس در قسمت جایزه توسعه و بروزرسانی، بازی رتبه دوم «جاده ابریشم» و بازی مقام اول «ذهن قوی» هر کدام پنج میلیون تومان جایزه گرفتند. سپس نوبت به بهترین بازی‌های انجمن علوم شناختی رسید که در بازی «ماهی‌گیر» به مقام دوم و در بازی «پرک کبوتر نام‌رسان» جوایز 20 و 25 میلیون تومانی را از آن خود کرد. در نهایت بازی های «پژوهشگر» و «ماهیگیر» به عنوان بازی های منتخب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی و 20 میلیون تومان جایزه دریافت کردند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر