بهترین های سال 2023: مبارزه با روکفور Hi-Fi Rush ثابت می کند که باس فایت ها هنوز هم می توانند هیجان انگیز باشند



پس از استقبال گرم از جدیدترین بازی ترسناک Ghostwire: Tokyo، کمتر کسی انتظار داشت که بازی بعدی Tango Gameworks به رهبری شینجی میکامی، یک بازی اکشن شخصیت های رنگارنگ پر جنب و جوش و ریتم باشد. Hi-Fi Rush در اوایل سال 2023 شاهد انتشار غافلگیرکننده‌ای بود که مسلماً با نبردهای کاملاً طراحی‌شده، گروه‌های شورشیان فوق‌العاده دوست‌داشتنی و باس‌فایت‌های قابل‌توجه، سال درخشانی از درخشش غیرمنتظره را آغاز کرد. هر یک از باس فایت های متعدد Hi-Fi Rush به دلایلی به یاد ماندنی است (مقیاس و پیچیدگی مبارزه نهایی با کاله به اندازه اولین دوئل سریع با آنتاگونیست تبدیل شده به متحد Korsica چشمگیر است)، اما هیچ کدام قابل مقایسه نیستند. به آنچه که ممکن است آدرنالین ترین مبارزه سه مرحله ای سال باشد: روکفور.

مانند بسیاری از Hi-Fi Rush، Roquefort به دلیل چالش محض به یاد ماندنی نیست. شخصیت اکشن که در جدیدترین بازی Tango Gameworks ارائه شده است، حساسیت های مبتنی بر ریتم را با جریان اکشن شخصیت های سنتی ترکیب می کند، مجهز به یک سیستم امتیازدهی جذاب که توانایی شما را در ایجاد تعادل بین این دو مورد قضاوت قرار می دهد. کلیدهای هوشمند در اطراف هر مرحله مرتباً سرعتی را که باید هنگام ضربه زدن به ترکیب‌ها حفظ کنید، یادآوری می‌کنند، در حالی که حملات دشمن (بیشتر) به همان سرعتی می‌پیوندند و تنها زمانی که می‌خواهید شما را وادار به سفر کنید، در نیم قدمی منفجر می‌شوند. Roquefort نقطه اوج همه چیزهایی است که تاکنون در مورد ترکیب این سبک آموخته اید، و به عنوان رئیس ماقبل آخری عمل می کند که قصد دارد مانع از پیشرفت شما از سخت ترین دشمن بازی، به صورت مجازی و تحت اللفظی باشد.

بخوانید  CoD: MW2 And Warzone 2 Mid-Season Patch Notes Include Warzone TTK Changes And The Boys Crossover

با توجه به قد و قامت رئیس‌های پیش از او، روکفور از این جهت استثناست که تهدیدآمیز یا از نظر فیزیکی تحمیل‌کننده به نظر نمی‌رسد، واقعیتی که Chai قهرمان داستان قبل از مبارزه با صحبت‌های نامناسب زباله‌ها تلاش می‌کند از آن سوء استفاده کند. دیری نگذشت که نام مستعار روکفور، گرگی در لباس میش، به معنای واقعی کلمه شکل گرفت. حسابدار قد کوتاه و چاق تبدیل به یک گرگ مکانیکی غول‌پیکر می‌شود که با کروم تزئین شده و لبه‌های تیز و نوک تیز پر شده است تا ویران کند. این به تنهایی یک مکاشفه هیجان انگیز است که یک مبارزه طاقت فرسا سه مرحله ای را به راه می اندازد، و خلق و خوی بلافاصله با نسخه بداهه سمفونی پنجم ولفگانگ موتزارت که توسط ولفگانگ گارتنر تهیه شده است، تنظیم می شود و سپس برای رعایت دقیق ریتم مبارزه ویرایش می شود.

دعوا در دفتر مجلل و پر از طلای روکفور اتفاق می‌افتد و در نهایت به داخل یک طاق پر از سکه‌های طلایی می‌رود و موسیقی در پس‌زمینه به صدا در می‌آید که گرگ تحمیلی با ظرافت شگفت‌انگیزی مطابق با صدای گاه آرام‌بخش حرکت می‌کند. ریتم نامنظم این باعث می‌شود که حرکات آن به طرز شگفت‌انگیزی دشوار باشد، با تغییر ریتم به روش‌های شگفت‌انگیزی تا زمانی که الگوی حلقه‌ای آن را تنظیم کنید. یادگیری این ریتم به شما این امکان را می دهد که از مراقبت های انجام شده در هماهنگی با ریتم به روشی بسیار وفادارتر از رئیس های قبلی قدردانی کنید. در نتیجه مستقیم، این مبارزه بیشتر از هر مبارزه دیگری شبیه به یک رقص است. طولی نمی کشد که ورودی های شما مستقیماً بیشتر بر غریزه موسیقی است تا رفلکس ها، و به شما این امکان را می دهد که با وجود دوئل بسیار آشفته ای که درگیر آن هستید، جریان ذن را شروع کنید. همانطور که روکفور شروع به افشای بیشتر و بیشتر رپرتوار خود می کند، این رفت و برگشت رضایت بخش شما را مجبور می کند که به شدت وفق دهید و بیشتر در موسیقی غوطه ور شوید تا دست برتر را به دست آورید. این تشدید تدریجی است که تا زمانی که ضربه نهایی وارد نشود متوقف نمی‌شود و احتمالاً شما را با یک ضربه پا و ضربان قلب بالا می‌برد که آدرنالین را در طول مدت طولانی مشخص می‌کند.

بخوانید  فروش جدید بازی های رایانه شخصی دارای معاملات شگفت انگیزی است

اینکه بگوییم من به مدت بیشتر از یک سال به موسیقی متن مجوز Hi-Fi Rush گوش می‌دهم، دست کم گرفته شده است، اما اعتراف به این که به آهنگ باورنکردنی گوش نداده‌ام، حتی بزرگ‌تر خواهد بود. توسط ولفگانگ گارتر بیش از هر کس دیگری. دیگر در لیست آهنگ هر بار، به هیجان آن مبارزه باورنکردنی روکفور بازمی‌گردم و به یاد شتاب عظیمی می‌افتم که چنین رویارویی دقیقی می‌تواند برانگیزد، و تأثیر قدرتمندی بر جای می‌گذارد که دیر محو می‌شود. Hi-Fi Rush ممکن است پس از یک سال انتشار فوق‌العاده در خاطره‌ها باقی نماند، اما این یک بازی با لحظاتی از این دست است که به عنوان یادآوری قوی است که یک رئیس قدیمی خوب یک روند رو به پایان در صنعت پر از موارد دیگر نیست. پایه ها رویکردهایی برای تنظیم قطعات گاهی اوقات تنها بازگشت به اصول اولیه و مراقبت از تمام جزئیات کوچک می تواند منجر به یکی از خاطره انگیزترین لحظات سال شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر