مایکروسافت تولید نسخه PlayStation 5 Redfall را متوقف کرد

اسمیت ادامه داد: “این یک تغییر مرگبار نبود و حتی فکر می کنم تصمیم خوبی بود. این تصمیم به ما کمک کرد تا از Gamepass پشتیبانی کنیم و یک پلتفرم کمتر برای توسعه داشته باشیم، که به معنای پیچیدگی توسعه کمتر است. Gamepass بازیکنان زیادی دارد و به لطف 30 میلیون مشترک، البته من نمی توانم تعداد دقیق آن را به خاطر بیاورم، Redfall می تواند به بزرگترین بازی ما تبدیل شود.”

خورشید گرفتگی در بازی Redfall

همانطور که می توانید تصور کنید، این خرید تغییرات قابل توجهی را در برنامه ها و سیاست های استودیو Bethesda ایجاد کرد. در همین راستا اخیرا هاروی اسمیتدر مصاحبه ای با IGN فرانسوی، رئیس استودیو Arkane توضیح داد که بازی تیراندازی جهان باز Arkane یک سال است که برای پلی استیشن 5 در حال توسعه است. با این حال، پس از خرید Zenimax Media، مایکروسافت به Arkin گفت که برنامه‌های ساخت نسخه‌های پلی‌استیشن 5 را لغو خواهد کرد.

با این حال رئیس آرکین این تغییر را پیشرفت خوبی می داند. زیرا باعث شد تا توسعه دهندگان روی توسعه نسخه های کنسولی تمرکز کنند. از طرفی انتشار بازی در اولین روز عرضه آن در Game Pass باعث می شود تا مخاطبان زیادی به آن دسترسی داشته باشند. طبق آخرین به روز رسانی رسمی مایکروسافت، سرویس Game Pass بیش از 25 میلیون مشترک دارد.

بازی Redfall قرار است در تاریخ 2 می 2023 بر روی پلتفرم های PC و X Series منتشر شود. Xbox Series S منتشر خواهد شد.

اسمیت گفت: «ما توسط مایکروسافت خریداری شدیم و با این خرید تغییرات بزرگی ایجاد شد. آنها وارد شدند و گفتند پلی استیشن 5 در برنامه نیست و ما روی Xbox، PC و Game Pass تمرکز کرده ایم.”

بخوانید  بازیگران کیتانا در Mortal Kombat 2 فاش شدند

شما می توانید نظرات خود را در مورد این خبر با تیم یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

طبق گفته استودیو Arcane، Redfall در حال توسعه برای پلی استیشن 5 بود و مایکروسافت پس از خرید Bethesda آن نسخه را لغو کرد.

تلاش‌های مداوم مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد و افزودن آن به مجموعه ایکس‌باکس خود، مدت‌هاست که در سرفصل‌های صنعت بازی بوده است. در گذشته، این شرکت Zenimax Media، شرکت مادر Bethesda را برای مالکیت استودیوهای بازی سازی متعدد از جمله Arkin خریداری کرد.