قوی ترین شخصیت های انیمه که باید بشناسید!


نینجا، موجودات جهش یافته، شیاطین، سایبورگ و بیگانه‌هایی از سیارات یا سرزمین‌های بسیاری را می‌شناسیم که در دنیای انیمه دست بالا را داشته و به اندازه‌ای قدرتمند هستند که می‌توانند به‌سادگی از بزرگ‌ترین انفجارهای مهیب یا پرتاپ انرژی‌هایی که می‌توانند کوهی را متلاشی کنند، جان سالم به در ببرند. درمجموع، در انیمه ژاپنی ما با شخصیت‌های قدرتمند بسیاری سروکار داریم. به‌همین خاطر سخت است انتخاب کنیم دقیقا کدام شخصیت انیمه از دیگران قوی‌تر است و می‌توان از او به‌عنوان قدرتمندترین شخصیت تمام دوران نام برد.

همواره زمانی‌که صحبت در مورد ارزیابی قدرت است، ذهنیت‌های مختلفی وجود دارد که ما را به نتیجه‌گیری‌های گاه بسیار متفاوت سوق می‌دهند. جهان داستانی هر انیمه با دیگری متفاوت بوده و براساس قوانینی متمایز اداره می‌شود و همین مسئله باعث شده است که مقایسه کردن شخصیت‌ها با هم دشوار بوده و رسیدن به پاسخ هم به‌سادگی میسر نباشد. بااین‌حال باتوجه‌به ژانرهای رایج انیمه، همیشه شخصیت‌هایی هستند که به نقطه اوج می‌رسند. این شخصیت‌ها نه‌تنها در انیمه مربوط‌به خود قوی‌ترین هستند، بلکه می‌توان از آن‌ها با عنوان قوی‌ترین شخصیت‌های انیمه تمام دوران هم نام برد.

در تعداد بی‌شماری از انیمه‌های شونن، چند مجموعه انیمه شوجو و تعدادی انیمه سینن، ما شاهد تخیل شگفت‌انگیز سازندگان در نشان دادن توانایی‌های شخصیت‌ها هستیم که با قدرت تخریب قابل‌توجه خود شناخته می‌شوند. درادامه قصد داریم به مرور تعدادی از این شخصیت‌های قدرتمند دنیای انیمه بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

هشدار اسپویل: پیشاپیش یادآوری می‌کنیم که ممکن است در خلال معرفی این شخصیت‌ها به نکاتی در مورد هر شخصیت یا فضای داستان انیمه مورد نظر اشاره‌هایی داشته باشیم.


قوی ترین شخصیت های انیمه

شخصیت آلوکارد از انیمه هلسینگ با دو سلاح در دست و پس زمینه سرخ درختان جنگلی

۲۰. شخصیت آلوکارد از انیمه هلسینگ نهایی

Alucard- انیمه Hellsing Ultimate

سال انتشار: ۲۰۰۶

آلوکارد شخصیتی است که براساس افسانه جذاب دراکولا ساخته شده است، پس حتما جایی در میان قدرتمندترین شخصیت‌های انیمه را به خود اختصاص می‌دهد.

از نظر عملی آلوکارد به معنای واقعی کلمه جاودانه است، چراکه از قدرت، سرعت و استقامتی باورنکردنی برخوردار است که به‌سادگی او را چندین پله بالاتر از یک انسان معمولی قرار می‌دهد. او توانایی دستکاری و کنترل کردن خون، سرعت بالا و همینطور قابلیت عبور از دیوارها را دارد. او قادر است روح افراد مرده‌ای که قبلا مکیده است را فراخوانده و ارتشی از خدمتکاران بسازد. آلوکارد همچنین سگ‌ شیطانی را هم رهبری می‌کند که می‌تواند هر کسی را در لحظه تکه تکه کرده و از پا دربیاورد. درنهایت او با به‌دست آوردن قدرت «همه‌جا و هیچ‌کجا» به آن اندازه قدرتمند شد که نابود کردنش عملا امری غیرممکن بود.


لوسی از انیمه الفن لید با موهای کوتاه صورتی

۱۹. شخصیت لوسی از انیمه ترانه پریان

Lucy – انیمه Elfen Lied

سال انتشار: ۲۰۰۴

اگرچه اختلال هویت تجزیه‌ای یا اختلال چند شخصیتی به این معنی است که لوسی از انیمه ترانه پریان دارای شخصیتی پیچیده و چند وجهی است، اما درنهایت درمی‌یابیم که از بین تمام شخصیت‌‌ها لوسی قوی‌ترین است. البته لوسی این قدرت را دارد که از توانایی‌های متعدد دیگر شخصیت‌ها هم بهره ببرد. او هم یک جنگنده ماهر و هم تیراندازی بی‌عیب و نقص است. اما آنچه او قدرت لوسی را برجسته می‌کند، توانایی تله حرکتی (دور جنبی) است که از آن برای به حرکت درآوردن بازوهایی نامرئی استفاده می‌کند تا قدرت خود را به رخ دشمنانش بکشد.

قدرت این بازوهای نامرئی در قوی‌ترین حالت به‌اندازه‌ای است که می‌توان از آن‌ها برای غرق کردن خشکی‌هایی در ابعاد کشورهای کوچک استفاده کرد. میزان قدرت او در نابود کردن جهان به آن اندازه است که بتوان جایی در فهرست قوی‌ترین شخصیت‌های دنیای انیمه را به او اختصاص داد.


تصویر کن کانکی به صورت سیاه و سفید با ماسک ترسناک خندانش

۱۸. شخصیت کن کانکی از انیمه توکیو غول

Ken Kaneki- انیمه Tokyo Ghoul

سال انتشار: ۲۰۱۴

در طول پخش انیمه جذاب توکیو غول، شخصیت کن کانکی از یک کرم کتاب ترسو به چنان رتبه‌ بالایی دست پیدا کرد که تصورش سخت بود. کانکی موفق به کسب قدرتی مافوق بشری شده و توانایی بازسازی اندام‌ها و حتی کل بدن خود را به‌دست آورد.

پس از تبدیل شدن به یک نیمه غول و تسلط پیدا کردن به توانایی‌های خارق‌العاده‌اش، کن قادر بوده که شهرها را به‌سادگی ویران کرده و ارتشی از هیولاها را فرماندهی کند که از توانایی تبدیل کردن انسان‌ها به غول‌ برخوردار بودند. این امتیاز او را تبدیل به مبارزی شکست‌ناپذیر می‌کند که با هر آسیبی که می‌بیند، قدرتمندتر از قبل بازمی‌گردد. او درمقابل احساس درد بسیار مقاوم بوده و از قدرت و سرعتی فراانسانی بهره می‌برد.


ایچیگو کوروساکی از انیمه بلیچ با چهره رنگ شده در میان دود و بخار

۱۷. شخصیت ایچیگو کوروساکی از انیمه بلیچ

Ichigo Kurosaki – انیمه Bleach

سال انتشار: ۲۰۰۴

ایچیگو کوروساکی به‌عنوان قهرمان اصلی انیمه بلیچ شناخته می‌شود. او مجموعه‌ای از قدرت‌های مختلف را در اختیار دارد. توانایی همچون «Soul Reaper» که به او اجازه می‌دهد از سلاحی معنوی به نام «زانپاکوتو» (Zanpakuto) استفاده کند. توانایی دیگر او «هالو» (Hollow) است که به او قدرت تسلط بر انرژی تاریک را می‌دهد.

ایچیگو حتی برخی از تکنیک‌های کوبینسی همچون «Blut Vene» را هم در اختیار دارد که می‌تواند از آن‌ها برای محافظت از خود دربرابر حملات دشمن استفاده کند. او قادر به استفاده از «Fullbring» هم است که نوعی قدرت روحی است که تنها درصد کمی از انسان‌ها، توانایی به‌دست آوردن آن را دارند. درحالی که بدون تردید توانایی‌های ایچیگو بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون شاهد آن بودیم، اما بازگشت او با جنگ خونین هزار ساله نشان داد که ایچیگو هنوز چیزهای دیگری هم در چنته دارد تا مخاطب را با قدرت‎ شگفت‌انگیز خود مبهوت کند.

بخوانید  مشخصات APU دسکتاپ AMD Ryzen 7 8700G فاش شد

موزان کیبوتسوجی با یک گل رز در دست و تانجیرو در گوشه تصویر

۱۶. شخصیت موزان کیبوتسوجی از انیمه شیطان کش

Muzan Kibutsuji- انیمه Demon Slayer

سال انتشار: ۲۰۱۹

موزان کیبوتسوجی سرور شیاطین انیمه شیطان کش است که بیش از هزار سال قبل و درخلال درمانی آزمایشی با گل کمیاب «سوسن عنکبوت آبی»، قدرتی بی‌نظیر را به‌دست آورد.

موزان از توانایی تبدیل کردن دیگران به شیطان برخوردار است، ضمن آنکه خون او در صورت ناسازگاری می‌تواند باعث مرگ دیگران می‌شود. موزان قادر است بدن خود را به‌گونه‌ای تغییر شکل دهد که از آن یک سلاح بسازد. درمجموع موزان کیبوتسوجی قاتلی شرور و شیطانی است، بااین‌حال او تنها یک نقطه ضعف دارد و آن نور خورشید است.

باوجود تمام توانایی‌هایش به‌عنوان سرور شیاطین، موزان نمی‌تواند در طول روز از مخفیگاه خود خارج شود. او بیشتر مدت زمان عمر طولانی خود را صرف پیدا کردن راهی برای غلبه براین مشکل کرده است. بااین‌حال در زمانی‌که تاریکی برهمه جا مستولی است، توانایی موزان برای بازسازی بدنش تقریبا نامحدود است. شاید به‌همین خاطر است که او موفق شد بسیاری از اعضای ارتش شیطان کش را از پای درآورد.


شخصیت آیزاک نترو درمیان یک گل نیلوفر آبی

۱۵. شخصیت آیزاک نترو از انیمه هانتر ایکس هانتر

Isaac Netero- انیمه Hunter x Hunter

سال انتشار: ۱۹۹۹

آیزاک نترو رئیس سابق انجمن شکارچیان و یکی از قوی‌ترین رزمی‌کاران تاریخ دنیای انیمه است. نترو پس از انجام تمرینی سخت که می‌توانست باعث مرگش شود، به سرعت و قدرتی غیرقابل درک دست پیدا کرد. به‌طوری که حرکت مشت‌هایش از سرعت صوت هم بالاتر رفت. توانایی نهایی او تجلی از قدرت «نن» است که او را در سطحی قرار می‌دهد که هیچ کدام از دیگر شخصیت‌های انیمه توان رقابت کردن با او را ندارند.

درنهایت اگر به هر دلیلی آیزاک نترو از رقیب شکست بخورد، بمب کوچک کار گذاشته شده در سینه‌اش کار حریف را تمام می‌کند. انفجار این بمب نه‌تنها آن فرد را محو و نابود می‌کند، بلکه هرکسی که از این انفجار جان سالم به در ببرد را هم مسموم می‌کند.


ارن یگر در حالت انسانی و در فرم تایتان در یک تصویر

۱۴. شخصیت ارن یگر از انیمه حمله به تایتان

Eren Yeager- انیمه Attack on Titan

سال انتشار: ۲۰۱۳

ارن یگر قهرمان انیمه محبوب و معروف حمله به تایتان است، شخصیتی بسیار قدرتمند با توانایی تبدیل شدن به یک تایتان بلند قد پانزده متری که از قدرت بازسازی و احیایی باورنکردنی برخوردار است. بااین‌حال چیزی که باعث می‌شود او جایی در فهرست قوی‌ترین شخصیت‌های انیمه را به خود اختصاص دهد، توانایی او در فرماندهی ارتش تایتان‌ها به کمک قدرت تایتان بنیان‌گذار است.

با استفاده از این توانایی او قادر است با یک فرمان ساده، هزاران تایتان پنجاه متری را به حرکت درآورده و بشریت را با خطر نابودی مواجه کند. قدرت ارتش تحت فرمان ارن به‌اندازه‌ای است که قدرتمندترین ارتش‌های بشری هم توان ایستادگی در مقابل آن را ندارند و این مسئله باعث می‌شود که ارن را به‌عنوان یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای انیمه ستایش کنیم.


تصویری سیاه و سفید از شخصیت موب در انیمه موب سایکو صد

۱۳. شخصیت موب از انیمه موب سایکو ۱۰۰

Mob- انیمه Mob Psycho 100

سال انتشار: ۲۰۱۶

موب از انیمه موب سایکو شخصیت فوق‌العاده قدرتمند بعدی است که می‌تواند تنها با فکر کردن، دیگران را نابود کند. قدرت او به‌اندازه‌ای بالا است که او مجبور است احساسات خود را به غل و زنجیر بکشد تا از بروز اتفاقات بد جلوگیری کند.

موب اغلب توجهی به احساسات خود ندارد، اما اگر نسبت به مسئله‌ای واکنشی شدید نشان بدهد یا بیهوش شده و کنترل احساساتش را از دست بدهد، آن وقت است که نیروهای روانی او به سرعت وارد عمل شده و قدرت‌نمایی می‌کنند. به این ترتیب موب درون خود نیروهایی بسیار قدرتمند دارد که از نظر توان با بلایای طبیعی در مقیاس وسیع برابری می‌کنند. موب همچنین یکی از قوی‌ترین روانشناسان دنیای انیمه است.


شخصیت شرور همه برای یکی از انیمه مدرسه قهرمانانه من از زوایای مختلف

۱۲. شخصیت همه برای یکی از انیمه مدرسه قهرمانانه من

All For One- انیمه My Hero Academia

سال انتشار: ۲۰۱۶

شخصیت شرور اصلی انیمه مدرسه قهرمانه من، همه برای یکی (شیگاراکی) است که از قدرت خود برای جمع آوری کوسه (Quirk) دیگران استفاده کرده و به این شکل توانایی‌های خود را افزایش می‌دهد. این مسئله حتی به او توانایی زندگی بی‌نهایت را داده است.

در طول زمان، همه برای یکی موفق به جمع‌آوری صدها قدرت مختلف شده است، از جمله قدرت انجام حملات فیزیکی، انتشار امواج رادیویی و همینطور توانایی ترمیم و بازسازی. او همچنین قادر است کوسه‌‌ای که سرقت کرده است را دوباره توزیع کند و از این طریق با بخشیدن قدرت به زیردستانش در لیگ شروران، به اصطلاح به آن‌ها لطف کند. اما توانایی دستکاری کردن یکی از خطرناک‌ترین ویژگی‌های او است که باعث می‌شود شخصیتی دوراز دسترس به نظر برسد که شکست دادنش اصلا کار راحتی نخواهد بود.


ساتورو گوجو با چشم بند سفید از انیمه جوجوتسو کایسن

۱۱. شخصیت ساتورو گوجو از انیمه جوجوتسو کایسن

Satoru Gojo- انیمه Jujutsu Kaisen

سال انتشار: ۲۰۲۰

ساتورو گوجو به دلایلی موجه، به‌عنوان قوی‌ترین جادوگر انیمه جوجوتسو کایسن معرفی می‌شود. او فوق‌العاده باهوش و قدرتمند است، چیزی که او را شخصیتی دورازدسترس نشان می‌دهد. تکنیک‌های نفرین شده قدرتمندی همچون «بی‌نهایت» (Infinity) و «بی‌حد» (Limitless) بخشی از توانایی‌های ساتورو گوجو هستند. بی‌حد به گوجو اجازه کنترل فضا را داده و قابلیت‌های تهاجمی و دفاعی او را به‌شکلی باورنکردنی ارتقا می‌دهد. تکنیک بی‌نهایت هم باعث می‌شود که حتی قدرتمندترین حملات هم نتواند واقعا به او آسیبی بزند.

بخوانید  تاریخ انتشار کامل Final Fantasy XIV در کنار نسخه های رایگان Game Pass تایید شد

شاید شکست دادن ساتورو گوجو عملا کاری غیرممکن نباشد، اما قدرت او به‌اندازه‌ای است که حتما باید جایی در فهرست قدرتمندترین‌ها را به خود اختصاص می‌داد.


کاگویا با چشم سوم در میان پیشانی و یک جفت شاخ از انیمه ناروتو

۱۰. شخصیت کاگویا اوتسوتسوکی از انیمه ناروتو

Kaguya Otsutsuki- انیمه Naruto

سال انتشار: ۲۰۰۲

طرفداران این انیمه جذاب اغلب ناروتو را به‌عنوان قدرتمندترین شخصیت این انیمه می‌شناسند، باوری که چندان درست نیست. چراکه ناروتو حتی قادر نیست شخصیت شرور نهایی را به‌تنهایی شکست دهد. بااین‌حال کاگویا که با نام «الهه خرگوش» شناخته می‌شود، یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های شرور مجموعه ناروتو است، شخصیتی که شاید بتوان او را حتی قدرتمندترین شخصیت زن دنیای انیمه هم دانست.

کاگویا اصالاتا اهل سیاه زمین نیست، او تنها به این کره خاکی سفر کرد تا میوه درخت خدا را به‌دست بیاورد. برنامه او این بود که ازطریق عنصر ترس، مردم را به سمت اتحاد سوق دهد. هدفی که باتوجه‌به قدرت‌های کاگویا مثل ذهن خوانی، قدرت دستکاری خاطرات، سفر در فضا و کنترل عناصر امر چندان عجیبی نیست. زمانی‌که کاگویا میوه درخت خدا را خورد، از قدرت التیام بخشیدن جراحات هم برخوردار شد. امری که تقریبا او را به موجودی فناناپذیر تبدیل کرد. بااین حساب عجیب نیست اگر بگوییم کاگویا یکی از قوی‌ترین تبهکاران دنیای انیمه در تمام دوران است.


مانکی دی لوفی از انیمه وان پیس با موهایی شبیه خورشید و دستهای مشت کرده

۹. شخصیت مانکی دی. لوفی از انیمه وان پیس

Monkey D. Luffy – انیمه One Piece

سال انتشار: ۱۹۹۹

مانکی دی. لوفی با خوردن میوه جادویی قدرتی خارق‌العاده به‌دست آورد. البته لوفی قادر به شنا کردن نیست و این مسئله شاید یک نقطه ضعف بزرگ برای یک دزد دریایی به نظر برسد، اما لوفی نشان داد که نباید به چنین نکاتی چندان توجه کرد.

او ده سال زمان صرف کرده و با تمرین‌های بسیار سعی کرد بر قدرت‌های خود مسلط شود. دگرگونی‌های خاص لوفی که از دنده یا گیر اول شروع می‌شود، اکنون به گیر پنجم ارتقا پیدا کرده است که باعث می‌شود او روی توانایی‌های مبارزه خود تسلط بیشتری داشته باشد. لوفی همچنین یک استاد هاکی است، ابزاری که به او امکان استفاده از قدرت‌های معنوی برای اهداف جنگی یا غیرجنگی را می‌دهد. بااین‌وجود اگر این توانایی‌ها چندان قوی به نظر نرسند هم مهم نیست. چون گیر پنج به لوفی قدرتی معادل یک خدا را می‌دهد، توانایی که لوفی را به یکی از قدرتمندترین قهرمانان انیمه شونن در تمام دوران تبدیل کرده است.


تتسو شیما از انیمه آکیرا با موهای سیاه بهم ریخته

۸. شخصیت تتسو شیما از انیمه آکیرا

Tetsuo Shima- انیمه Akira

سال انتشار: ۱۹۸۸

تتسو شیما، آنتاگونیست اصلی انیمه آکیرا است. او پس از برخورد با فردی با قدرت‌های ذهنی، موفق به بیدار کردن قدرت‌ عظیم ذهن خود می‌شود. قدرت او چنان به سرعت رشد می‌کند که خیلی زود موجودیت کل جهان را در معرض خطر نابودی قرار می‌دهد.

خوشبختانه قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، تتسو شیما خود را به مکانی خارج از دنیای واقعی رسانده و درنتیجه، انفجار نیروی روانی او باعث شکل گرفتن یک جهان کاملا جدید می‌شود. تعداد کمی از شخصیت‌های دنیای انیمه توانایی خلق کردن و نابودی واقعیت را دارند و این همان نکته‌ای است که باعث می‌شود تتسو شیما جایی درمیان قوی‌ترین شخصیت‌های انیمه را به خود اختصاص دهد.


گول دی راجر و ریش سفید در حال تفریح و خندیدن در کنار آتش

۷. شخصیت گول دی. راجر از انیمه وان پیس

Gol D. Roger- انیمه One Piece

سال پخش: ۱۹۹۷

گول دی راجر که بیشتر با نام گلد راجر شناخته می‌شود، یکی از دزدان دریایی افسانه‌ای دنیای انیمه وان پیس است که به‌عنوان کاپیتان دزدان دریایی راجر شناخته شده و صاحب گنجی مجذوب کننده به نام وان پیس است.

راجر به‌عنوان مردی معروف است که موفق به انجام کاری شد که کسی فکر نمی‌کرد قابل انجام باشد. او گرند لاین را فتح کرده و ثروت هنگفتی به‌دست آورد. راجر که می‌دانست در اثر بیماری لاعلاج رو به مرگ است، خدمه‌اش را مرخص کرده و خود را تسلیم کرد. دولت جهانی قصد داشت راجر را در ملاءعام اعدام کند تا درس عبرتی برای دزدان دریایی دیگر شود، اما آخرین سخنان او تأثیری معکوس داشت. چراکه او اعلام کرد هرکس که بتواند گنجینه باارزش او را پیدا کند، می‌تواند آن را مطالبه کند. به این ترتیب برخلاف تصور مسئولان، راجر آغازگر عصر طلایی دزدان دریایی شد.


آلمایت درحال ضربه زدن با مشت از انیمه مدرسه قهرمانانه من

۶. شخصیت آلمایت از انیمه مدرسه قهرمانانه من

All Might- انیمه My Hero Academia

سال انتشار: ۲۰۱۶

در مجموعه انیمه مدرسه قهرمانانه من، مخاطب با قهرمانان و شخصیت‌های شرور و قدرتمند بسیاری آشنا می‌شود. بااین‌حال به جز چند قهرمان انگشت‌شمار، کمتر کسی توان رقابت با شخصیت آلمایت را دارد. آلمایت قهرمان شماره یک سابق است که به‌لطف ویژگی همه برای یکی، به قدرت‌های مافوق بشری دسترسی دارد. ویژگی‌هایی که باوجود قدرتمند بودن، اسباب آسیب پذیری او را هم فراهم می‌کردند.

برخلاف بسیاری از قهرمانان داستان، آلمایت می‌دانست که دقیقا چه زمانی باید میدان را به دیگران واگذار کند. بااین حال، او حتی پس از کنار گذاشتن مالکیت کوسه خود، همچنان نقشی مهم در روند این انیمه دارد. او از یک طرف منبعی از خرد و قدرت برای شخصیت ایزوکو است و از طرف دیگر به‌عنوان نمادی از صلح و هماهنگی در سراسر جهان شناخته می‌شود.


نیمرخ شخصیت هیسوکا از انیمه هانتر ایکس هانتر

۵. شخصیت هیسوکا مورو از انیمه هانتر ایکس هانتر

Hisoka Morow- انیمه Hunter x Hunter

بخوانید  Batman: Arkham Shadow معرفی شد که به طور انحصاری در Meta Quest 3 در دسترس است

سال انتشار: ۱۹۹۹

هیسوکا مورو شکارچی و عضو سابق گروه فانتوم است. او همیشه در جستجوی حریفانی قدرتمند است، چراکه علاقه‌ای به مبارزه کردن با افراد ضعیف ندارد. او حتی قید مقابله با شخصیت‌هایی همچون گون و کیلوا را هم زد، چرا که معتقد بود آن‌ها هنوز به‌اندازه‌ای قوی نشده‌اند که حریفی شایسته برای او شده و قدرتش را به چالش بکشند.

در قوس داستانی امتحان شکارچی، هیسوکا به‌عنوان آنتاگونیست اصلی معرفی شد. اما گاهی او را در نقش شخصیت مکمل داستان هم دیدیم. درنهایت در طول سیزدهمین دوره انتخاب رئیس شکارچی، هیسوکا در قد و قامت یک آنتاگونیست ثانویه ظاهر شد.


مروئم با پوست سبز و چشمان بنفش رنگ با دم نیش دار

۴. شخصیت مروم یا مروئم از انیمه هانتر ایکس هانتر

Meruem- انیمه Hunter x Hunter

سال انتشار : ۱۹۹۹

مروم موجودی انسان نما با خصوصیات یک مورچه است. البته او باوجود هیکل نسبتا کوچکی که دارد، خوش اندام و عضلانی است. مروئم ویژگی‌های مختلفی دارد که باعث قدرتمندتر شدن او شده‌اند. مثل یک دم قدرتمند مجهز به نیش که به‌عنوان سلاح عمل می‌کند.

مروم در ابتدا در نقش یک رهبر خشن و ستمگر ظاهر شد. او خود را برتر از دیگر اشکال زندگی می‌دانست و حتی پس از تولد هم، نگرانی بابت مادر درحال مرگش نداشت. مروم بی‌رحم است و برای کشتن مورچه‌های کیمرای دیگر به دلایل چندان محکمه پسندی احتیاج ندارد. بااین‌وجود او به افراد قوی احترام می‌گذارد و البته که او خود را، شخصی بسیار قدرتمند می‌داند.


سایتاما از انیمه مرد تک مشتی با چهره خشن درحال مشت زدن

۳. شخصیت سایتاما از انیمه مرد تک مشتی

Saitama- انیمه One-Punch Man

سال انتشار: ۲۰۱۵

سایتاما به‌راحتی در بین قوی‌ترین شخصیت‌های انیمه جای می‌گیرد. حتی باوجود انیمه‌های جدیدی که به‌صورت مرتب وارد بازار می‌شوند، سایتاما همچنان می‌تواند جایگاه خاص خود را حفظ کند. چراکه وجود این شخصیت اصولا براساس مفهوم قوی‌تر بودن تعریف و طراحی شده است.

اگر از این زاویه به انیمه مرد تک مشتی نگاه کنیم، سایتاما با دیگر شخصیت‌های معرفی شده در این فهرست هم تفاوت دارد. زیرا او نیازی به امتیازاتی خاص برای بهترین بودن ندارد، درنتیجه حتی لازم نیست برای رسیدن به این هدف تلاش کند. او بعد از سه سال تمرینات سخت، قادر به مقاومت در مقابل هر نوع ضربه‌ای است و همان‌طور که از عنوان انیمه مشخص است، می‌تواند تنها با یک ضربه مشت هر حریفی را شکست دهد. بااین‌وجود این شکست‌ناپذیر بودن او را افسرده کرده، به‌طوی که سایتاما به‌دنبال راهی برای تغییر این وضعیت است.

بااین‌حال اگر این سؤال برای‌تان پیش آمد که چرا باوجود چنین قدرتی، سایتاما در جایگاه نخست این فهرست قرار ندارد؟ باید بگوییم که اگرچه قدرت سایتاما بی‌رقیب است، اما چون این قدرت اسباب شادی و نشاط او را فراهم نکرده است پس اهمیت چندانی ندارد.


اوساگی از انیمه سیلور مون با گردنبند قلب و تصویر ماه در پشت سرش

۲. شخصیت اوساگی تسوکینو از انیمه سیلور مون

Usagi Tsukino- انیمه Sailor Moon

سال انتشار: ۱۹۹۲

طرفداران عادی یا قدیمی انیمه جذاب سیلور مون شاید کمی جا بخورند که چطور شخصیت اوساگی تسوکینو هم جایی در فهرست قوی‌ترین شخصیت‌های انیمه‌ای تمام دوران را به خود اختصاص داده است. اما باید بگوییم این چیز چندانی عجیبی نیست، چراکه قدرت واقعی اوساگی بیش از آن چیزی است که تصور می‌کنید.

با استفاده از قدرت کریستال نقره‌ای، اوساگی نه‌‌تنها از قدرت تولد مجدد برخوردار است، بلکه این توانایی را دارد که ساکنان یک سیاره را هم از نو زنده کند. اوساگی در قدرتمندترین شکل خود قادر به کنترل زمان و مکان است که باعث می‌شود او شبیه به یک خدا به نظر برسد.


زنو از انیمه دراگون بال سوپر درمیان شعاع های نور

۱.شخصیت زنو از انیمه دراگون بال سوپر

Zeno- انیمه Dragon Ball Super

سال انتشار: ۲۰۱۵

احتمالا بسیاری از طرفداران انیمه دراگون بال انتظار داشتند که شخصیت گوکو هم به‌عنوان قوی‌ترین شخصیت این انیمه و هم قوی‌ترین شخصیت این فهرست معرفی شود، اما واقعیت این است که گوکو قادر به کنترل تمام واقعیت نیست.

این شخصیت زنو است که حاکم جهان چندگانه بوده و می‌تواند تمام هستی را در یک لحظه خلق یا نابود کند. زنو مجهز به هیچ تکنیک یا حرکت خاصی نیست، او صرفا خدایی قدرتمند است که قادر به کنترل فضا و زمان است. حتی خدایان نابودگر انیمه دارگون بال سوپر هم از زنو واهمه دارند، چراکه عملا راهی برای ایستادگی در مقابل او وجود ندارد و همین باعث می‌شود که از شخصیت زنو به‌عنوان قوی‌ترین شخصیت انیمه در تمام دوران نام برده شود.

درنهایت باید بگوییم شخصیت‌های انیمه هیچ کمبودی از نظر قدرت و توانایی‌های خارق‌العاده ندارند، بااین حال قدرتمند بودن به‌تنهایی به معنای جذاب بودن یک شخصیت نیست. دردستان قهرمانان داستان یا شخصیت‌های شرور و بدنهاد، قدرت می‌تواند تعابیر مختلفی پیدا کند. گاه نیرویی که سخت‌ترین چالش‌ها را به‌سادگی کنار زده و گاه قدرت برتری که نبردها را به صحنه‌ی نابودی هرچیزی تبدیل می‌کند که سر راه شخصیت اصلی داستان قد علم کرده‌اند. درنهایت قوی‌ترین شخصیت‌های انیمه نشان می‌دهند که چطور نویسنده‌های خوب می‌توانند خالق جذابیت‌هایی غیرقابل انکار باشند.

درپایان نظر شما در مورد قوی‌ترین شخصیت انیمه چیست؟ اگر قرار بود این فهرست را براساس شخصیت‌های مورد نظر خود تنظیم کنید، کدام شخصیت‌ها جایگاه ثابتی در آن داشتند؟ جای کدام شخصیت را در این فهرست خالی می‌بینید؟ فراموش نکنید نظرات ارزشمند خود را در رابطه با این موضوع با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس


تحریریه مجله بازی یک گیمر