دانشمندان 8 ویروس زامبی را از زمین یخ زده استخراج کردند

به گفته لایو ساینس، گرم شدن هوا می تواند بسیاری از یخ های روی زمین را ذوب کند و این میکروب ها را از زندان های یخ زده خود آزاد کند. پس از انتشار، پاتوژن های ناشناخته می توانند انسان یا حیوانات دیگر را آلوده کنند.

دانشمندان تاکنون فقط ویروس های منجمد شده ای را که موجودات تک سلولی به نام آمیب را آلوده می کنند، مطالعه کرده اند. زیرا این ویروس ها بی ضرر هستند و الگوی خوبی برای سایر ویروس هایی هستند که ممکن است زیر یخ پنهان شوند.

به نقل از لایو ساینس، کلاوری گفت: “ما هرگز خطر استخراج ویروسی را که در نهایت می تواند پستانداران را آلوده کند، نمی پذیریم.” ما هیچ مدرک معتبری نداریم که ثابت کند ویروس های دیگری به جز ویروس آمیب می توانند تا این اندازه زنده بمانند. اما دلیلی وجود ندارد که چنین چیزی ممکن نباشد; زیرا اساساً همه ویروس ها دارای یک ویژگی هستند که موجودات ناکارآمد خارج از سلول میزبان هستند.

جهان ما مملو از میکروب های باستانی است که در خاک های سرد قطب شمال و بستر رودخانه ها به دام افتاده اند. باکتری ها و ویروس هایی که هزاران سال پیش وجود داشته اند در لایه های ماقبل تاریخ منجمد شده اند.

ژان میشل کلاورییک زیست شناس محاسباتی از دانشگاه Aix-Marseille در فرانسه که ویروس های باستانی فرازمینی را مطالعه می کند، می گوید: «این خطر در شرایط گرمایش جهانی افزایش می یابد. وضعیتی که در آن ذوب یخ های دائمی شتاب می گیرد و افراد بیشتری به قطب شمال می روند.”

بخوانید  Fanatical Bundlefest بسته RPG را با چندین بازی Elder Scrolls اضافه می کند

جین کلاوری در ادامه خاطرنشان می‌کند که دانشمندان نمی‌خواهند خطر شیوع جهانی دیگری را با ویروس‌های زامبی از گذشته‌های دور به خطر بیاندازند تا فقط ثابت کنند که درست است.

از پاتوژن های پاک شده از توده های پشم ماموت گرفته تا ذرات پنهان شده در روده های سنگ شده گرگ های سیبری، در ادامه با زومیت همراه باشید تا درباره 8 ویروس زامبی که دانشمندان از یخ های دائمی استخراج کرده اند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

1. پیتوویروس (Pithovirus sibericum)