بهترین بازی مستقل سال 2023 به انتخاب زومجی


این روزها حتی شناخته شده ترین رسانه ها و تحلیل گران هم نمی توانند در مورد تعریف دقیق «بازی مستقل» به توافق برسند. با توجه به کلمه indie که به اختصار مستقل به معنای مستقل است، برخی بازی مستقل را هر بازی ساخته شده توسط یک استودیوی مستقل می دانند که متعلق به هیچ شرکت بزرگی نیست. با این حال، در حال حاضر استودیوهایی هستند که متعلق به هیچ شرکت بزرگی نیستند، اما سرمایه مالی قابل توجهی دارند و میزبان تعداد زیادی از بازی سازان برای تولید بازی های AAA بوده اند.

از سوی دیگر، برخی سختگیران استدلال می کنند که بازی ساز مستقل از یک شرکت بزرگ حمایت چندانی نمی کند. اما در دنیایی که Devolver Digital، یکی از بزرگ‌ترین ناشران مستقل بازی، به یک شرکت عمومی با سرمایه‌گذاران بزرگ تبدیل شده است، این تعریف کمک چندانی نمی‌کند. به همین دلیل است که بحث در مورد مستقل بودن یا نبودن بسیاری از بازی ها ادامه خواهد داشت. در حال حاضر می توان گفت زمانی که یک استودیوی نسبتا کوچک با بودجه و منابع نسبتاً محدود شروع به ساخت اثری می کند که قطعاً یک بازی AAA یا حتی AA با بودجه کلان نیست، آن محصول را می توان یک بازی مستقل در نظر گرفت. با این درک کلی، قصد داریم بهترین بازی مستقل سال 2023 را از دیدگاه یک گیمر ارائه کنیم.

چهره کفرآمیز 2 شخصیتی

5- بازی کفرآمیز 2

برخی از طرفداران Blasphemous اعتراض کردند که Blasphemous 2 راحت تر از نسخه اول است. برخی می گویند که دنباله آن شجاعت انجام کارهای جدید را ندارد. اما صادقانه بگویم، انتشار اثری مانند Blasphemous 2 در سال 2023 نتیجه جسارتی است که در بین توسعه‌دهندگان بازی مستقل وجود دارد. سرانجام، استودیوی The Game Kitchen و تیم 17 یک بازی واقعی به سبک Metroidvinia با گرافیک پیکسل آرت منتشر کردند که بازیکنان را به یاد بازی های چند نسل قبل می اندازد.

در این شرایط تلاش سازندگان بازی برای افزایش تعداد بازیکنان بازی کاملا قابل درک است. به عنوان مثال، Blasphemous 2 به جای یک سلاح، سه سلاح قابل ارتقا به شما می دهد. با این هدف که بازیکنان بتوانند هر طور که می خواهند با دشمنان مبارزه کنند و شانس بیشتری برای شکست دادن آنها داشته باشند. در همین حال، توسعه دهندگان تعداد مرگ های ناعادلانه در Blasphemous 2 را نسبت به Blasphemous کاهش داده اند. در نتیجه، بازیکن کمتر احساس می کند که در جایی از بازی به سادگی فریب خورده و به همین دلیل جان خود را از دست داده است. در این دنباله، مرگ و میر اغلب با مهارت ها و توانایی های شما مرتبط است.

حتی اگر نتوان انکار کرد که تعداد تقابل های به یاد ماندنی در Blasphemous بیشتر از Blasphemous 2 است، دنباله مورد بحث دارای مزایای غیرقابل انکاری است، هم در ایجاد فضای بصری، هم در ایجاد یک فضای سنگین همراه با صدا، به عنوان مثال. در طراحی دشمنان در سال‌های اخیر چند بازی اکشن اکشن و قدیمی و قدیمی عرضه شده است که می‌خواهیم Blasphemous 2 را با این همه نکات مثبت و تنها با چند نکته منفی بررسی کنیم؟

بخوانید  تعداد بازیکنان Death Stranding از 16 میلیون نفر گذشت

شخصیت اصلی جوسنت

4- بازی جوانمردانه

ننود در جاستت دو گل به ثمر رساند. این اثر با الهام از بازی Death Stranding شما را به تلاش برای پیمایش در مسیرهای دشوار مجبور می کند. قرار نیست مسیرهای مختلف را طی کنید و از سازه های مختلف بالا بروید تا به قسمت های اصلی بازی برسید، ماهیت بازی دقیقا بالا رفتن، سقوط و تلاش برای ادامه دادن است. در نقش یک کوهنورد، بازیکن حقیقت را در مورد گروهی از افراد فراموش شده کشف می کند. انسان هایی که خاطراتشان روایت محیطی جاستت را شکل می دهد.

برخلاف بسیاری از بازی‌های مبتنی بر پارادایم «ظهور و سقوط»، Jusant نمی‌خواهد فقط یک تجربه چالش‌برانگیز و اعصاب خردکن باشد. استودیوی فرانسوی Don't Nod به ما یادآوری می کند که می توان از روندهای لحظه ای پیروی کرد، اما موفق شد کاری جدید با آنها انجام دهد. دومین دستاورد جاستت، روشن کردن آینده تیم نان نود است. Dentnod نام ناشناخته ای در صنعت بازی های ویدیویی نیست. بسیاری از افراد سری بازی Life Is Strange و در نتیجه سازنده آن را می شناسند. اما حتی بسیاری از طرفداران انتظار نداشتند که استودیو بتواند چنین پروژه متفاوتی را انجام دهد و عملکرد عالی مدل های سبک دیگری را مدیریت کند.

با Vampyr، Dentnod تمایل خود را برای انجام کارهای مختلف نشان داد. اما این بازی با تمام نقاط قوتش، از بسیاری جهات، تجربه ای محدود و فراموش نشدنی را در مقایسه با اکشن-RPG های مشابه در مقیاس بزرگ به بازیکن داده است. در عین حال، بازی Justet نسخه ساده شده بازی های مشابه نیست، بلکه یکی از بهترین بازی های پازل و پلتفرم متمرکز بر کوهنوردی است.

شخصیت های بازی Dave the Diver

3- بازی Dave the Diver

در بهترین لحظات خود، دیو غواصی مدام می خواهد بازیکن را غافلگیر کند. بازی بدون تکرار نیست. اما پس از چند ساعت تجربه، ناگهان به خود می‌آیید و می‌بینید که یکسری سیستم‌های مختلف بازی از زیرژانرهای مختلف را گرفته و با موفقیت کنار هم قرار داده‌اند. جالب اینجاست که سازندگان با انجام این کار نه یک بازی پیچیده، بلکه یک بازی متفاوت ساخته اند. در نگاه اول، ایده اصلی بازی صرفا جمع آوری ماهی از دریا برای کسب درآمد در رستوران است. اما داستان کم کم عجیب می شود.

دیو غواص واقعاً در مورد مهارت ها در سطوح مختلف است. همچنین برای انواع فعالیت هایی که انجام می دهید به شما پاداش می دهد. هر بار که غواصی می کنید، ساختار محیط زیر آب ممکن است کمی با دفعه قبل متفاوت باشد. هر چه تجهیزات بهتری تهیه کنید و هر چه عمیق تر شنا کنید، موجودات ترسناک بیشتری را می بینید. در کنار تمام مینی گیم ها و فعالیت های جانبی که هسته اصلی گیم پلی بازی هستند، بازی یک داستان اصلی جالب نیز دارد. داستانی که تضمین می کند Dave the Diver فقط یک تجربه مبتنی بر امتیاز نیست.

بخوانید  Pokemon Trading Card Game - Preorder The Original 151 Set Now

در این اثر از استودیو MINTROCKET با یک تجربه انفرادی جالب و غیرمنتظره مواجه شدیم. از آنجا که سازندگان شروع به ساخت بازی های ویدیویی از طریق آزمون و خطا و بدون ترس از نقص های خاص کردند. آزمون ها و خطاهایی که معمولاً در دنیای بازی های AAA خبری از آن نیست.

دنیای بازی پیله

2- بازی پیله

متأسفانه بسیاری از بازی های مبتنی بر پازل به جای به چالش کشیدن مخاطب و توانایی حل مسئله آنها، در واقع فقط ذهن بازیکن را خسته می کنند. پیله اینطوری نیست. ممکن است مخاطبان با تماشای ویدیوهای گیم پلی بازی، فکر کنند که بازی خیلی گیج کننده است. اما وقتی خودتان کار را تجربه کنید، به سرعت منطق صحنه نگاری و ساختار کلی Cocoon را درک خواهید کرد.

پیله شما را در نقش یک موجود حشره مانند به دنیاهای مختلف می برد. برای حل پازل های محیطی و جابجایی گوی های خاص بین دنیاها. در این محیط هر از چند گاهی توانایی جدیدی به شخصیت داده می شود. تا بتواند مسیرهای بیشتری را طی کند. سیستم ها و مدل های حل پازل نیز متفاوت هستند. از آنجایی که یکی از سازندگان اصلی بازی ها از استودیوی Playdead (Limbo و Inside) برای ساخت Cocoon به استودیوی Geographic Interactive رفت، جای تعجب نیست که گیم پلی بازی بر اساس چند مکانیسم کنترلی ساده و در عین حال بازی است. تکراری نیست

حتی باس فایت ها در Cocoon در واقع پازل های سریعی هستند و قرار نیست باعث مرگ شخصیت اصلی شوند. تنها در صورتی که نتوانید دشمن بزرگ را شکست دهید، باید مسیر را در یکی از دنیای بازی دنبال کنید تا به آن برسید. Cocoon تقریبا هیچ روایتی ندارد و روی گیم پلی تمرکز دارد. با این حال، تیم ساخت و ساز مراقب ایجاد یک محیط کلی قابل توجه بود. به همین دلیل دنیای بازی از طراحی های هنری خاصی بهره می برد.

یکی از تعیین کننده ترین عناصر در عدم ایجاد سردرگمی و حفظ جذابیت کلی Cocoon دقیقا در جلوه های بصری بازی نهفته است.زیرا طراحی بازی زبان بصری قابل تشخیصی دارد. البته با ورود به دنیاهای بیشتر و متفاوت، قدرت گرافیک هنری در این بازی ویدیویی قوی تر می شود. زیرا معماهای آن به مرور زمان ما را بیشتر به چالش می کشد.

دو شخصیت اصلی بازی Sea of ​​Stars

1- بازی Sea of ​​Stars

در سال 2018 استودیوی کانادایی Sabotage با پیام رسان مورد توجه طرفداران بازی های اکشن و پلتفرم قرار گرفت. اثری با طراحی های هنری دو بعدی در سبک بازی های دهه 80 و 90. تیم سازنده نشان داده است که آنها دوست دارند از آثار یکپارچهسازی با سیستمعامل الهام بگیرند در حالی که تغییرات خود را در سیستم های خود اعمال می کنند. DLC بازی مسنجر با نام Picnic Panic در سال 2019 منتشر شد و سپس استودیو روی پروژه بعدی تمرکز کرد.

بخوانید  آیا می‌توانید در بازی Star Wars Jedi Survivor Bogling را نوازش کنید؟

با توجه به شهرتی که استودیوی کوچک به دست آورد، به محض رونمایی از Sea of ​​Stars، عده ای در مورد این پروژه هیجان زده شدند. اکنون که چند ماه از انتشار Sea of ​​Stars می گذرد، به خوبی می دانیم که این بازی ارزش هیجان را داشت. اگرچه Sea of ​​Stars در همان دنیای The Messenger اتفاق می‌افتد، اما برای لذت بردن از آن اصلاً نیازی به داشتن تجربه مسنجر ندارید. در اینجا با یک بازی نقش آفرینی در سبک آثار باستانی با مبارزات نوبتی روبرو هستیم. اگر یک گیمر باتجربه هستید و لذت بازی‌های 16 بیتی را با تجربیات عالی مانند Chrono Trigger به یاد می‌آورید، تماشای تریلر Sea of ​​Stars احتمالاً باعث می‌شود که بدون اتلاف وقت بپرید. با این حال، گیمرهای جوانی مانند من این فرصت را دارند که زیبایی برخی بازی های قدیمی مهم را با بازی هایی مانند Sea of ​​​Stars که بر روی کامپیوتر و تمامی کنسول های لحظه ای موجود است، کشف کنند.

Sea of ​​Stars اساسا یک ماجراجویی بزرگ، متنوع و پر از انواع فعالیت های اصلی و جانبی است. این ماجراجویی مزایای بسیاری دارد؛ از طراحی هنری چشم نواز گرفته تا موسیقی که می توانید برای مدت طولانی به آن گوش دهید. استودیو Sabotage با درک نکات مثبتی که بهترین بازی‌های این سبک را در گذشته تجربه‌های جادویی کرده است، به شما این امکان را می‌دهد که هم از یک داستان آشنا و هم از گیم‌پلی لذت ببرید.

تیم سازنده Sea of ​​Stars تنها از 23 نفر تشکیل شده است. آنها مأموریت خود را در صنعت بازی های ویدیویی اینگونه تعریف می کنند: “ایجاد بازی هایی با زیبایی شناسی قدیمی و طراحی صحنه ها مطابق با استانداردهای امروز”. هدف ما همیشه روشن بوده است. ما می خواهیم بهترین تجربیات ممکن را از ژانرهای بازی های ویدیویی که خودمان در کودکی از آن لذت می بردیم، برای شما به ارمغان بیاوریم. تقدیم به قلب شما از قلب ما. این سازندگان بازی به هدف خود رسیده اند.

در پایان، نوبت شماست که با استفاده از نظرسنجی زیر بهترین بازی مستقل سال 2023 را با توجه به دیدگاه خود انتخاب کنید. نظرسنجی تا ساعت 18:55 روز شنبه 9 دی ماه فعال بوده و نتیجه ساعت 19 در همین صفحه اعلام خواهد شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر