برنامه‌ی سونی برای فروش ۳۰ میلیون پلی استیشن 5 در سال مالی ۲۰۲۳

بااین‌حال، این اطلاعات حاکی از افزایش تولید و ارسال سخت‌افزار بعد از همه‌گیری ویروس کرونا و ایجاد شدن مشکلاتی در روند ساخت قطعات دارد. در پایان بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که چندی پیش سونی در طی گزارشی اعلام کرد که تا ژوئن ۲۰۲۲ موفق به فروش ۲۱.۷ میلیون پلی استیشن 5 شده است. اگر اهداف این شرکت ژاپنی در بحث تجاری به موفقیت منتهی شود، انتظار می‌رود تا شاهد فروش ۷۰ میلیون PS5 در آغاز سال مالی ۲۰۲۴ باشیم.



منبع

پلی استیشن 5 با دیسک درایو جداشونده، باعث کاهش هزینه‌ی تولید برای سونی می‌شود؛ چرا که این شرکت تنها یک نوع کنسول را تولید می‌کند و دیگر نیازی به ساخت دو مدل جداگانه‌ی دیجیتالی و استاندارد ندارد. به‌دلیل اختلاف صد دلاری دو نسخه‌ی مختلف پلی استیشن 5، احتمالا باید برای خرید دیسک درایو کنسول رقمی معادل ۱۰۰ دلار پرداخت کرد.

کار تولید پلی استیشن 5 جدید احتمالا از آوریل ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و در سپتامبر همین سال شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود. سونی انتظار دارد تا در سال مالی ۲۰۲۲ هجده میلیون و در سال ۲۰۲۳، سی میلیون پلی استیشن 5 را به فروش برساند. به نظر می‌رسد که سهم پلی استیشن 5 قدیمی از این ۳۰ میلیون، حدود ۱۲ میلیون کنسول باشد. باید به این نکته اشاره کنیم که تولید کنسول‌های قدیمی PS5 در تعطیلات سال ۲۰۲۳ به‌طور کلی متوقف خواهد شد.

شرکت سونی انتظار فروش ۳۰ میلیون پلی استیشن 5 در سال مالی ۲۰۲۳ را دارد.

دیوید گیبسون، تحلیلگر ارشد مؤسسه‌ی MST Financial، امروز با انتشار یک گزارش در توییتر خودش مدعی شد که سونی محموله‌های دریایی ارسال شده به آمریکا را در سپتامبر ۲۰۲۲ نسبت به سپتامبر سال ۲۰۲۱ چهارصد درصد افزایش داده است. سپتامبر امسال، این شرکت ژاپنی ۷.۵ کیلوگرم سخت‌افزار را به آمریکا ارسال کرده است. این رقم در سپتامبر سال گذشته معادل ۱.۵ کیلوگرم بود. مطمئنا ارقام ذکر شده به‌طور کامل مربوط‌به پلی استیشن 5 نیستند.

بخوانید  انسان شناسان ثابت کرده اند که زنان سخت کوش تر از مردان هستند

براساس گزارش تام هندرسون، اینسایدر مشهور دنیای بازی‌، سونی قصد دارد تا ۳۰ میلیون کنسول پلی استیشن 5 را در سال مالی ۲۰۲۳ (مارس ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴) به بازار عرضه کند. به این موضوع در گزارش قبلی هندرسون درمورد کنسول پلی استیشن 5 با دیسک درایو جداشونده به‌طور خلاصه اشاره شده بود و حالا منابع دیگر هم به ارائه‌ی جزئیات بیشتر درمورد ارقام فروش کنسول نهمی سونی پرداختند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر