بررسی گلکسی A55; ورود کسل کننده سامسونگ به بازار رقابتی

در حین صحبت در مورد به روز رسانی نرم افزار داغ، بد نیست اشاره کنیم که A55 اولین گوشی سامسونگ نامیده می شود که این قابلیت را دارد. به روز رسانی بدون درز عدم تجهیز به لطف این قابلیت، فرآیند آپدیت گوشی دیگر به راه اندازی مجدد چندگانه و متوالی وابسته نخواهد بود، تمامی تغییرات در پس زمینه اعمال می شود و در نهایت با یک بار راه اندازی مجدد، سیستم عامل با ویژگی های جدید در اختیار کاربر قرار می گیرد. .

به روز رسانی بدون درز یکی از ویژگی های بارز A55 در تمام گوشی های سامسونگ است

اگرچه قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ که تجربه نرم‌افزاری با هوش مصنوعی را برای گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت به ارمغان می‌آورد، در نرم‌افزار A55 در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد، اما سایر ویژگی‌های One UI 6.1 جای پای محکمی در گوشی‌های پریمیوم میان‌رده سامسونگ دارند. محدوده ها با در نظر گرفتن این موضوع، اگر قصد دارید از گوشی هایی با نسخه های قدیمی One UI به A55 بروید، به سرعت متوجه تفاوت ها خواهید شد، از جمله انیمیشن های روان تر، سریع تر و تغییرات جذاب در پانل تنظیمات سریع.

در One UI 6.1، صفحه اصلی تغییرات کوچکی دارد. به عنوان مثال، نام برنامه ها (که در زیر آیکون های آنها ظاهر می شود) کوتاه شده است و دیگر نام های دو خطی یا مشغول وجود ندارد. همچنین می توانید از هر دو دست برای جابجایی آیکون ها در صفحات مختلف استفاده کنید. با یک دست نماد را در هوا نگه می دارید و با دست دیگر به صفحه مورد نظر خود می روید.

بخوانید  ریمیک Sonic Heroes ظاهرا در دست ساخت است

یکی دیگر از تغییرات مهم One UI 6.1 حذف ژست های ناوبری سامسونگ است. در این حالت به جای دکمه های ناوبری معمول و قدیمی، سه خط در پایین صفحه ظاهر می شود و کاربر می تواند با کشیدن منوها به بالا، بین آنها حرکت کند. البته اگر به ژست های حرکتی سامسونگ عادت دارید، باز هم می توانید خودتان با نصب اپلیکیشن Good Lock سامسونگ و افزونه NavStar، این ویژگی را دوباره فعال کنید.

حتی اگر از آن دسته کاربرانی هستید که تغییرات جزئی یا کلی در رابط کاربری برایتان مهم نیست و فقط به روان بودن رابط کاربری اهمیت می دهید، مطمئنا از تجربه One UI 6.1 در گلکسی A55 لذت خواهید برد.

ارزش خرید پایین در مقایسه با رقبا

حالا با این همه صحبت، آیا گلکسی A55 ارزش خرید دارد؟ در پاسخ باید بگویم، اگر کاربر A54 یا حتی A52s هستید و می خواهید دوباره گوشی بعدی سامسونگ خود را انتخاب کنید، بهتر است خرید نکنید. زیرا بدون در نظر گرفتن اسکلت فلزی، شاهد پیشرفت چندانی نخواهید بود.

اگر با One UI آشنا نیستید و می‌توانید HyperOS را مدیریت کنید، Poco X6 Pro در بیشتر زمینه‌ها با همان قیمت گوشی سامسونگ بهتر از Galaxy A55 است. صفحه نمایش 1.5K و 12 بیتی با حاشیه های باریکتر و پشتیبانی از Dolby Vision در کنار تراشه قدرتمندتر از جمله مزیت های مهم میان رده پوکو است.

با کمی افزایش بودجه، حتی می‌توانید Pixel 7 و Galaxy S23 FE را انتخاب کنید. اولی یک تجربه اندروید خالص و یک دوربین قدرتمند را ارائه می دهد، در حالی که دومی دوربین بهتر و تراشه قدرتمندتری را در اختیار شما قرار می دهد.

بخوانید  ادامه روند نزولی عرضه جهانی GPU در سه ماهه اول سال 2023

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر