گزارشی از آمار پخش بازی در پلتفرم Myket

مایکت از سال گذشته (1402) بستر پخش بازی های ویدیویی را با همکاری اپراتورهای پخش ایرانی ارائه کرده است که در ادامه می توانید آمار عملکرد آن را بخوانید.

از سال گذشته (1402) بستر پخش بازی های ویدیویی در مایکت با همکاری شرکت های پخش کننده ایرانی فراهم شده است. در این مدت پخش استریمرهای بازی در مایکت بیش از 7 میلیون دقیقه در ماه تماشا می شد و برخی از استریمرها توانستند درآمدی بیش از 30 میلیون تومان در ماه داشته باشند.

در دنیای امروز که صنعت بازی های ویدیویی به یکی از بزرگترین صنایع سرگرمی در جهان تبدیل شده است و فناوری به طور فزاینده ای به عنوان وسیله ای برای کسب درآمد مورد استفاده قرار می گیرد، استریم بازی به عنوان یک پدیده نوظهور و محبوب جایگاه ویژه ای در بین طرفداران دیجیتال پیدا کرده است. این پدیده نه تنها یک فعالیت سرگرمی است، بلکه به بستر اصلی برای کسب درآمد استریمرها نیز تبدیل شده است. علاقه مندان به بازی و همه کسانی که به نوعی با بازی های ویدیویی سروکار دارند با پخش زنده آشنا هستند. طبق آمار Statista، انتظار می رود تا سال 2027، مخاطبان استریم بازی به بیش از 1.6 میلیارد نفر در سراسر جهان برسد.

مایکت و گیل برای بازی هیجان زده هستند

به گزارش روابط عمومی مایکت، در مجموع حدود 60 درصد از کاربران مایکت به دلیل استفاده از محتوای مرتبط با بازی، این پلتفرم را نصب کردند. همچنین حدود 70 درصد از مخاطبان مایکت بین 18 تا 24 سال و از نسل Z محسوب می شوند. از آنجایی که یکی از سرگرمی های محبوب در بین نسل Z در سراسر جهان تماشای پخش زنده بازی ها است، از سال گذشته (1402) مایکت بستری را برای پخش بازی های ویدیویی فراهم کرده است که برنامه های خود را با همکاری اپراتورهای پخش ایرانی انجام می دهد. در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به آمار استریم بازی های مختلف در مایکت.

بخوانید  نقد فیلم بعد از آفتاب (Aftersun) | خاطره‌ی یک سفر تابستانی

از شما برای پخش جریانی بازی ها در Myket خوش آمدید

به گفته مایکت، در حال حاضر بیش از 35 بازیکن با مایکت همکاری می کنند. به طور متوسط، محتوای استریم این افراد بیش از 7 میلیون دقیقه در ماه تماشا می شد. ترافیک این نمایش نیز درآمد خوبی برای استریمرها به همراه داشت.

اپراتورهای بازی وارد Myket شدند

در دنیای امروز استریمرها به ستاره های درخشان بازی های مجازی تبدیل شده اند و طرفداران بسیاری را با نام ها و سبک های خاص مانند ملینا بلیک، ابوالفضل ایکس مستر و علی کمیک دور خود جمع کرده اند. استریم محتوای مرتبط با Minecraft یکی از محبوب ترین محتوای پخش شده در Myket است.

در دنیای پخش زنده، بازی فقط سرگرمی نیست. استریم‌کنندگان از راه‌های مختلف درآمد کسب می‌کنند. در Myket، استریمرها از طریق ترافیک اینترنت درآمد کسب می کنند. طبق آمار اعلام شده توسط مایکت، در سال 1402 درآمد ماهیانه استریمر در مایکت گاهی به بیش از 30 میلیون تومان می رسید.

جریان بازی به طور کلی 1403

به نظر می رسد در سال آینده با افزایش طرفداران پخش زنده در ایران، شاهد تنوع بیشتری در پخش زنده محتوا باشیم. این علاقه و نیاز، پلتفرم‌ها را به سمت گسترش زیرساخت‌های پخش بازی خود سوق می‌دهد، که فرصت‌های جدیدی را هم از نظر سرگرمی و هم از نظر درآمدزایی برای طرفداران بازی فراهم می‌کند. مایکت به عنوان مرجع دانلود بازی های موبایل ایرانی، با استقبال چشمگیر کاربران، گام های بلندی در جهت ارتقاء بخش پخش ویدیوی بازی برداشته است. این فروشگاه با درک نیازهای روزافزون کاربران و استریمرها، ویژگی های جدید و کاربردی را به بخش استریم خود اضافه می کند. مایکت در تلاش است تا کمپین های مختلفی را در ماه های آینده راه اندازی کند تا لذت بیشتری را برای مخاطبان خود تجربه کند.

بخوانید  Zelda: Tears Of The Kingdom - راهنمای پازل های زیارتگاه Ekochiu

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر