هدست واقعیت مجازی متا کوئست با برند ایکس باکس در راه است

در حالی که سونی دو هدست واقعیت مجازی پلی استیشن را روانه بازار کرده است، مایکروسافت از بازار فناوری پوشیدنی در زمینه بازی دور مانده است (اگرچه هولولنز 2 متمرکز بر تجارت را دارد). اما اکنون، نام تجاری Xbox در هدست واقعیت مجازی متا کوئست آینده ظاهر می شود.

متا که توسط The Verge شناسایی شد، همکاری با Xbox را به عنوان “گام بعدی شرکت VR به سمت چشم انداز ما از یک پلت فرم محاسباتی بازتر برای Metaverse” فاش کرد. این همکاری به اندازه کافی ساده به نظر می رسد و متا می گوید که در حال توسعه یک “متای کوئست با نسخه محدود و الهام گرفته از ایکس باکس” است.

این اولین بار نیست که این دو شرکت با هم کار می کنند. سال گذشته، Xbox Cloud Gaming به Meta Quest 3 آمد و به شما امکان می داد بازی هایی مانند Halo Infinite را روی هدست VR بازی کنید. در اینستاگرام، مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیر عامل متا پلتفرم، نسخه ایکس باکس متا کوئست را همراه با یک کنترلر ایکس باکس و ایکس باکس گیم پاس معرفی کرد.

در همین حال، گزارش شده است که سایر شرکت‌ها در حال ادامه همکاری با متا هستند. برای مثال، ظاهرا ایسوس در حال ساخت یک هدست بازی با عملکرد جدید با سیستم عامل Meta Horizon است.

Meta Quest 3 سال گذشته عرضه شد و قیمت آن از 500 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی این هدست شروع می شود. در مورد مایکروسافت، به نظر می رسد که در حال بررسی جبهه های سخت افزاری جدید در آینده است. ماه گذشته، فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، درباره ایده جالبی که یک گوشی دستی ایکس باکس بود صحبت کرد.

بخوانید  Avatar: The Last Airbender برای فصل دوم و سوم تمدید شد

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر