بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI Stealth GS77 12UGS

صفحه نمایش 17.3 اینچی GS77 به دلیل نسبت تصویر 16:9 دارای حاشیه پایینی مورب است که با آرم MSI تزئین شده است. اما حاشیه‌های کناری بسیار باریک هستند و حاشیه بالایی یک وب‌کم 1080p را نیز در خود جای می‌دهد که علاوه بر ارائه تصویری با جزئیات بیشتر نسبت به وب‌کم نسل قبلی 720p، مجهز به سنسور تشخیص چهره و شاتر الکترونیکی برای محافظت از حریم خصوصی است. .

عمق سفر کلید رضایت‌بخش است، اما بازخورد دریافتی از آن‌ها با فشار دادن نرم‌تر و بی‌صداتر از آن چیزی است که ما از لپ‌تاپ‌های بازی انتظار داریم، و تجربه تایپ با GS77 بیشتر متوجه تولیدکنندگان محتوا است تا گیمرهای حرفه‌ای.

مهندسان MSI سیستم خنک کننده GS77 را تنها با دو فن و شش لوله حرارتی که در شیارهایی در بالای لپ تاپ قرار گرفته اند، تجهیز کردند. این فن ها هوای خنک را از زیر دستگاه می کشند و هوای گرم را از طریق شیارهای پشت و کناره های بدنه هدایت می کنند. در زیر دستگاه پایه های نسبتاً ضخیمی تعبیه شده تا مشکلی برای گردش هوا و فرآیند خنک سازی قطعات وجود نداشته باشد. صدای فن نیز کمی بلندتر از آن چیزی است که در پردازش بسیار سنگین دوست داشتیم.

پد لمسی، صفحه کلید و پورت های MSI Stealth GS77

ترک‌پد که معمولاً توسط گیمرهایی که ترجیح می‌دهند از ماوس استفاده کنند نادیده گرفته می‌شود، به اندازه‌ای بزرگ است که برای استفاده روزمره و حرفه‌ای مناسب باشد. اما دامنه پاسخ فشار انگشت آن فقط به قسمت پایین محدود می شود که گاهی اوقات احساس می شود انرژی زیادی از شما می گیرد و کلیک چپ / راست نسبتاً قوی است. حرکت انگشت روی روکش شیشه ای ترک پد نیز نرم است و تقریباً هیچ تاخیری بین حرکت انگشت و اشاره گر ماوس وجود ندارد. همچنین با استفاده از درایورهای Microsoft Precision از تمام حرکات ویندوز پشتیبانی می کند.

بخوانید  Star Wars Jedi: Survivor در صدر جدول فروش ماهانه ایالات متحده است

MSI به همکاری با برند معروف SteelSeries برای طراحی صفحه کلید ادامه می دهد و طراحی، چیدمان جزیره ای و فاصله کلیدهای GS77 هیچ تفاوتی با نسل قبلی یا حتی سری میان رده کاتانا ندارد. تنها ویژگی این لپ تاپ که کاربر گیمینگ می تواند آن را ببیند نورپردازی RGB کیبورد است که با نصب نرم افزار SteelSeries می توانید رنگ مورد علاقه خود را برای هر کلید انتخاب کنید. علاوه بر این با فشردن هر کلید، رنگ آن به صورت لحظه ای به رنگ سفید تغییر می کند که جلوه زیبایی دارد و در هنگام تایپ حس خوبی به شما القا می کند.

فضای کوتاه برای جهت بالا و کلید Shift می تواند تایپ را دشوار کند

کلیدهای متداول Ctrl و Shift در سمت چپ به گونه ای طراحی شده اند که بزرگتر از استاندارد معمولی باشند تا دسترسی گیمرها به آنها آسان باشد. اما وجود یک صفحه کلید عددی اختصاصی در سمت راست با هدف کاربران تجاری، فضای سایر کلیدها را کاهش داده و منجر به کاهش کلیدهای جهت دار و عملکرد شده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر