برتری چشمگیر انویدیا در مقایسه عملکرد DLSS2 و AMD FSR2

مقایسه فناوری های DLSS و FSR

نتایج رقابت فناوری گرافیکی پیشرفته NVIDIA DLSS2 و AMD FSR2 در 26 بازی مختلف یک برنده واضح را نشان می دهد.

مقیاس مقایسه NVIDIA DLSS2 و AMD FSR2

همچنین مزایای نسخه های جدید DLSS با فناوری Frame Generation تنها به سری RTX 40 محدود می شود، در همین حال AMD قول داده است که حداقل دو نسل از پردازنده های گرافیکی Radeon خود از FSR3 پشتیبانی کنند.

پیش نیازهای این مقایسه ها توسط HardwareUnboxed توضیح داده شده است که بر اساس آن در این ویدئو به دو جنبه کیفیت یعنی عملکرد و کیفیت در دو رزولوشن 4K و 1440p می پردازیم. متمرکز بود در این تست توضیح داده شده است که این دو روش تقریبا نتایج یکسانی را نشان می دهند. در این مقایسه، تیم بررسی بیشتر به بهبود گرافیکی فریم ها اهمیت داد تا به نرخ فریم.

مقایسه فناوری‌های DLSS و FSR در ۲۶ بازی

جالب اینجاست که FSR در هیچ یک از این ۲۶ بازی برتر از DLSS نیست. پیشنهاد AMD تنها در 8 بازی توانست با DLSS مطابقت داشته باشد. DLSS در حالت عملکرد که رزولوشن آن کمتر از ایالت است رندرهای با کیفیت برتری آشکاری نسبت به FSR دارند.

در حالی که AMD FSR به وضوح در حال شکست دادن رقابت است، هنوز دلیل خوبی وجود دارد که چرا فناوری AMD تنها انتخاب کاربران است. این فناوری با تمام پردازنده های گرافیکی مدرن سازگار است که در مورد DLSS صدق نمی کند. AMD FSR حتی با گرافیک پایین و GPU های مجتمع پشتیبانی می شوند. اگرچه شما فقط می توانید از DLSS از کارت های گرافیک سری RTX استفاده کنید برای استفاده.

بخوانید  پایان سریال بری در فصل چهارم از انتشار اولین تریلر تا اعلام تاریخ شروع

از فناوری AMD FSR و NVIDIA DLSS در حال حاضر در بسیاری از بازی ها موجود است، رسانه ها عملکرد این دو تکنیک را در بازی های مختلف مقایسه می کنند که از جمله آنهاست Hardware Unboxed نتایج خوبی ارائه کرد. در این مقایسه، صدها تصویر و ویدئو از 26 بازی مختلف برای ارائه نتایج قابل اعتماد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

Hardware Unboxed در پایان این تست 5 مقیاس رتبه بندی برای مقایسه NVIDIA DLSS2 و AMD FSR2 صعود را ارائه می دهد DLSS+++ یا FSR+++ نشان می‌دهد که مزایای قابل توجهی به نفع فناوری مربوطه وجود دارد. دو یا یک علامت مثبت نیز نشان دهنده برتری متوسط ​​و نسبتا ضعیف یک روش بر روش دیگر است. در نهایت، گزینه برابر را داریم که بین عملکرد و کیفیت این دو روش تمایزی قائل نیست.

تحریریه مجله بازی یک گیمر