پورتال پلی استیشن به سادگی کافی نیست


اولین سوالی که با پورتال پلی استیشن به ذهن خطور کرد این بود: برای چه کسی است؟ این سوالی است که بارها و بارها در بحث های مربوط به دستگاه با توجه به قابلیت های محدود آن مطرح شده است، زیرا پورتال تنها یک هدف دارد: بازی از راه دور. اگر PS5 پلتفرم اصلی بازی شماست و اتصال اینترنتی محکمی در سرتاسر خانه خود دارید، و اگر در موقعیت‌هایی هستید که می‌خواهید بازی‌های PS5 را بدون دسترسی به تلویزیونی که کنسول به آن متصل است بازی کنید، از این پورتال نهایت استفاده را خواهید برد.

با این حال، ناهماهنگی هایی که در طول یک هفته کامل استفاده از پورتال با آن مواجه شدم، مانع از ایده ترکیب پورتال به عنوان یک تکه فناوری برای تکمیل PS5 من شد. اما وقتی کار می کند، نوعی مکاشفه است. این لزوما جنبه Remote Play نیست: این قابلیتی است که می توانید در تلفن هوشمند، تبلت یا حتی Steam Deck خود دریافت کنید. این به این دلیل است که پورتال بهترین کنترل های ممکن و صفحه نمایشی چشمگیر را برای بازی از راه دور ارائه می دهد. بیش از هر دستگاه دیگری، مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد زیرا عوامل خارج از پورتال تجربه بازی شما را تعیین می کند. در نتیجه، 200 دلار دلار برای یک دستگاه بازی از راه دور اختصاصی، در میان دریای سایر دستگاه های دستی محکم، فروش سختی است. .

مزایا و معایب بازی از راه دور

برای افراد ناآشنا، Remote Play با استفاده از دستگاهی کار می‌کند که می‌تواند از راه دور PS5 شما را کنترل کند، در حالی که فید جریانی را از سیستم دریافت می‌کند. پس از اتصال این دو از طریق یک اتصال محلی (و اجازه بوت شدن PS5 از طریق Remote Play)، Remote Play از هر جایی امکان پذیر است تا زمانی که PS5 شما به اینترنت و دستگاه مورد نظر شما متصل باشد. در مورد کیفیت تجربه، این بستگی به اتصالات دستگاه Remote Play و PS5 شما دارد.

وقتی صحبت از عملکرد فنی می شود، پورتال برای خواندن از راه دور بهتر از هر دستگاه دیگری عمل نمی کند. علاوه بر این که یک پلتفرم راحت است که تنها هدف آن اتصال به PS5 شما در هنگام راه اندازی است، بازی ها فقط تا زمانی که اتصال اینترنت اجازه دهد در پورتال اجرا و پخش می شوند. در تجربه من، از خوب تا غیرقابل پخش متغیر است و گاهی اوقات بین این دو در یک جلسه پرش می شود. من اینترنت فیبر گیگابیتی در خانه دارم، اما با استفاده از PS5 و پورتال من از Wi-Fi، Remote Play به دلیل فشرده‌سازی تصویر، تأخیر ورودی و قطع‌های گاه به گاه، حتی با هر دو سیستم در یک اتاق با مودم و روتر من، تا حد زیادی غیرقابل پخش بود. .

بخوانید  یک فیلم لایو اکشن Teen Titans از دنیای DC در حال ساخت است
هنگامی که مشکلات اتصال را تجربه می کنید، جریان جریان در پورتال ممکن است شروع به تولید مصنوعات کند، همانطور که در Tales of Arise مشاهده می کنید.
هنگامی که مشکلات اتصال را تجربه می کنید، جریان جریان در پورتال ممکن است شروع به تولید مصنوعات کند، همانطور که در Tales of Arise مشاهده می کنید.

این تجربه با اتصال PS5 من از طریق اتصال سیمی اترنت و استفاده از همان Wi-Fi برای پورتال من به طور قابل توجهی بهبود یافت، که تعجب آور نیست. من دیگر قطع ارتباط را تجربه نکردم و عملکرد به اندازه کافی قوی بود که از یک جلسه دو ساعته با God of War Ragnarok پشتیبانی کند. فشردگی‌ها و اشکالات فریم هنوز هم هر از گاهی ظاهر می‌شدند، و زمانی که در میانه سناریوهای جنگی شدید اتفاق می‌افتند آزاردهنده بودند، اما زمان‌بندی حملات و اعلان‌های دکمه‌ها مشکل چندانی نبود، زیرا تأخیر بسیار کم بود. با این حال، این حداقل تاخیر زمانی که صحبت از بازی های شوتر به میان می آید بسیار بیشتر قابل توجه است. در حالی که به بازی دیگری از Uncharted 4 سر می زدم، به سرعت متوجه شدم که چگونه بازی های دامنه دار در موقعیت من هنوز به وظیفه مدیریت بازی هایی که نیاز به هدف دقیق دارند، نمی رسد. تلاش برای ثبت عکس‌هایی با تاخیر ورودی جزئی، کار را سخت‌تر از گیم‌پلی بومی می‌کند، و در حالی که می‌توانم با تغییر رویکرد خود در مبارزه، این نقص را برطرف کنم، زمانی که سعی می‌کنید از یک بازی لذت ببرید، مبارزه با محدودیت‌های سخت‌افزارتان ایده‌آل نیست.

با تمام این اخطارها، ماهیت بازی از راه دور دامنه آنچه را که واقعاً ارزش بازی کردن در پورتال را دارد، محدود می کند. من یک سیو قدیمی Tales of Arise را پیدا کردم و متوجه شدم که راهی فوق‌العاده برای پیشرفت در این بازی اکشن-RPG بزرگ است، زیرا گیم‌پلی آن کمتر به زمان‌بندی مربوط می‌شود و بیشتر در مورد قرار دادن مهمانی شما در موقعیت مناسب برای دستیابی به ترکیب‌ها، با وجود طبیعت آشفته است. از دعواها چیزی سبک در عناصر خاص گیم پلی که در یک سناریوی دستی به خوبی کار می کند ممکن است به خوبی با Portal مطابقت داشته باشد – برای من این یک کلاچ بود که من را از طریق 13 Sentinels: Aegis Rim که یک رمان بصری از نوع ماجراجویی Side-scrolling با گیم پلی استراتژی سبک است، عبور داد.

اگر به قابلیت های اتصال تلفن خود اطمینان داشته باشید، می توانید از افزایش قابلیت حمل بهره مند شوید. هر زمان که می‌توانستم 5G LTE را از T-Mobile دریافت کنم، سعی کردم از پورتال خود بدون سیگنال استفاده کنم و بسیار قابل پخش بود، اما برخی از تناقضات ذکر شده در بالا رایج‌تر بودند. این ممکن است برای برخی گزینه مناسبی باشد، اما شخصا ترجیح می‌دهم موقعیت مطمئن‌تری برای بازی بدون سوختن داده‌ها و باتری گوشی خود پیدا کنم.

من هرگز انجام یک بازی تیراندازی رقابتی، بازی مبارزه ای یا بازی ریتم را از طریق بازی از راه دور توصیه نمی کنم. فقط برای آن ژانرها طراحی نشده است. با این حال، طیف گسترده‌ای از بازی‌ها در PS5 موجود است، و مطمئناً بازی‌هایی در کتابخانه شما وجود دارند که همیشه به خودتان می‌گویید که می‌توانید آن‌ها را بازی کنید، اما نمی‌توانید کاملاً خودتان را مجبور کنید روی مبل بنشینید و آن‌ها را وقف کنید. توجه به آن لازم است. بنابراین اگر PS5 سیستم اصلی شما باشد، پورتال نه تنها می درخشد، بلکه اگر PS5 تنها پلتفرم بازی شما باشد، بیشتر خواهد بود، زیرا راحتی دستی بودن فرصت های جدیدی را برای تعامل با کتابخانه شما باز می کند.

بخوانید  دره دریم لایت دیزنی: چگونه قفل مایک و سالی را باز کنیم
دسترسی به کتابخانه پلی استیشن من در خارج از خانه با پورتال بسیار خوب بود.
دسترسی به کتابخانه پلی استیشن من در خارج از خانه با پورتال بسیار خوب بود.

تا حدودی زیبا طراحی شده است

یکی از ویژگی‌های کلیدی که پورتال را بیش از یک دستگاه بازی از راه دور می‌سازد، تطبیق کامل کنترلر DualSense PS5 است. همراه با میله های آنالوگ کمی کوچکتر، استفاده از Portal مانند ترجمه یک به یک دکمه ها، ماشه ها و دقت آنالوگ با کیفیت بالا DualSense است و در عین حال همان سطح راحتی را فراهم می کند. کنترل‌های پد لمسی در سمت چپ و راست پایین صفحه نمایش قرار می‌گیرند و در دسترس من هستند – اگرچه این صفحه‌نمایش پاسخگوترین نیست، اما حداقل صفحه لمسی مهم نیست. به طور کلی، پورتال مسلما بهترین کنترلر نصب شده بر روی یک دستگاه بازی دستی را دارد، زیرا در واقع یک DualSense است که با صفحه نمایش تعبیه شده در مرکز آن به دو نیم شده است.

صفحه نمایش بزرگ 8.0 اینچی پورتال یکی دیگر از نکات برجسته است. ممکن است به اندازه پنل‌های OLED جدید روی Nintendo Switch و Steam Deck چشمگیر نباشد، زیرا OLED از نظر بازتولید رنگ و کنتراست بی‌رقیب است، اما برای یک صفحه نمایش LCD استاندارد چشمگیر است. رنگ‌ها بدون اینکه بیش از حد اشباع به نظر برسند، پخش می‌شوند و وضوح 1080p به پخش از راه دور حد بالایی می‌دهد تا اگر اتصال شما به اندازه کافی خوب باشد تا از فشرده‌سازی قابل توجه تصویر جلوگیری شود.

از آنجایی که پورتال فقط امکان خواندن از راه دور را فراهم می کند، اجزای داخلی برای قدرت محاسباتی ندارد و به آن اجازه می دهد علیرغم اندازه کلی، وزن خود را با تنها 18.7 اونس (529 گرم) سبک نگه دارد. (برای مقایسه، وزن سوئیچ 14.9 اونس / 422 گرم و Steam Deck 23.7 اونس / 669 گرم است.) نگه داشتن آن برای جلسات طولانی بسیار راحت بود و چسبندگی شما بر روی گیم پد نوع DualSense آن را بالاتر از سایر گوشی های دستی قرار می دهد. به ارگونومی بهتر از همه، فقدان اجزای داخلی به این معنی است که باتری تحت فشار قرار نمی‌گیرد – و با شارژ کامل، پورتال می‌تواند حدود هفت ساعت متوالی کار کند.

با این حال، یک نقص بزرگ طراحی عدم وجود عملکرد بلوتوث است: اگر می‌خواهید صدای بی‌سیم در پورتال باشد، باید جدیدترین هدفون یا هدفون‌های برند را تهیه کنید. ناامید کننده است که سونی پورتال را با توجه به سایر مصالحه هایی که باید انجام دهید تا بیشترین بهره را از خود دستگاه ببرید، تبدیل به یک سیستم بسته می کند، به خصوص وقتی که قابلیت های بلوتوث تقریباً برای همه دستگاه های قابل حمل مدرن استاندارد است.

بخوانید  بهترین معاملات تلویزیونی موجود قبل از Super Bowl
پورتال یک دستگاه دستی با طراحی چشمگیر است.پورتال یک دستگاه دستی با طراحی چشمگیر است.
پورتال یک دستگاه دستی با طراحی چشمگیر است.

خوشبختانه پورتال همچنان دارای یک جک صوتی 3.5 میلی متری است که به خوبی پشت صفحه نمایش در کنار درگاه شارژ USB-C برای هدفون یا ایرفون سیمی پنهان شده است که احتمالاً مایل به استفاده از آن هستید زیرا بلندگوهای داخلی پورتال عالی نیستند. برای بازی‌هایی که دارای تجربه‌های صوتی غنی با صداگذاری خوب و موسیقی پیچیده هستند، این بلندگوها مانند صندلی چمن‌زنی تا می‌شوند. حتی در بازی‌هایی که عمدتاً با دیالوگ یا نشانه‌های صدای سبک هدایت می‌شوند، Portal هنوز چیزهای زیادی را برای دلخواه باقی می‌گذارد و با صدای بلند کمی ترقه به نظر می‌رسد.

پورتال را در زندگی بازی خود ادغام کنید

پس همه اینها از کجای پورتال پلی استیشن خارج می شود؟ برای من، این در چرخش بازی شخصی من نخواهد بود. با Steam Deck، Asus ROG Ally، و Nintendo Switch، آخرین چیزی که به آن نیاز دارم یک دستگاه دستی دیگر است، به خصوص که به کتابخانه های زیادی در این سه مورد دسترسی دارم. دستگاه ها اگر بتواند مستقیماً به اکوسیستم استریم ابری پلی استیشن (که در طول سال ها پیشرفت کرده است) استفاده کند، پورتال را به دستگاهی همه کاره تر تبدیل می کند. اما من می دانم: پورتال برای کسی مثل من در نظر گرفته نشده است. و همانطور که قبلاً اشاره شد، سخت‌افزارهای PS5 می‌خواهند بیشترین بهره را از آن ببرند: آن‌هایی هستند که در وهله اول هدف پورتال هستند.

در حالی که لحظات درخشان خود را سپری کرده است و زمانی که عملکرد خوبی داشته باشد و راحتی را برای اجرای سبک های خاصی از بازی ها فراهم می کند، جدید است، فشرده سازی تصویر، مشکلات در جریان جریان و تأخیر ورودی می تواند سر زشت خود را حتی با اتصالات مناسب به عقب براند. تنها توصیه‌ای که واقعاً می‌توانم به شما بدهم این است که بازی از راه دور را در چندین محیط شخصی خود روی دستگاهی که قبلاً دارید آزمایش کنید، و اگر از این تجربه راضی هستید، ممکن است پورتال به قیمت 200 دلار ارزش داشته باشد. این یک قطعه فناوری فوق‌العاده طراحی شده با صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت و بهترین کنترل‌ها برای یک گوشی دستی بازی است، اما این ویژگی‌ها برای جبران ناهماهنگی‌هایی که من با عملکرد بازی در دنیای واقعی تجربه کردم کافی نیستند. و برای من، معاوضه بین راحتی و تجربه غیربهینه ارزش آن را ندارد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر