نکات پنهان در تریلر بازی متال گیر سالید دلتا: اسنیک ایتر


خبر بازگشت متال گیر سالید بدون‌شک برای طرفداران این مجموعه خوشایند است. با‌این حال باید دید آیا نبود خالق اصلی این مجموعه محبوب چه تاثیری روی کیفیت نهایی بازی متال گیر سالید دلتا: اسنیک ایتر خواهد گذاشت. در این مقاله قصد داریم نکات پنهان در تریلر معرفی نسخه ریمیک بازی MGS3 را همراه‌با یکدیگر موشکافی کنیم.

متال گیر سالید جایگاه ویژه و تکرارنشدنی‌ای را در صنعت ویدیوگیم دارد. مجموعه‌ای که پس از عرضه بازی Metal Gear Survive مدت زمان زیادی را در خوابی عمیق فرو رفته بود. سری بازی‌های موردنظر جز آن دسته از آثاری هستند که المان‌های باکیفیت زیادی را در خود جای داده‌اند. عناصری که نام‌بردن جداگانه و توضیح مفصل آن‌ها بدون‌شک نیازمند ساعت‌ها تحلیل گسترده است. به‌عنوان مثال می‌توانیم به داستان و شخصیت‌پردازی عمیق این مجموعه اشاره کنیم که به‌عنوان یکی از علل شهرت این مجموعه شناخته می‌شود. سالید اسنیک و بیگ باس را به‌راحتی می‌توان به‌عنوان دو تن از نماد‌های ویدیوگیم معرفی کرد. درکنار موارد ذکر‌شده المان‌هایی مثل مکانیزم‌های متوع گیم‌پلی، کیفیت بصری، پیام‌های نهفته سیاسی و اجتماعی تنها چند مورد از فهرست بلندبالای نکات مثبت این مجموعه است. قطعه‌های پازلی که با دقت و ظرافت خاصی درکنار یکدیگر چیده شده و مجموعه‌ای ارزشمند را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌اند. هرکدام از این موارد در نسخه‌های مختلف این سری بازی مخفی‌کاری (به‌خصوص از نسخه اول تا نسخه چهارم) با رنگ و ماهیت منحصر‌به‌فرد خود جایگذاری شده‌اند.

دراین‌میان شاید بتوان اذعان کرد که نسخه سوم مجموعه موردنظر که در سال ۲۰۰۴ میلادی با پسوند اسنیک ایتر روانه بازار شد، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های این سری شناخته می‌شود. با‌این حال همان‌طور که شما همراهان گرامی یک گیمر از آن مطلع هستید، پس از خروج هیدئو کوجیما خالق متال گیر سالید از شرکت کونامی، MGS افت محسوسی را تجربه کرد. خبر بازگشت نیکد اسنیک با بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater بدون‌شک برای تمام اهالی ویدیو گیم لذت‌بخش است. با‌این حال با توجه محبوبیت خیلی زیاد نسخه سوم و نبود خالق آن در راس تیم سازندگان، کونامی دست به ریسک بزرگی زده است. به‌عنوان شخصی که خاطرات زیادی از تجربه نسخه‌های متنوع این مجموعه دارم، تغییر کوچک‌ترین فریم از بازی MGS3 در نسخه ریمیک می‌تواند ضرر جبران‌ناپذیری را به کیفیت نهایی این اثر بزند. Metal Gear Solid 3: Snake Eater حتی پس از گذشت بیست سال از زمان عرضه خود، به‌عنوان اثری کامل، درخور و مدرن شناخته می‌شود. با‌این حال باتوجه‌به فاصله زمانی پنج ساله از عرضه آخرین نسخه متال گیر سالید،‌ تریلر معرفی نسخه ریمیک اسنیک ایتر توجهات زیادی را به آن جلب کرد. در این مقاله قصد داریم نکات پنهان موجود در تریلر موردنظر را بیشتر برای شما شرح بدهیم. ابتدا شما را دعوت می‌کنم ویدیو معرفی رسمی بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater را یک بار دیگر تماشا کنید.

از آپارات دانلود کنید

تصویر شگوهاد در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

۱- شگوهاد

شگوهاد بدون‌شک نامی آشنا برای طرفداران بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater است. در ابتدای تریلر موردنظر در ثانیه ۳۴، یک طوطی سبز رنگ بر فراز یک جنگل در حال پرواز است. پرنده‌ اشاره‌شده یک قورباغه با رنگ مایل به سرخ را در چنگال‌های خود قرار داده و مسیر خود را طی می‌کند. بااین حال هنگامی که صاعقه آسمان را روشن می‌کند، ما یک شی سیاه رنگ را مشاهده می‌کنیم که احتمالا همان شگوهاد است. این جسم سیاه توسط چند هلیکوپتر Mil Mi-24 در حال جا به جایی بوده و تصویر آن برای حدود دو ثانیه قابل مشاهده است. شاید برای افرادی که این اثر را تجربه نکرده‌اند سوالاتی حول این نام شکل بگیرد. در قصه بازی متال گیر سالید ۳، Shagohod درواقع به‌عنوان یک تانک مجهز به سلاح هسته‌ای شناخته می‌شود که نیکولای استپانوویچ سوکولوف، دانشمند اهل شوروی وظیفه طراحی آن را برعهده داشت. شخصیت ولگین از این وسیله در طول روایت داستان اثر موردنظر برای اهداف شخصی خود استفاده می‌کند. مشاهده شگوهاد در تریلر معرفی بازی متال گیر سالید دلتا: اسنیک ایتر، اشاره مستقیمی به اتفاقاتی است در طول روایت داستان پیچیده این اثر با آن مواجه خواهیم شد.

بخوانید  میانگین ۲۹ رسیدن میانگ تعداد تماشاگرهای سریال خاندان اژدها رسید

تصویر شخصیت The End در بازی Metal Gear Solid 3:Snake Eater

۲ – دوست شخصیت The End

یکی دیگر از المان‌های نام‌آشنا سری بازی متال گیر سالید، طراحی شخصیت‌های عجیب و غریب آن است که خالق اثر، جزئیات فانتزی جالب‌توجهی را به آن‌ها اضافه کرده است. به‌عنوان مثال می‌توانیم به شخصیت سایکو مانتیس اشاره کنیم که یکی از خاص‌ترین طراحی‌ها را به خود اختصاص داده و ایده‌های خلاقانه‌ای را به مکانیزم گیم‌پلی بازی MGS اضافه کرده است. اسنیک ایتر نیز از این قاعده مستثنی نیست. در نسخه اصلی کاراکتری با نام The End وجود دارد که یکی از باس فایت‌های این اثر بوده و دلیلی برای حذف کردن آن در نسخه ریمیک وجود ندارد. The End در طول قصه این بازی به‌عنوان یک تک تیرانداز افسانه‌ای شناخته می‌شود که بیش از صد سال سن دارد. طوطی سبز رنگ مشاهده‌شده در تریلر موردنظر، درواقع دوست و همکار این عضو واحد کبرا (Cobra) است. پرنده اشاره‌شده در نقش ناظر The End عمل می‌کند و با فرود نیکد اسنیک به خاک شوروی، باس فایت موردنظر را از حضور این سرباز آمریکایی آگاه می‌کند.

کردوکودیل در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

۳- کروکودیل

افرادی که بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater را تجربه کرده‌‌اند، به‌طور قطع به یاد دارند که بخش زیادی از روایت قصه این اثر در محیط‌های جنگلی رخ می‌دهد. یکی از مکانیزم‌های جالب این بازی مربوط‌به خوردن حیوانات درون محیط این اثر به منظور بالا بردن میزان جان و استقامت نیکد اسنیک است. حیوانات متنوعی در این بازی وجود دارند که در میان آن‌ها می‌توانیم به Indian Gavial اشاره کنیم. گونه‌ای خاص از خزندگان که در تریلر بالا مشاهده می‌شود. کونامی بعد از معرفی بازی با انتشار تصاویری از ساخته جدید خود حضور این کروکودیل را در بازی تایید کرد. جالب است بدانید که پروتوگانیست بازی قادر است از کلاه کروکودیل به‌عنوان یک وسیله مخفی‌کاری در زیر آب استفاده کند.

قورباغه قرمز رنگ در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

۴- باس فایت The Fear

به یکی دیگر از باس‌های مجموعه متال گیر سالید با نام The Fear می‌رسیم. عضوی دیگر از اعضای واحد کبرا که کاربران را با در زمان تجربه بازی MGS3 با آن مواجه شدند. در ثانیه‌های ابتدایی تریلر موردنظر یک قورباغه قرمز رنگ (گونه دارت) را مشاهده می‌کنیم. در نسخه اصلی کاربران می‌توانند آن را در بازی پیدا کنند. این امر در مبارزه با The Fear به شما کمک خواهد کرد. بازیکنان می‌توانند این آیتم را در منطقه Graniny Gorki پیدا کرده و در طول مبارزه با باس فایت موردنظر از آن استفاده کنند.

نمایش چرخه زندگی در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

۵- زنجیره غذایی

نکته جالب ویدیو معرفی بازی متال گیر سالید دلتا: اسنیک ایتر نمایش یک زنجیره غذایی است که از شروع تا پایان تریلر موردنظر آن را مشاهده می‌کنیم. ابتدا مورچه‌های کوچک یک قورباغه را خورده و سپس یک پرنده آن را از دست حشرات کوچک می‌رباید. پس از طی کردن مسیری کوتاه یک مار غول‌پیکر طعمه پرنده را به‌دست آورده و سپس جدالی بین مار موردنظر و یک کروکودیل صورت می‌گیرد. درنهایت در ثانیه‌های پایانی تریلر به چهره گل‌آلود نیکد اسنیک می‌رسیم که به‌عنوان بالاترین نقطه این زنجیره شناخته می‌شود. جالب است بدانید که تجسم و نمایش زنجیره غذایی در سری بازی‌های متال گیر به‌عنوان یک موتیف تکرار‌شونده حضور داشته است. به‌عنوان مثال می‌توانیم به بازی متال گیر سالید ۴ اشاره کنیم که در ابتدای Act 2 شخصیت اسنیک در حال خوردن یک خوکچه هندی بود. این استعاره در بازی متال گیر سالید ۳: اسنیک ایتر تبدیل به یکی از مکانیزم‌های اصلی گیم‌پلی شد. اسنیک در طول روند بازی مجبور می‌شود تا غذای خود را شکار کند.

بخوانید  The Elder Scrolls 6 Doesn't Have Confirmed Platforms Yet, Is 5-Plus Years Away

مورچه در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

تماس با کدک با شخصیت پارامدیک در بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater

۶- حمله مورچه‌های غول پیکر

تا به اینجای این مقاله متوجه شدیم که نمایش گونه و طبقات متنوع حیوانات هرکدام اشاره به چیزی و موردی خاص در بازی MGS3 دارند. در ابتدای تریلر موردنظر گروهی از مورچه‌ها را از نمایی نزدیک مشاهده می‌کنیم که در حال حرکت به سمت آذوقه خود هستند.اگر به یاد داشته باشید، در نسخه اصلی نیکد اسنیک قادر بود ازطریق کدک (codec) و با استفاده از فرکانس‌های متوع با افراد مختلفی ارتباط برقرار کند. کدک یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که Snake در اختیار دارد‌. در نسخه موردنظر شخصیتی با نام Para-Medic وجود داشت که در طول مأموریت نیکد اسنیک با مشاورات پزشکی خود، کمک شایانی را به این شخصیت کرد. اگر تمام مکالمات پروتوگانیست نسخه سوم و شخصیت موردنظر در طول تجربه اثر گوش داده باشید، در قسمتی از بازی کاراکتر Para-Medic به یک فیلم سینمایی با نام Them اشاره می‌کند. این اثر سینمایی در سال ۱۹۵۴ میلادی ساخته شده است. شخصیت موردنظر توصیف جالبی را از این محصول دارد. پارامدیک در طول مکالمه خود با نیکد اسنیک به اندازه برزگ مورچه‌های درون این فیلم و فریاد تماشاچیان اشاره می‌کند.

تصویر محیط بازی Metal Gear Solid Delta Snake Eater

۷- مرگ از بالا

پس از سپری‌شدن حدود یک دقیقه از تریلر معرفی بازی متال گیر سالید دلتا: اسنیک ایتر، دوربین به آرامی در فضایی جنگلی و تاریک به سمت صورت شخصیت نیکد اسنیک حرکت می‌کند. در این حین نور به‌گونه‌ای از میان درختان می‌تابد که یادآور پونیزوویه جنوبی (Ponizovje South)، یکی از جالب‌ترین مناطق طراحی‌شده در Metal Gear Solid 3 است. در طول روایت داستان بازی، اسنیک در امتداد یک رودخانه پر پیچ و خم قرار دارد و باید از آن عبور کند. با‌این حال سربازان GRU ازطریق پتلفرم‌هایی مخصوص این منطقه را تحت نظر خود دارند. شخصیت اصلی بازی قادر است از راه‌های مختلفی برای عبور از این مسیر استفاده کند. قدم زدن در رودخانه و درختان آن، برجسته‌ترین ویژگی لول دیزاین Metal Gear Solid 3 بود. این امر نمایانگر دیدگاه خالق این اثر، هیدئو کوجیما بود که قصد داشت بازیکن احساس کند که در حال عبور از یک جنگل واقعی است.

تصویر محیط بازی Metal Gear Solid Delta Snake Eater

تصویر محیط بازی Metal Gear Solid Delta Snake Eater

۸- حصار کشی

در ادامه باید گفت رودخانه و درختان نمایش‌داده شده از پونیزوویه جنوبی تنها یکی از مکان‌های آشنا موجود در این تریلر است. باید توجه داشت که قبل از نمایش موارد ذکر‌شده، طوطی سبز رنگ در ثانیه ۴۲ ویدیو موردنظر، از میان حصار‌های برق‌داری شبیه به حصارهایی که از منطقه Bolshaya Past South area محافظت می‌کنند، عبور می‌کند. باید گفت این تیزر صرفا سینمایی است. ولی بااین‌حال به خوبی نشان می‌دهد که مناطق بازی در این بازسازی چه شکل و شمایلی خواهند داشت. از طرفی دیگر نیز اسکرین‌شات‌های منتشر‌شده از نسخه ریمیک بازی MGS3 درکنار تریلر این اثر، دید بهتری را به ما از قسمت‌های مختلف ساخته جدید کونامی می‌دهد. باتوجه‌به تصاویر به‌عنوان مثال می‌توانیم به یک کوله‌پشتی اشاره کنیم که از یک درخت آویران شده است. این امر یادآور اوایل نسخه ارژینال این بازی است که اسنیک باید وسایل خود را پس بگیرد.

تصویر نیکد اسنیک در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

۹- نوارهای ببر

در زمان نمایش صورت نیکد اسنیک فضایی تاریک روی تریلر حاکم است. شخصیت موردنظر چهره‌ای گل‌آلود دارد. بااین حال شما عزیزان می‌توانید لباسی را که این کاراکتر بر تن دارد، مشاهده کنید. یونیفورم نیکد اسنیک طراحی و نوارهای ببری شکلی را در خود جای داده است. یکی دیگر از جالب‌ترین ویژگی‌‌های موجود در گیم‌پلی نسخه ارژینال، توانایی تغییر لباس این مامور آمریکایی بود. استتار نقش مهمی را در بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater ایفا می‌کرد. مکانیزمی جالب‌توجه که امیدواریم در نسخه ریمیک نیز تمام و کمال حضور داشته باشد.

بخوانید  مدل دستی ارزان‌تر ASUS ROG Ally با APU ضعیف‌تر تایید شد

تصویر لوگو بازی Metal Gear Solid Delta Snake Eater

۱۰- دلتا فورس

کونامی نسخه بازسازی بازی MGS3 را با‌عنوانی متفاوت نسبت به این اثر معرفی کرد. نسخه ریمیک باعنوان Metal Gear Solid Delta: Snake Eater شناخته می‌شود. در زمان نمایش بازی، وجود کلمه دلتا بیش از هر چیز دیگری توجهات را به خود جلب کرد. این تغییر از همان ابتدا سوالات زیادی را در ذهن طرافدارن این مجموعه شکل داده است. در حال حاضر علت تغییر جزئی اسم نسخه موردنظر نسبت به اثری که در سال ۲۰۰۴ میلادی عرضه شد، به‌طور دقیق مشخص نیست. در الفبای یونانی، دلتا به‌عنوان چهارمین حرف این الفبا ثبت شده است. با‌این حال این امر نیز چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. زیرا اثر موردنظر بازسازی نسخه سوم سری متال گیر سالید و پنجمین نسخه از مجموعه متال گیر بوده و ارتباط خاصی با حرف دلتا ندارد. این عنوان می‌تواند اشاره‌ای به نیروی دلتای ایالات متحده باشد. یک واحد ضد‌تروریسم که به خاطر عملیات‌های مخفیانه‌اش معروف است. این امر به خوبی با حال و هوای داستانی بازی ارتباط دارد. البته باید گفت استدلال موردنظر برای تمام نسخه‌های این سری نیز کاربرد دارد. به‌عنوان مثال می‌توانیم به شخصیت روی کمپل اشاره کنیم که یکی از اعضای سابق این واحد است. با‌این حال شخصیت معرفی‌شده در بازی متال گیر سالید ۳ نقشی ندارد. امکان دارد کونامی در آینده توضیحات بیشتری حول این تصمیم خود به کاربران ارائه بدهد. نکته جالب دیگری نیز در مورد لوگو دلتا در این تریلر وجود دارد. در انتهای تریلر هنگامی که این نشان از تصویر محو می‌شود، گلبرگ‌های قرمز و سفیدی را مشاهده می‌کنیم. این امر اشاره به یکی از نه‌تنها به یکی از نبرد‌های خیلی مهم این بازی اشاره دارد، بلکه از آن می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رخدادهای کل این مجموعه نام برد.

تصویر گلبرگ‌های قرمز و سفید در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

۱۱- اسنیک ایتر

در انتهای تریلر قطعه موسیقی را می‌شونیم که بدون‌شک طرفداران مجموعه مخفی‌کاری موردنظر خاطرات زیادی از آن دارند. ساندترک معروف Snake Eater که در نسخه اصلی وظیفه اجرا آن برعهده‌ی سینتیا هارل بود. به نظر می‌رسد شاهد نسخه جدیدی از این قطعه هستیم که به احتمال زیاد برای ریمیک این اثر ضبط شده است. همان‌طور که شما همراهان گرامی یک گیمر احتمالا از آن مطلع هستید، در ماه‌های گذشته دونا برک عکسی را از خود درحالی‌که پوشه‌ای با عنوان “مار خوار” در دست دارد، منتشر کرد. این امر مورد تمسخر قرار گرفت. با‌این حال باید گفت که این شخص چندان با این مجموعه غریب نبوده و سابقه ساخت آهنگ‌های متعددی مثل Sins of the Father از بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain را کارنامه خود به همراه دارد.

در انتهای این مقاله باید تاکید کنم که کونامی دست به ریسک بسیار بزرگی زده است. مجموعه متال گیر سالید محبوبیت کم‌نظیری را در میان علاقه‌مندان ویدیوگیم دارد. این نکته برای نسخه سوم نیز بیش از بیش به چشم می‌آید. متال گیر سالید ۳ اسنیک ایتر همان‌طور که در ابتدای متن ذکر کردم، در این زمانه نیز، اثری کامل و بدون اشکال است. باید دید کونامی چه نقشه‌ای را برای نسخه ریمیک در سر خود کشیده است.

نظر شما چیست؟ آیا این بازی را تجربه کرده‌اید؟ چه انتظاراتی از نسخه ریمیک آن دارید؟ دیدگاه‌های خود را با یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر