مایکروسافت تعداد زیادی از کارمندان Activision Blizzard و Xbox را اخراج می کند


مایکروسافت 1900 کارمند اکتیویژن بلیزارد و ایکس باکس را اخراج کرده است و مایک یبارا، مدیرعامل بلیزارد تصمیم به ترک این شرکت گرفته است.

مایکروسافت این هفته 1900 کارمند خود را از بخش بازی های خود اخراج خواهد کرد. اکثر اخراج‌ها شامل Activision Blizzard می‌شوند، اما تعدادی از کارمندان از بخش‌های دیگر ایکس‌باکس، مانند Zenimax، شرکت مادر Bethesda، نیز در میان کارکنان اخراج شده هستند. با این اخراج، حدود 8 درصد از نیروی کار در بخش بازی مایکروسافت که در مجموع حدود 22000 کارمند دارد، حذف خواهند شد.

فیل اسپنسرمدیر عامل بخش بازی‌های مایکروسافت در یادداشتی درباره این اخراج‌ها اعلام کرد: «کمی بیش از سه ماه از پیوستن تیم‌های Activision، Blizzard و King به مایکروسافت می‌گذرد. با نزدیک شدن به سال 2024، رهبری مایکروسافت گیمینگ و اکتیویژن بلیزارد متعهد به همسویی با یک استراتژی ساختار هزینه پایدار و برنامه اجرایی است که از همه مشاغل در حال رشد ما پشتیبانی می کند.

با هم، اولویت‌ها را تعیین کردیم، زمینه‌های همپوشانی را شناسایی کردیم و اطمینان حاصل کردیم که همه در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که از بهترین فرصت‌ها برای رشد همسو استفاده کنیم. به عنوان بخشی از این روند، ما تصمیم دردناکی گرفته ایم که 1900 نفر از 22000 نیروی کار خود را کاهش دهیم. تیم رهبری مایکروسافت گیمینگ و من متعهد هستیم که این روند را تا حد امکان متفکرانه دنبال کنیم.

فیل اسپنسر در میان جمعیت

افرادی که مستقیماً تحت تأثیر این کاهش‌ها قرار گرفته‌اند، همگی در موفقیت تیم‌های Activision Blizzard، Zenimax و Xbox مؤثر بوده‌اند، و ما باید به هر کاری که آنها در اینجا انجام داده‌اند افتخار کنیم. ما از همه خلاقیت، اشتیاق و فداکاری که در بازی‌های ما، بازیکنان و همکاران ما به کار می‌برند سپاسگزاریم. ما همه حمایت‌ها را برای کسانی که در طول انتقال تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، از جمله پرداخت‌های اخراج طبق قوانین محلی کار اعلام می‌کنیم.

بخوانید  فروشگاه اینترنتی دیابلو 4 تنها اقلام آرایشی و بهداشتی را عرضه خواهد کرد

کسانی که شغلشان تحت تأثیر قرار می گیرد مطلع خواهند شد و ما از شما می خواهیم که با همکاران در حال خروج خود با احترام و دلسوزی مطابق با ارزش های ما رفتار کنید. با نگاهی به آینده، ما به سرمایه گذاری در زمینه هایی که کسب و کار ما را توسعه می دهند و از استراتژی ما برای ارائه بازی های بیشتر به بازیکنان بیشتری در سراسر جهان حمایت می کنیم، ادامه خواهیم داد. “در حالی که این زمان سختی برای تیم ما است، من بیش از هر زمان دیگری به توانایی شما برای ایجاد و حفظ بازی ها، داستان ها و دنیایی که بازیکنان را گرد هم می آورد مطمئن هستم.”

علاوه بر این اخراج ها مایک یبارارئیس بلیزارد نیز تصمیم به ترک شرکت گرفته است. مت بوتیهمانطور که بسیاری از شما می دانید، مایک در حال حاضر بیش از 20 سال را در مایکروسافت سپری کرده است. اکنون که او این خرید را به عنوان رئیس بلیزارد تجربه کرده است، تصمیم به ترک شرکت گرفته است.

مایک یبارا در پستی در شبکه اجتماعی X گفت: «می‌خواهم از همه کسانی که امروز درگیر بودند به خاطر کمک‌های معنادارشان به تیم ما، بلیزارد و زندگی بازیکنان تشکر کنم. این روز فوق‌العاده سخت است و انرژی و حمایت من خواهد بود. تمرکز بر همه افراد شگفت انگیزی که تحت تاثیر قرار گرفته اند.

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

مایکروسافت قصد دارد هفته آینده رئیس جدید بلیزارد را معرفی کند. با مایک ایبارا، آلن ادهاممدیر طراحی بلیزارد نیز این شرکت را ترک می کند. مت بوتی در مورد آلن ادهام گفت: «به عنوان یکی از بنیانگذاران بلیزارد، آلن تأثیر زیادی در تمام بازی های بلیزارد داشته است. “تأثیر او برای سال‌های آینده، چه به‌طور مستقیم و چه غیرمستقیم، محسوس خواهد بود، زیرا او قصد دارد به آموزش طراحان جوان در سراسر صنعت ادامه دهد.”

بخوانید  بازیگر The Schitt's Creek به فصل دوم سریال The Last of Us پیوست

در کنار این خبر همچنین اعلام شد که بازی بقای بی نام بلیزارد نیز کنسل شده است. اسم رمز بازی Odyssey بود و قرار بود IP جدید بلیزارد بعد از Overwatch باشد. به گفته مت بوتی، مایکروسافت افرادی را که روی این پروژه کار کرده اند به یکی از چندین پروژه امیدوارکننده بلیزارد که در مراحل اولیه توسعه هستند، منتقل خواهد کرد. این اخراج گسترده زمانی رخ می دهد که Riot Games، Google، Discord، Twitch، Unity، eBay و چندین شرکت دیگر تنها در این ماه اخراج خود را اعلام کردند.

پس از 20 ماه مبارزه با رگولاتورهای مختلف در بریتانیا و ایالات متحده، مایکروسافت در نهایت موفق شد خرید Activision Blizzard را به مبلغ 68.7 میلیارد دلار در ماه اکتبر نهایی کند. بابی کوتیک، مدیرعامل سابق اکتیویژن بلیزارد نیز در پایان ماه دسامبر استعفا داد، اما مایکروسافت هنوز جایگزین مستقیمی را معرفی نکرده است، اما یک سری از مدیران به مت بوتی گزارش خواهند داد.

تصویری هنری از بازی بقا بلیزارد به نام اودیسه

مایکروسافت همچنین چند ماه پیش تغییرات ساختاری بزرگی را پشت سر گذاشت که باعث شد سارا باند به عنوان رئیس Xbox و مت بوتی به عنوان رئیس استودیوهای ایکس باکس و محتوایی که شامل نظارت بر استودیوهای Bethesda، Zenimax و Activision Blizzard است، ارتقا یابد. علاوه بر این، این شرکت یک سال پیش یک اخراج بزرگ دیگر را تجربه کرد و بیش از 10000 نفر را اخراج کرد که طی آن تعدادی از کارمندان استودیوهای مختلف بازی مایکروسافت شغل خود را از دست دادند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر