دیزنی تصمیم می گیرد که شکایت ماندالوریایی جینا کارانو را رد کند

جینا کارانو پس از اولین حضور خود در جنگ ستارگان در Mandalorian در سال 2019، در سال 2021 پس از انتشار یک سری پیام‌های توهین‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی، یک خروج بدون تشریفات داشت. در اوایل سال جاری، با حمایت مالی ایلان ماسک، مالک توییتر/X، کارانو شکایتی را علیه دیزنی تنظیم کرد و مدعی شد که حقوق متمم اول او با اخراجش از فرنچایز جنگ ستارگان نقض شده است. اکنون، دیزنی پاسخ خود را ارسال کرده است و این شرکت می‌خواهد کل شکایت قبل از اینکه به دادگاه برود، کنار گذاشته شود.

دیزنی پیامی را که این شرکت در پرونده خود (از طریق Deadline) نقطه شکست رابطه خود با کارانو می دانست، بازگو کرد.

استفاده کارانو از رسانه‌های اجتماعی در 10 فوریه 2021 به حد نادری خود رسید. در آن روز، او یک پست اینستاگرامی از کاربر Warriorpriestgympodcast را بازنشر کرد. در این پست آمده بود: «یهودیان در خیابان‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، نه توسط سربازان نازی، بلکه توسط همسایگانشان. از آنجا که تاریخ ویرایش شده است، اکثر مردم امروز متوجه نمی شوند که برای رسیدن به نقطه ای که سربازان نازی بتوانند به راحتی هزاران یهودی را دستگیر کنند، ابتدا همسایگان خود را مجبور به نفرت از آنها کرد، صرفاً به این دلیل که یهودی بودند. از کسی به خاطر عقاید سیاسی او متنفر هستید؟ »

قبل از این روز دیزنی و لوکاس فیلم از پست های جنجالی کارانو در شبکه های اجتماعی ابراز نارضایتی کرده اند. شخصیت او، کارا دون، قبلاً قرار بود تیتر یک اسپین آف ماندالوریایی به نام رنجرز از جمهوری جدید باشد. اما طبق پرونده دیزنی، این شرکت تصمیم گرفت به دلیل پیام ذکر شده در بالا، مسیر خود را تغییر دهد و تمام روابط خود را با کارانو قطع کند.

بخوانید  بهترین فیلم و سریال های پل هگیس | ۶ فیلم + ۶ سریال

دیزنی به اندازه کافی بسنده کرده است. در همان روزی که کارانو به طرز عجیبی هولوکاست را با مقایسه آن با اختلافات عمیق سیاسی بی اهمیت جلوه داد، لوکاس فیلم اعلام کرد که “جینا کارانو در حال حاضر در لوکاس فیلم استخدام نشده است و هیچ برنامه ای برای “او در آینده وجود خواهد داشت.” با این وجود، پست‌های او در رسانه‌های اجتماعی که افراد را بر اساس هویت فرهنگی و مذهبی آنها تحقیر می‌کند، نفرت‌انگیز و غیرقابل قبول است. یک ماه بعد، مدیر عامل سابق دیزنی توضیح داد که دیدگاه‌های کارانو «با ارزش‌های شرکت، از جمله «ارزش‌های» همخوانی ندارد. از احترام، نجابت، صداقت و شمول».

علاوه بر این، آخرین پرونده دیزنی بیان می کند که شکایت کارانو باید رد شود “به این دلیل که دیزنی بر اساس قانون اساسی حق دارد که بیان هنری خود را با سخنرانی کارانو مرتبط نکند، به طوری که اصلاحیه اول دفاع کاملی از ادعاهای کارانو ارائه می دهد”.

دیزنی در تاریخ 12 ژوئن درخواست جلسه دادرسی کرد تا حکمی درباره پرونده خود از قاضی ضمیمه پرونده دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر