تفاوت های اساسی بین Mac و PC. چه چیزی بیشتر به شما می آید؟


در سال 2023 رقابت بین کامپیوترهای اپل و لپ تاپ ها و دستگاه های ویندوزی به اوج خود رسیده است و تصمیم گیری برای کاربرانی که قصد خرید لپ تاپ را دارند بسیار سخت شده است.

در این مقاله به تفاوت های اساسی بین سیستم عامل لپ تاپ اپل یعنی مک و سیستم عامل محبوب ویندوز می پردازیم و عملکرد هر کدام را در بخش های مختلف اندازه گیری می کنیم. پس با ما همراه باشید تا مطمئن شوید که سیستم عامل مناسب را انتخاب کرده اید.

قیمت و کیفیت دستگاه های ویندوز در مقابل مک

اگر بخواهیم میانگین کلی هزینه ای را که کاربران هنگام خرید کامپیوترهای مک و ویندوز متحمل می شوند در نظر بگیریم، می بینیم که قیمت نهایی دستگاه های دارای سیستم عامل مک به طور قابل توجهی بالاتر از سیستم های ویندوزی است. این تفاوت هزینه نه تنها به قیمت خود دستگاه ها بلکه به لوازم جانبی آنها نیز مربوط می شود.

لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های ویندوزی قیمت‌های بسیار متنوع‌تری دارند، از سیستم‌های معمولی ۳۰۰ دلار تا سیستم‌های بازی و لپ‌تاپ‌های ۳۰۰۰ دلاری و بالاتر. در این میان حتی می توانید برندها و فروشنده های مختلف را انتخاب کرده و مطابق سلیقه خود محصولی را خریداری کنید.

از طرفی دسکتاپ ها و لپ تاپ های اپل مدل های متنوع و قیمت بسیار پایین تری دارند، از مک بوک ایر 1000 دلاری گرفته تا دسکتاپ های قدرتمند 6000 دلاری، اما طرفداران اپل همیشه دلایل خاص خود را برای خرید محصولات این شرکت دارند، یکی از آنها کیفیت بالای محصولات اپل

بخوانید  Scream 7 احتمالاً دارای شخصیت های قدیمی Scream خواهد بود

کیفیت ساخت یکی از مزایای همه دستگاه های مک است که اغلب به آن اشاره می شود. زیرا اپل به دلیل توجه دقیق به جزئیات و استفاده از مواد درجه یک معروف است. لپ‌تاپ‌های مک به دلیل طراحی براق آلومینیومی، ساختار بادوام و حس عالی خود شناخته می‌شوند. از سوی دیگر، دستگاه های ویندوزی دارای طیف وسیع تری از کیفیت ساخت هستند، برخی از سازندگان بر دوام محصول و برخی دیگر بر قابل حمل بودن آن تاکید دارند.

البته، گفتن اینکه کیفیت ساخت دستگاه های اپل بهتر از لپ تاپ های ویندوزی است، کاملاً دقیق نیست. زیرا برخی از لپ‌تاپ‌های بازی گران قیمت از برندهایی مانند Asus و Lenovo کیفیت ساخت بسیار بادوامی دارند. بنابراین بسته به بودجه ای که می خواهید برای خرید لپ تاپ صرف کنید، جنس بدنه آن ممکن است متفاوت باشد.

رابط کاربری و نرم افزار مک در مقابل ویندوز

سیستم عامل های ویندوز و مک به لطف نسخه ها و آپدیت هایی که در طول این سال ها دریافت کرده اند، جلوه خوبی به کاربر می دهند و اکنون مانند گذشته نمی توان گفت که مک به دلیل سازگاری بیشتر، بهتر از ویندوز است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر