آخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از انیمه جنگ تابستانی تا خواب ابدی

در این نسخه از مجموعه مقالات “این آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟” به انیمه Summer Wars چشماتو باز کن و ما به خواب ابدی رفتیم. با این مقاله با یک گیمر همراه باشید.

در این نسخه از مجموعه مقالات “این آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟” ما به سه پرده از سه کشور مختلف رفتیم. ابتدا یک انیمیشن علمی تخیلی را تماشا خواهیم کرد. اثری که متعلق به دنیای مدرن است و داستان آن با دنیای مجازی پیوند خورده است. بعد از آن به سینمای اسپانیا می رویم و فیلمی با مضامین روانی متفاوت می بینیم. سپس به سراغ سینمای کلاسیک می رویم، فیلمی از هاوارد هاکس که می تواند مخاطبان عمومی و خصوصی سینمای امروز را مورد توجه قرار دهد.


مادر در انیمه جنگ تابستانی صحبت می کند

انیمه جنگ های تابستانی

انیمه جنگ های تابستانی

  • خروج: مامورو هوسودا
  • سال انتشار: 2009

خلاصه: کنجی که بخشی از شبکه مجازی OZ را اداره می کند، باید به عنوان نامزد یکی از همکلاسی هایش در یک مهمانی خانوادگی شرکت کند.

جنگ های تابستانی یک انیمه علمی تخیلی است که با استقبال خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شده است. این اثر فروش خوبی داشت و جوایز زیادی از جمله جایزه بهترین انیمیشن سال از آکادمی ژاپن و جایزه بزرگ جشنواره رسانه ژاپن دریافت کرد. این انیمه در خارج از ژاپن نیز سر و صدایی به پا کرد و علاوه بر دریافت نامزدی برای جایزه ببر طلایی و جایزه فیلم آناهیم، ​​به یکی از پرفروش ترین فیلم های باکس آفیس اروپا تبدیل شد. پس از موفقیت انیمه The Girl Who Jumped In Time، به هوسودا پیشنهاد ساخت فیلم دیگری داده شد و استودیو سازنده ایده Summer Wars را به او ارائه داد تا داستان را مطابق میل خود توسعه و گسترش دهد.

بخوانید  تاریخ انتشار بازی‌های Ninja Turtles 2 و Paw Patrol 3 مشخص شده است

هوسودا بخش مهمی از داستان این انیمه را بر اساس تجربه استفاده از وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و روابط خانوادگی خود ساخته است. او همچنین محصولات نینتندو را الهام بخشی برای طراحی رنگ های این انیمه می داند. داستان انیمه Summer Wars از این قرار است که دنیای مجازی به نام OZ در دنیای واقعی وجود دارد. در این دنیا کاربران می توانند با ایجاد حساب کاربری برای خود آواتار بسازند. کنجی یک دانش آموز نابغه است که وظیفه دارد بخشی از OZ را مدیریت و تعمیر کند.

اتفاقی می افتد و یک هکر تمام حساب های OZ را غیرفعال می کند. در این صورت کنجی باید وضعیت را به حالت عادی برگرداند. جنگ های تابستانی پرتره ای از دنیای مدرن است که در آن حساب های مجازی بر دنیای واقعی تاثیر می گذارد و انسان ها باید با خطرات آن مقابله کنند. این انیمه همچنین به ایده های خانواده و میهن پرستی پایبند است و برخی از سنت های ژاپنی را به تصویر می کشد. این انیمه می تواند برای طرفداران دنیای بازی های رایانه ای نیز جالب باشد، زیرا بخشی از نبرد خیر و شر در دنیای مجازی با استفاده از آواتارها اتفاق می افتد.


کروز در فیلم چشمانت را باز کن می خندد

فیلم چشماتو باز کن

فیلم چشماتو باز کن

  • خروج: الخاندرو آمنابار
  • بازیگران: ادواردو نوریگا، پنه لوپه کروز
  • سال انتشار: 1997

خلاصه: سزار در یک تصادف صورت خود را از دست می دهد.

چشمان خود را باز کن فیلمی تامل برانگیز و عمیق از سینمای اسپانیا است که پنه لوپه کروز در آن بازی فوق العاده ای ارائه می دهد. وقتی کارگردان فیلم، آمنبر، تب ناشی از آنفولانزا می گیرد، کابوس های زیادی می بیند و با الهام از آن ها، فیلمنامه این اثر را می نویسد. وقایع فیلم حول محور مردی به نام سزار می‌چرخد که در یک تصادف برنامه‌ریزی شده، بزرگ‌ترین دارایی‌اش، چهره‌اش را از دست می‌دهد. او فردی مغرور، خوشگذرانی است که به زنان علاقه زیادی دارد، پس از این اتفاق، زندگی او تغییر می کند و تغییرات زیادی رخ می دهد. حالا زندگی برای سزار به یک کابوس بی پایان تبدیل شده است و او نمی تواند از این کابوس فرار کند و دوباره طعم زندگی قدیمی خود را بچشد.

بخوانید  نمایش بازی Tekken 8 در The Game Awards 2022 تایید شد

سرانجام سزار وارد مسیری باورنکردنی می شود. مرزهای بین رویا و واقعیت از بین می رود و تشخیص بین دنیای خیال و دنیای واقعیت برای او دشوار است. در نهایت، فیلم ایده‌های روان‌شناختی و تخیلی می‌گیرد و تصویری عمیق و دشوار از ماهیت زندگی و انسان ارائه می‌کند. چشمان خود را باز کن فیلمی شگفت انگیز با پیچش های داستانی فراوان است که بدون شک شما را با تعلیق همیشگی خود درگیر می کند. در حین تماشای فیلم نمی دانید کابوس های سزار واقعی هستند یا از دنیای رویایی آمده اند. آسمان وانیلی با بازی تام کروز و کارگردانی کامرون کرو، بازسازی آن فیلم است، اما به خوبی چشمان خود را باز کنید، نبود.


بوگارت به خواب ابدی نگاه می کند

فیلم خواب ابدی

فیلم خواب بزرگ

  • خروج: هوارد هاکس
  • بازیگران: همفری بوگارت
  • سال انتشار: 1946

خلاصه: مارلو برای محافظت از دختر یک آمریکایی ثروتمند که درگیر قمار است استخدام می شود.

خواب ابدی فیلمی نوآر و کلاسیک به کارگردانی هاوارد هاکس بر اساس رمان خواب بزرگ نوشته ریموند چندلر است. این فیلم در سال 1944 ساخته شد، اما اکران آن به دلیل سیاست های استودیویی به تعویق افتاد، زیرا برادران وارنر می خواستند آن را اکران کنند. اکران فیلم هایی با محوریت جنگ جهانی دوم. سرانجام دو سال بعد، Eternal Sleep در سینماها اکران شد و چنان موفقیت تجاری و انتقادی برای برادران وارنر به دست آورد که توانستند از سود اکران آن فیلم برای ساخت دو فیلم دیگر استفاده کنند.

به دلیل سانسور و حذف مسائل جنسی، فیلمنامه خواب ابدی چندین بار اصلاح شد و گرایش جنسی نیز از آن حذف شد. چون سینمای آمریکا در آن زمان پذیرای چنین مسائلی نبود. این اتفاقات و بازنگری ها روند ساخت این فیلم را طولانی کرد تا جایی که گروه نویسندگان چندین بار تغییر کرد. خواب ابدی طرحی غنی و طرح پیچیده ای دارد و از آن دست آثاری است که در حین تماشا مخاطب را سردرگم می کند. تحولات داستان او جذاب و قدرتمند است و رمز و رازی که می سازد می تواند ذهن شما را برای مدت طولانی درگیر کند.

بخوانید  دنباله ای برای Megan's Horror در دست ساخت است

نکته جالب این است که حتی نویسنده اصلی نیز نتوانسته است رازآلود و ایده های مبهم فیلم را برای هاوارد هاکس توضیح دهد. ریموند در مصاحبه ای می گوید: “حتی من نمی دانم عامل واقعی این همه سردرگمی کیست!” در واقع، معمای خواب ابدی هرگز به طور قطعی حل نمی شود و این فیلم را به یکی از پیچیده ترین و متمایزترین فیلم های نوآر و کلاسیک تبدیل می کند. همفری بوگارت یکی از بهترین بازی های خود را در این فیلم انجام می دهد. دیالوگ های او نیز بسیار جذاب و سنجیده هستند. Eternal Sleep به دلیل داستان پیچیده و منحصربه‌فردش تأثیر مهمی بر آثار معمایی بعدی داشته است.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر