مدیرعامل Take-Two Interactive از طرح جدید کاهش هزینه خبر داد، اما این طرح شامل اخراج کارکنان نمی شود.
اشتراوس زلنیکمدیرعامل Take-Two Interactive طی گزارش مالی خود از برنامه ریزی برای کاهش هزینه های این شرکت در اواسط سال مالی 2024 خبر داد و در این خصوص گفت:
استراتژی ما مبتنی بر خلاقیت، نوآوری و کارایی است و ما در حال کار بر روی یک برنامه کاهش هزینه در تمام واحدهای تجاری خود هستیم تا ضمن سرمایه گذاری در رشد، هزینه ها را کاهش دهیم. قصد دارم در عین دستیابی به عملکرد بهتر، آثار خارقالعادهای به بازیکنان ارائه دهد.”
برنامه قبلی کاهش هزینه این شرکت در فوریه 2023 پیشنهاد شد و 50 میلیون دلار در سال صرفه جویی کرد. این برنامه از ماه اول اجرا منجر به اخراج در بخش های مختلف از جمله Private Division، ناشر آثار مستقل تیک تو شد. IGN از Zelnik در مورد احتمال اخراج کارکنان در نتیجه برنامه جدید سوال کرد و او ادعا کرد که این اتفاق نخواهد افتاد. زلنیک تاکید کرد که جزئیات این برنامه کاهش هزینه ها هنوز مشخص نیست، اما اخراج کارکنان بخشی از تصمیمات نخواهد بود. او گفت:
بیشتر هزینههای ما صرف تبلیغات است و فکر میکنیم که میتوانیم آن را بهبود بخشیم؛ همچنین هزینههای مربوط به نرمافزار، سایر تامینکنندگان و تدارکات بین استودیوهای مختلف داریم که میتوانیم آنها را حل کنیم.» سختترین راه برای کاهش هزینهها اخراج کارمندان است. و ما این کار را نمی کنیم.”
با کاهش هزینه های Tick-Toe Interactive، اخراج کارکنان در سال 2023 به یک روش استاندارد در صنعت بازی های ویدیویی تبدیل شد. از دست دادن شغل تا جایی ادامه یافت که نزدیک به 9000 نفر بیکار شدند، اما به نظر می رسد که این تعداد در سال جاری ثابت نخواهد ماند. بر اساس گزارشهای مربوط به اخراج بازیهای ویدیویی (که از اوایل سال ۲۰۲۳ اخراجها را در صنعت دنبال میکند)، تعداد تخمینی اخراجها در سال ۲۰۲۴ به ۵۹۰۰ نفر رسیده است.