قوانین جدید اپل به این معنی است که اکنون یک شبیه ساز بازی در اپ استور وجود دارد

در اوایل این ماه، اپل دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه App Store خود را کاهش داد تا با قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد. در یک تغییر اساسی، شبیه‌سازهای بازی اکنون در اپ استور مجاز خواهند بود و یک توسعه‌دهنده بلافاصله از این تغییر استفاده کرد و Delta را منتشر کرد، یک شبیه‌ساز نینتندو همه‌کاره.

صفحه اپ استور دلتا آن را به‌عنوان «شبیه‌ساز همه‌کاره برای iOS» توصیف می‌کند که «بر اساس نقاط قوت نسخه قبلی خود، GBA4iOS است، در حالی که در حال گسترش است و شامل پشتیبانی از سیستم‌های بازی بیشتری مانند NES، SNES، N64 و DS.” توضیحات شبیه ساز همچنین وعده می دهد که پشتیبانی از شبیه سازی برای کنسول های بیشتری در راه است.

شبیه‌ساز نینتندو مدتی است که از طریق روش‌های کمتر رسمی در iOS در دسترس است و توسعه‌دهنده آن نیز اپلیکیشنی به نام AltStore ارائه کرده است که از راه‌حلی برای سیستم‌های اپل برای نصب برنامه‌هایی استفاده می‌کند که مجاز به توزیع از طریق اپ استور نیستند. این توسعه دهنده در وبلاگ AltStore در سال 2019 گفت: «البته به دلیل موضع اپل در مورد شبیه سازی، دلتا اجازه ورود به اپ استور را نداشت.

بخوانید  Redfall - شیرجه عمیق به گیم پلی رسمی

دلتا تنها در اپ استور خارج از اتحادیه اروپا در دسترس است، زیرا توسعه‌دهنده برنامه، Testut Tech، فروشگاه برنامه جایگزین خود را به نام AltStore PAL در اتحادیه اروپا راه‌اندازی کرد که از آن برای توزیع دلتا در این منطقه استفاده می‌کند. AltStore PAL نیز اخیرا راه اندازی شد و در پاسخ به درخواست اتحادیه اروپا از اپل (و سایر اپراتورهای پلتفرم) اجازه بازارهای برنامه های جایگزین را در سیستم عامل های خود داد.

اگرچه دستورالعمل‌های App Store اپل اکنون «برنامه‌های شبیه‌سازی کنسول بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل» را مجاز می‌سازد، اما همچنین هشدار می‌دهد که توسعه‌دهندگان «مسئول همه نرم‌افزارهای ارائه‌شده در برنامه شما هستند، از جمله اطمینان از اینکه چنین نرم‌افزاری با این دستورالعمل‌ها و همه قوانین قابل اجرا مطابقت دارد.» ممکن است دلتا در حال حاضر توسط اپل برای اپ استور تایید شده باشد، اما باید دید که آیا این اپلیکیشن در طولانی مدت در دسترس خواهد بود یا خیر.

تحریریه مجله بازی یک گیمر