بررسی Warhammer 40K Darktide در حال انجام است – Left To Shred

بازی اسلحه کمی ناهموار است، اما من گمان می کنم که گاهی اوقات عمدی است. پس زدن برخی از سلاح های گرم سطح پایین، مانند چیزی که در آموزش به من داده شد، بسیار قدرتمند است، اما برای داشتن چنین سلاح ضعیفی مانند یک جریمه عمدی به نظر می رسد، حتی اگر این تصور اولیه نیز عجیب باشد. سایر سلاح‌ها، مانند هفت تیری که من به عنوان شخصیت ساحره مانند خود مجهز کرده‌ام، راحت‌تر با آن‌ها برخورد می‌کردم، اما به مراتب قدرتمندتر بودند، اما همچنین دارای یک حمله طلسم دامنه‌دار برای از کار انداختن یا حتی قطع کردن سر دشمنان منفرد در یک زمان است که به او بیشتر از یکی از راه های حذف گله خارج از محدوده.

استفاده Darktide از سلاح های گرم به مبارزه تنوع بیشتری می دهد، زیرا دشمنان در صورت نیاز به طور هوشمندانه با برد و زرادخانه شما مطابقت خواهند داشت.
استفاده Darktide از سلاح های گرم به مبارزه تنوع بیشتری می دهد، زیرا دشمنان در صورت نیاز به طور هوشمندانه با برد و زرادخانه شما مطابقت خواهند داشت.

Darktide فقط یک بازی Left 4 Dead نیست، بلکه جانشین معنوی سری قبلی Fatshark در این ژانر، Vermintide است. انتقال تجربه به خارج از دنیای اصلی Warhammer و به آینده‌ی تاریک و دوردست Warhammer 40K با یک بازسازی اساسی هم از نظر زیبایی و هم از نظر مکانیکی همراه است. بزرگترین نوآوری در قالب زرادخانه ای از سلاح های گرم است که جایی در فانتزی سنتی Warhammer هارد هسته ای ندارد. اما در عصر 40K، چیزهایی مانند توپ‌های دستی، تفنگ‌های تهاجمی و پرتابه‌های الکتریسیته نه تنها کاملاً جا می‌شوند، بلکه با اضافه کردن ملاحظات بیشتر بر اساس دامنه، جریان مبارزه را به‌طور چشمگیری تغییر می‌دهند.

برای تازه‌ترین تجربه برای کسانی که از Vermintide می‌آیند، کلاس Veteran بهترین است، زیرا آن‌ها ماهرترین سلاح‌های گرم هستند و بنابراین احساس متفاوتی نسبت به تیراندازان و تبر اندازان سری قبلی دارند. توسط Fatshark. خوشبختانه، هیچ کلاسی بدون توانایی‌های غوغا نیست، زیرا ترکیبی از مبارزات غوغا و غوغا، کلید چیزی است که باعث می‌شود حلقه مبارزه بازی به خوبی کار کند.

بخوانید  احتمالاً دنباله‌ای برای لیفت با بازی کوین هارت ساخته می‌شود

وقتی با چندین تیم که بازی‌ها را در خط Left 4 Dead می‌سازند صحبت کردم، هر کدام افکار منحصر به فردی در مورد اینکه چرا بازی و ژانر حاصل از آن کار می‌کند، داشتند. اما آنها همچنین هر یک فکر مشابهی را تکرار کردند: تحریک حاکم است. تیراندازان Horde، مانند Warhammer 40K Darktide، می توانند از طریق ماموریت های Co-op خود زندگی کنند یا بمیرند. با کمک یک مدیر هوش مصنوعی، ماموریت ها باید به گونه ای تنظیم شوند که به طور قابل اعتمادی به چالش کشیده شوند، اما لزوماً بازیکن را تحت تأثیر قرار ندهند. به طور چشمگیری، Darktide این جنبه از ماموریت های شبح آور خود را به خوبی دریافت می کند، اگرچه روشی که بازی لایه های جدید اضافه می کند همیشه به خوبی کار نمی کند.

در هر مورد، چه بدیع و چه کلیشه ای، آنها کار می کنند زیرا ورود آنها به مبارزه به موقع است و به ریتم مثال زدنی بازی پایبند است که در جریان دائمی دشمنان مشترک نیز نشان داده شده است که ده ها نفر در یک زمان به داخل هجوم می آورند. فکر نمی‌کنم این چیز بدی باشد که بازیکنان آشنا به این سبک، برخی از این کهن الگوهای دشمن را تشخیص می‌دهند. از نظر مکانیکی، توانایی آنها در پین کردن بازیکنان یا از بین بردن انسجام تیم بسیار مهم است، بنابراین به نظر می‌رسد که مینی‌باس‌ها هنگام طراحی بازی‌هایی مانند این، جهت‌های زیادی را دنبال می‌کنند.

هر کلاسی با معاوضه‌هایی مانند این همراه است، که از شما می‌خواهد متحدان خود را با نقاط قوت خود تقویت کنید تا نقاط ضعف آنها را بپوشانید، همانطور که بازی‌های عالی از این نوع باید به آن اشاره کنند. به طور هوشمندانه، زره شما تنها زمانی پر می شود که در نزدیکی متحدان خود باشید، که بُعد جدیدی به نحوه مجازات این نوع بازی برای گرگ های تنها می بخشد.

بخوانید  بازی جدید استودیو مون در ظهور یا سقوط آن نقش اساسی دارد

گالری

جایی که Darktide عمق خود را اضافه می کند، در متا بازی ارتقاء شخصیت(های) ایجاد شده شما است. نه تنها به آنها یک داستان طولانی ارائه می دهید که به آنها کمک می کند تا داستان آنها را برای شما زمینه سازی کند، بلکه نحوه صحبت هم تیمی ها با یکدیگر را نیز رنگ می کند و باعث ایجاد شوخی در میان یاران عجیب و غریب می شود که آنها از میان هر گروه انبوهی عکس می گیرند و شلیک می کنند. این یک جزئیات سرگرم کننده است که حتی ممکن است توسط برخی از بازیکنان قابل درک نباشد، اما هیچ کس نمی تواند سیستم غارت را نادیده بگیرد، که لایه هایی را اضافه می کند که معمولاً در بازی هایی مانند این دیده نمی شوند.

گزینه های آرایشی برای هر نسخه تا کنون وجود ندارد.
گزینه های آرایشی برای هر نسخه تا کنون وجود ندارد.
این نیز بر داستان تأثیر می‌گذارد، زیرا احتمالاً با توجه به اینکه خواستگاری نسبت به پیشرفت داستان شما بی‌تفاوت به نظر می‌رسد، آن را خارج از نظم پخش می‌کنید – اگرچه می‌توانید با انتخاب مأموریت‌های خاص با زمان انتظار احتمالاً طولانی‌تر، آن را نادیده بگیرید. در نتیجه، داستان چیزی بیشتر از یک داستان پس‌زمینه به نظر می‌رسد، اگرچه بازی دوست دارد گاهی شما را وارد صحنه‌های کات سین کند. برای بازیکنانی که هواداران Warhammer را وارد این تجربه می‌کنند، شرط می‌بندم که از آن بهره بیشتری ببرند، اما برای دیگران این احساس خارج از زمینه است و می‌توان آن را نادیده گرفت.

وقتی صحبت از لوازم آرایشی شد، ظاهر بازی به طور کلی جذاب نیست، اگرچه من اعتراف می‌کنم که مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد زیرا این احساس از بی‌علاقگی شخصی من به مواد منبع آن ناشی می‌شود. Warhammer 40K یک دنیای زشت است، هم از نظر اخلاقی و هم از نظر زیبایی شناختی. Fatshark توانسته است به سطوح یک حس کلی از مقیاس و فضایی بدهد که من فکر می‌کنم برای IP صادق است، اما ترکیبی از فولاد زنگ‌زده که در مکان‌های مبهم کلیسا وجود دارد، البته یک کنار هم قرار گرفتن متال مانند موزیک ویدئویی که توسط موسیقی اصلی عالی تقویت شده است. نمی تواند یک ماموریت را از ماموریت دیگر جدا کند. بنابراین، همه آنها به سرعت مخلوط می شوند. ماموریت ها از یک نقشه جهان در یک مرکز اجتماعی مشترک به سبک Destiny انتخاب می شوند، یا می توانید بسته به تنظیمات سختی خود به بازی سریع تغییر دهید، و چندین بار که من در یک ماموریت پرتاب شدم، زمان شگفت انگیزی از من گرفت. متوجه شدم که قبلاً در سطح خاصی بازی کرده بودم. به جز قطعات بزرگ، هیچ یک از آنها به خوبی برجسته نمی شوند.

قیمت رایگان و به دست آمده لوازم آرایشی درون بازی به طرز محسوسی از کار افتاده است. تقریباً به قیمت دو یا سه اسلحه که بهتر از آنهایی هستند که بازی را با آن ها شروع می کنید، می توانید مثلاً یک رنگ جایگزین برای شلوار خود بخرید. این یک مشکل دو بخشی را ایجاد می کند که در آن قیمت ها بسیار بالا هستند و پاداش ها چندان مطلوب نیستند. لوازم آرایشی دیگری نیز وجود دارد، اما تا اینجای کار بیشتر کسل کننده هستند. Darktide قصد دارد یک بازی سرویس زنده بسازد و در دفاع از آن، بسیاری از بازی های سرویس زنده با لوازم آرایشی بسیار کم جذاب باز می شوند، اما قیمت آنچه در آنها وجود دارد مشکل را تشدید می کند.

Darktide از ژانری که قبلاً کار کرده اند، مانند مینی باس های دشمن که اغلب با کهن الگوهای آشنا مناسب هستند، ابایی ندارد. این شامل جانوری است که به سمت شما هجوم می‌آورد و شما را بی‌حرکت می‌کند، یا قلدر بزرگ دیگری که به دنبال شما حمله می‌کند و شما را به زمین می‌کوبد. حتی یک آنالوگ از Tank وجود دارد که سخت ترین مینی باس است. به دلیل تفنگ، مینی‌باس‌های دیگری نیز ظاهر می‌شوند، مانند یکی که گلوله‌های انفجاری را به سمت شما و تیم «رد» شما شلیک می‌کند.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

این تغییر عظیم به خوبی اجرا شده است، زیرا دشمنان شما را با ضربه به ضربه مطابقت می دهند. نبرد از راه دور باعث می‌شود که آن‌ها به تبادل آتش بپردازند و پناه بگیرند، و اگر شما – یا آنها – بتوانید این شکاف را کم کنید، به سرعت وارد نبرد غوغا می‌شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، Darktide بر روی عناصر کنترل جمعیت بسیار عالی که برای اولین بار در Vermintide مشاهده شد، ساخته می‌شود، جایی که مبارزه با شمشیر ظریف و هک و برش بی‌معنایی معمولاً تکنیک‌های قابل اجرا هستند – اگرچه در سختی‌های بالاتر، روش اول به طور طبیعی حیاتی‌تر می‌شود.

Darktide هم شبیه پیشرفت طبیعی بهترین بخش‌های Vermintide است و هم نمونه‌ای از دردهای رو به رشد در دنیای خدمات زنده. چیزهایی مانند مبارزه، سرعت و ساخت تیم به طور ماهرانه ای مورد تحقیق و طراحی قرار گرفته اند، اما عناصر متاگیم مانند شکار غارت و لوازم آرایشی مشکلاتی دارند که مسلماً زمانی که یک تیم سعی می کند یک بازی جدید با دم بلند ایجاد کند، رایج است. من هنوز در حال کار بر روی بررسی کامل هستم، که در روزهای آینده پس از مشاهده تغییرات با عرضه 1.0 به دستم می رسد، اما تا کنون Darktide هم یک Left 4 Dead امیدوار کننده است و هم دارای نقص سرویس زنده است. نقاط قوت آن بیشتر از نقاط ضعفش است و نقاط ضعفش تا حد زیادی قابل رفع به نظر می رسد، بنابراین جایگاه نهایی آن در ژانر شلوغش با توانایی تیم در رفع این نقص ها مشخص می شود.

تا اینجای کار سیستم تراز کردن کمی خیلی کند به نظر می‌رسد، مثل اینکه باید برای تلاش‌هایم جوایز بیشتری کسب کنم، اما حداقل زمانی که پول یا منابع کافی برای ارتقای موجودی شخصیتم به دست آوردم، تغییرات آشکار بود. اگر این پیشرفت کمی سریع‌تر بود – که در تئوری، ممکن است در زمان انجام این تعمیرات اساسی در آخرین دوره بتا اتفاق بیفتد – من انتظار دارم که این سیستم حتی قوی‌تر شود. همانطور که وجود دارد، این یک عمق استقبال است که با یک هشدار همراه است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر