از اینترنت ماهواره ای تا کشف شگفت انگیز مدارس ابتدایی؛ پربازدیدترین مقالات زومیت 2023


در پایان سال 2023، طبق معمول هر سال، تصمیم گرفتیم به سراغ پربازدیدترین مطالب زومیت برویم تا ببینیم کاربران زومیت چه مقالاتی بیشترین بازدید را داشته اند و چه موضوعاتی برای ایرانیان صرف نظر از تاثیر آنها در دنیای فناوری، جذابیت بیشتری داشته است.

برخی از محبوب ترین پست ها همان چیزی بود که ما انتظار داشتیم. مثلا خبر معرفی گوشی های پرچمدار یا اتصال گوشی به اینترنت از طریق ماهواره یا مقاله جامع هوش مصنوعی. اما محبوبیت برخی از محتواها تعجب آور بود. به عنوان مثال، اعلام معرفی چند گوشی ارزان قیمت با یکی دو ویژگی قدرتمند بسیار بیشتر از معرفی آیفون 15 دیده شد. تاج “پربازدیدترین مقاله در زومیت” بود، در حالی که سال گذشته این عنوان به معرفی آیفون 14 پرو تعلق داشت.

این مقاله را دنبال کنید تا بتوانیم بررسی کنیم که کدام مقاله در سال 2023 از دیدگاه کاربران شما جذاب‌تر بوده است.

دانش آموزان دبستان چیزی را کشف کردند که ناسا نمی دانست

برای ما تعجب آور بود که خبر کشف موضوعی که ناسا از آن بی اطلاع بود، یعنی توسط گروهی از دانش آموزان دبستانی، در صدر فهرست پربازدیدترین مطالب Zooms در سال 2023 قرار گرفت.

دانش آموزان دبستان چیزی را کشف کردند که ناسا درباره آن نمی دانست

داستان از این قرار است که دانش‌آموزان 9 تا 12 ساله در یک مدرسه ابتدایی در کانادا در حال مطالعه اثرات تشعشعات کیهانی بر اپی نفرین موجود در داروی ضد حساسیت اپیپن بودند. آنها نمونه هایی از اپی نفرین را در مکعب های کوچک قرار دادند و با بالون یا موشک به لبه فضا فرستادند.

محققان نمونه های بازگشتی به زمین را آزمایش کردند و دریافتند که فقط 87 درصد اپی نفرین خالص دارند و 13 درصد آن به مشتقات بسیار سمی اسید بنزوئیک تبدیل شده است که برای سلامتی خطرناک است. این برای فضانوردانی که از EpiPen استفاده می کنند ضروری است و این دانشجویان در حال حاضر در حال طراحی کپسولی هستند که از دارو در فضا محافظت می کند.

در سال 2023، بیشتر پربیننده ترین مقالات زومیت در مورد سلامت بود. مثلا مقاله علائم تومور مغزی پربیننده ترین مقاله در قسمت مقالات علمی بود و بعد از آن مقاله کامل اسید معده و همه چیز در مورد حملات پانیک و سوالی که احتمالا برای همه ما پیش آمده است. من هنوز پاسخ قانع کننده ای برای این سوال پیدا نکرده ام: چرا به راحتی کبود می شوید؟

علائم تومور مغزی

تومورهای مغزی می توانند بدخیم یا خوش خیم باشند و بر کودکان و بزرگسالان تأثیر بگذارند. چندین گزینه درمانی برای تومورهای مغزی وجود دارد.

علائم تومور مغزی

توجه ویژه کاربران به مقالات مرتبط با سلامت قابل توجه است. به خصوص با توجه به اینکه سال گذشته پربیننده ترین مقاله زومیت رونمایی از آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس بود، اما در لیست پرطرفدارترین مقالات امسال، خبر رونمایی از آیفون 15 پشت سر چندین مقاله دیگر قرار دارد.

این تصاویر لحظاتی قبل از فاجعه ثبت شده است

صادقانه بگویم، مطمئن نبودم که باید این پست را فهرست کنم، زیرا مربوط به فناوری یا علم نیست، اما تعداد بازدیدهای شگفت‌آور زیادی دریافت کرد. حدود 12 برابر محتوای پوشش زنده زومیت از رویداد آیفون 15!

این تصاویر لحظاتی قبل از فاجعه ثبت شده است

وقتی به همه دلایلی که می‌توانست این چیز را بسیار محبوب کند فکر می‌کردم، موقعیت تقریباً یکسانی را به یاد آوردم که ما عاشق تماشای ویدیوهایی از افتادن افراد هستیم. محققان پاسخ های زیادی به این سوال داده اند که چرا با تماشای زمین خوردن دیگران می خندیم و فکر می کنم یکی از آنها مربوط به این مجموعه عکس است. چقدر خوشحالیم که این اتفاق برای ما نیفتاد. البته شاید علاقه عجیب مردم به تماشای اتفاقات ناگوار مانند صحنه تصادف چندان هم بی اهمیت نباشد.

امسال، مطالب مربوط به معرفی گوشی های هوشمند مقرون به صرفه، به مراتب بیشتر از معرفی گوشی های پرچمدار مانند گلکسی اس 23 اولترا یا آیفون 15، بازدید شد و فکر می کنم دلیل آن برای همه روشن است. البته ممکن است محبوبیت این داستان ها صرفاً به دلیل قیمت اقتصادی آنها نباشد. بلکه این قابلیت ها هستند که قیمت مقرون به صرفه ای را با این برچسب ارائه می دهند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر