پردازنده های بلک ول انویدیا باعث رشد بازار سایر شرکت ها خواهند شد

انتظار می رود سایر بازارهای مرتبط با تولید میلیون ها پردازنده گرافیکی سری بلک ول NVIDIA تا سال 2025 شاهد رشد قابل توجهی باشند.

به نظر می رسد با افزایش عرضه پردازنده های گرافیکی Nvidia AI، صنعت بسته بندی HBM و تراشه نیز تا سال 2025 با رشد قابل توجهی روبرو خواهد شد. TrendForce نشان می دهد که آخرین تراشه های هوش مصنوعی سری بلک ول انویدیا به نقطه عطف دیگری در صنعت تبدیل خواهند شد که سطح کارایی بالایی دارد. در این زمینه ارائه می دهد. این محصولات شامل سوپرتراشه GB200 است که تا سال 2025 40 تا 50 درصد از کل تراشه های بلک ول را تشکیل می دهد.

به این ترتیب میلیون ها پردازنده از این خانواده برای تکرار موفقیت های سری هاپر انویدیا تولید خواهد شد. علاوه بر این، با افزایش تقاضا برای این تراشه ها، یک سری از صنایع مرتبط دیگر نیز رشد قابل توجهی را تجربه خواهند کرد. شرکت هایی مانند TSMC و سایر تولیدکنندگان باید ظرفیت تولید خود را متناسب با این مشکل تنظیم کنند. بر اساس گزارش های ارائه شده، کل ظرفیت تولید CoWoS یا ویفر روی ویفر روی یک بستر یک شرکت TSMC تا پایان سال 2024 به 40000 دستگاه خواهد رسید که نشان دهنده افزایش 150 درصدی نسبت به سال گذشته است.

این رویداد رشد شگفت انگیز تقاضا برای این غول تایوانی را نشان می دهد. علاوه بر این، فناوری CoWoS همچنین برای سایر محصولات مرتبط با حوزه پردازش هوش مصنوعی نقش کلیدی ایفا می کند. این بدان معناست که فعالیت بازار در زمینه هایی مانند بسته بندی جهش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

بخوانید  تام کروز در حال مذاکره برای بازی در جدیدترین فیلم تارانتینو است

نقشه راه برای پردازنده های جدید Nvidia و AMD

علاوه بر بازارهای CoWoS، تراشه‌های بلک‌ول حوزه‌های فعالیت HBM را به سطوح جدیدی ارتقا خواهند داد. به خصوص با توجه به تغییر نسل از سری HBM3 به HBM3e که همچنان منتظر اجرای آن در محصولات مصرفی انویدیا و سایر رقبای آن هستیم.

علاوه بر این، با معرفی چیپست هایی مانند GB200، B200 و B100، پذیرش فناوری HBM3e در بازار افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است که ظرفیت حافظه مورد استفاده تا پایان سال 2024 به 192 و 288 گیگابایت خواهد رسید.

بنابراین بازاری که صنعت هوش مصنوعی با آن مواجه است با آنچه اکنون با آن سروکار داریم متفاوت خواهد بود. جریان درآمد برای شرکت ها بسیار بالاتر خواهد بود و حرکت به سمت genAI و AGI اخیراً رشد قابل توجهی داشته است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر