بررسی کنترلر Victrix Pro BFG PS5 – تطبیق پذیری نهایی

از نظر فنی، این سه مورد نیستند فقط ویژگی های از دست رفته اگرچه BFG دارای دکمه پلی استیشن است، اما نمی توانید کنسول را با کنترلر روشن کنید. با توجه به اینکه PS5 دارای ویژگی HDMI pass-through است که می تواند کنسول را هنگامی که تلویزیون شما روشن است روشن کند، واقعاً یک نقطه ضعف نیست.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تمام ویژگی ها و ماژول های BFG با PS5، PS4 و PC کار می کنند. یک سوئیچ در بالای کنترلر را می توان برای انتخاب پلت فرم خود تغییر داد. از طریق یک آداپتور USB-A با فرکانس 2.4 گیگاهرتز یا با کابل USB-C به USB-A (بافته شده، حدود 10 فوت طول) به همه دستگاه ها متصل می شود. BFG با شارژ کامل حدود 20 ساعت کار کرد.

همراه با یک کیف حمل سخت است که تمام اجزای آن را به خوبی ذخیره می کند
همراه با یک کیف حمل سخت است که تمام اجزای آن را به خوبی ذخیره می کند

اگر به هر یک از این کنترل‌کننده‌ها علاقه دارید، احتمالاً منطقی است که منتظر بمانید تا برداشت‌های عملی از هر کدام، به خصوص DualSense Edge را ببینید – مگر اینکه بدانید که می‌خواهید چوب‌های تکان‌خورده و چیزی با فاکتور شکل متفاوت از البته DualSense.

علاوه بر این از دست دادن بالقوه قابل توجه، بازخورد لمسی را نیز از دست می‌دهید – در واقع، غرش کامل. در نهایت، BFG اسپیکر داخلی ندارد، اگرچه جک هدفون 3.5 میلی متری دارد. باز هم، هر دوی این اشتباهات با توجه به مخاطبان هدف منطقی هستند، من هیچ کدام از آنها را در تست خود از دست ندادم.

صحبت از بازی های مبارزه ای شد، یک مد مبارزه با پد می تواند جایگزین دکمه های چهره و جوی استیک مناسب شود. این ماژول شامل شش دکمه بزرگ تخت است که جایگزین چهار دکمه فیس و همچنین R1 و R2 می شود. دکمه‌های شش صفحه این ماژول صدا و حسی شبیه به کلیک کردن روی ماوس دارند. آنها فوق العاده پاسخگو هستند و حس فوق العاده ای دارند.

شما به راحتی می توانید ماژول های ارائه شده با Victrix Pro BFG را تغییر دهید
شما به راحتی می توانید ماژول های ارائه شده با Victrix Pro BFG را تغییر دهید
انبوهی از گزینه‌های سفارشی‌سازی، Victrix Pro BFG را برای همه ژانرهای بازی، نه فقط شوترها، که تمرکز اکثر کنترل‌کننده‌های سبک حرفه‌ای هستند، ایده‌آل می‌کند. این ارگونومی عالی و عملکرد سطح بالایی دارد، مهم نیست از چه طرح یا ماژول هایی استفاده می کنید.

با توجه به سوال Victrix Pro BFG در مقابل Wolverine V2 Pro، من به دلیل ویژگی های برجسته فوق الذکر Pro BFG مزیت (heh) را می دهم. Pro BFG ویژگی های سفارشی سازی بسیار بیشتری را ارائه می دهد. برای من ارگونومی بهتری هم دارد اما به خاطر داشته باشید که اندازه دست شما در اینجا نقش زیادی دارد. Wolverine V2 Pro بزرگتر است و Razer با ماشه های عقب عمودی گیر کرده است، همان سبک Wolverine V2 Chroma برای Xbox. آنها کار می کنند و احساس خوبی دارند، اما آنها هم نمی نشینند. من فکر می کنم Pro BFG برای مخاطبان وسیع تری راحت تر است و تفاوت قیمت 70 دلاری نیز چیزی است که باید در نظر گرفت.

چگونه خود را در برابر رقابت قرار می دهد؟

Victrix Pro BFG فراتر از ویژگی‌های معمول کنترلرهای رقیب مانند دستگیره‌های بهبود یافته، درپوش‌های چوبی قابل تعویض و ماشه‌های قابل تعویض عقب است. همه آن جعبه‌های ضروری را علامت زده است، اما دارای ویژگی‌های سفارشی‌سازی بسیار بیشتری از آن چیزی است که از اکثر کنترل‌کننده‌ها انتظار می‌رود، حتی کنترل‌کننده‌های سطح بالا در این محدوده قیمت. BFG دارای طراحی مدولار است که به شما امکان می دهد طرح های ورودی را در لحظه تغییر دهید.

گالری

همه چیز با فاکتور فرم شروع می شود، که همانطور که قبلاً ذکر شد، تقریباً بازتاب کنترلر بی سیم Xbox است. اگر کسی هستید که فکر می‌کنید DualSense ممکن است کمی بیش از حد بزرگ باشد، احتمالاً Pro BFG در دست گرفتن احساس طبیعی‌تری خواهد داشت. با توجه به طراحی سبک وزن و پوسته پلاستیکی آن، قطعاً به اندازه Xbox Elite Series 2 ممتاز نیست. همانطور که گفته شد، ساختار محکم و خوش ساختی دارد که به دلیل طراحی ماژولار بسیار مهم است.

هر چهار دکمه قابل جابجایی مجدد در مکان های مناسب قرار دارند
هر چهار دکمه قابل جابجایی مجدد در مکان های مناسب قرار دارند

اگرچه BFG بیشتر شبیه یک کنترلر ایکس باکس به نظر می رسد، می توانید ماژول سمت چپ را برعکس کنید تا جوی استیک ها در پایین کنترلر تراز شوند، بسیار شبیه به یک کنترلر معمولی پلی استیشن.

با گذشت بیش از دو سال از عرضه پلی استیشن 5، بالاخره گزینه های کنترلر بیشتری نسبت به DualSense وجود دارد. البته بسیاری از کنترلرهای PS5 مود شده از تولیدکنندگان شخص ثالث وجود داشته است، اما PDP Victrix Pro BFG اولین کنترلر PS5 با مجوز رسمی است که فاش شده است. پس از گذراندن مدتی با BFG، این کنترلر پریمیوم تا قیمت ۱۸۰ دلاری خود ادامه می‌دهد. Victrix Pro BFG با ارگونومی عالی و تطبیق پذیری بی رقیب به لطف طراحی ماژولار، قطعاً ارزش دیدن را دارد اگر به دنبال یک گیم پد رقابتی هستید یا فقط فرم فاکتور کنترلرهای Xbox را ترجیح می دهید.

BFG همچنین دارای یک ویژگی است که به طور فزاینده ای در این نوع کنترلرها رایج شده است: توقف ماشه. ماشه های چپ و راست را می توان تغییر داد تا فاصله کشش را کاهش دهد و بیشتر شبیه دکمه های شانه به نظر برسد. نکته جالب در مورد این استاپ های ماشه این است که می توانید فاصله کشش را دقیقاً مطابق میل خود کالیبره کنید. دو سوئیچ در پشت به هر ماشه مربوط می شود. شما به سادگی سوئیچ را بکشید، آن را پایین نگه دارید، ماشه را به نقطه توقف مورد نظر فشار دهید، سپس سوئیچ را رها کنید تا آن تنظیم ذخیره شود. ماشه ها نیازی به کالیبره شدن در یک مکان ندارند. فعال کردن استاپ‌های ماشه‌ای می‌تواند برای تیراندازان اول شخص مفید باشد، اما باید توجه داشت که برخی از بازی‌ها کاملاً با استاپ‌های ماشه فعال سازگار نیستند. برای مثال، من سعی کردم از آنها با God of War Ragnarok استفاده کنم و در نهایت نتوانستم تبر کریتوس را پرتاب کنم.

گالری

چیزی که با تبدیل شدن به یک شخص ثالث از دست می دهید

جلوی دستگیره ها دارای پدهای لاستیکی برجسته است که چسبندگی شما را بهبود می بخشد و کمی راحتی بیشتری را اضافه می کند. پشت دستگیره ها نیز لاستیکی و بافت هستند، اگرچه این پانل ها ظریف تر هستند و با پلاستیکی که بقیه کنترلر را احاطه کرده است، هماهنگی دارند.

گالری

همانطور که گفته شد، Victrix Pro BFG تنها کنترلر برتر برای PS5 نیست. Razer Wolverine V2 Pro نزدیک است و DualSense Edge سونی در 26 ژانویه عرضه خواهد شد. Pro BFG در واقع ارزان ترین از این سه است، با DualSense Edge 200 دلار و Wolverine V2 Pro با قیمت 250 دلار.

بله، 180 دلار برای یک کنترلر قیمت گزافی است، اما دارای ویژگی‌های مفید و اجزای اضافی است که همه آن‌ها را می‌توان در کیف حمل سخت همراه ذخیره کرد. هنوز چیزی اعلام نشده است، اما طراحی ماژولار امکان انتشار اجزای قابل تعویض بیشتری را فراهم می کند، در صورتی که Victrix تصمیم بگیرد این مسیر را طی کند.

شما می توانید Victrix Pro BFG را از چندین خرده فروش عمده خریداری کنید آمازون، بهترین خرید، و GameStop.

Victrix با بهترین نوع ماشه های عقب قابل استفاده مجدد عرضه شد: دکمه های واقعی تعبیه شده در کنترلر. این‌ها رایج‌تر می‌شوند و من همیشه استفاده از آن‌ها را آسان‌تر می‌دانم و نسبت به پاروهای جداشدنی طبیعی‌تر احساس می‌شود. در مجموع چهار ماشه عقب وجود دارد، دو تا در هر طرف. طبق معمول، یک ماشه کوچک در بالا و یک ماشه بزرگتر در زیر وجود دارد. آنها در انحنای دستگیره ها تعبیه شده اند، به این معنی که در قسمت انگشتان میانی و حلقه قرار می گیرند بیشتر بازیکنان به طور طبیعی استراحت می کنند. آنها مانند ماشه های چپ و راست در بالای کنترلر ساخته شده اند و دارای طراحی بالدار هستند که ارگونومیک است. شما می‌توانید با دکمه نمایه در پشت BFG، این محرک‌ها را دوباره نقشه‌برداری کنید.

خط پایین

اگرچه Victrix Pro BFG اولین کنترلر شخص ثالثی بود که برای PS5 معرفی شد، اما این تنها کنترلر نیست. این Razer Wolverine V2 Pro نیز در این ماه منتشر می‌شود و DualSense Edge خود پلی‌استیشن در ژانویه عرضه خواهد شد. من هنوز نمی توانم در مورد مقایسه آن با Edge نظر بدهم، اما Wolverine را نیز آزمایش کرده ام و نظرات خود را در مورد نحوه مقایسه آنها در پایین این بررسی به اشتراک خواهم گذاشت.

طراحی مدولار تطبیق پذیری را اضافه می کند

در داخل کیف حمل دستی، دو پد D دیگر، دو چوب آنالوگ اضافی، و یک جفت جداکننده/کاور چوب شست یدکی نیز خواهید یافت. در حالی که پد پیش‌فرض D به خوبی کار می‌کند و پرس‌های مورب را آسان‌تر می‌کند، سنتی‌ها می‌توانند از پد معمولی متقاطع استفاده کنند. یا می‌توانید طرحی را انتخاب کنید که جایی در این بین قرار می‌گیرد – شبیه به D-pad رسمی فعلی Xbox. در همین حال، میله های اضافی همان چیزی است که از یک کنترلر مانند این انتظار دارید: یک چوب بلند با کلاهک مقعر و یک چوب کوتاه با کلاهک گنبدی شکل. بازیکنان FPS ممکن است متوجه شوند که یک چوب بلندتر برای هدف گیری مناظر به پایین بهتر است، در حالی که چوب کوتاه و گنبدی شکلی که در سمت راست استفاده می‌شود می‌تواند حرکات سریع‌تری را تقویت کند. من شخصاً سبک استاندارد اکثر چوب‌های آنالوگ را ترجیح می‌دهم، و چوب‌های همسانی که دقیقاً از جعبه مجهز شده‌اند، بسیار شبیه به یک کنترلر شخص اول هستند.

ارگونومی و عملکرد

Victrix Pro BFG یک کنترل کننده واقعا عالی است. تست کردم زیاد کنترل‌کننده‌های متمرکز بر رقابت با قیمت‌های بسیار بالا، و BFG با بهترین‌های آن‌ها درست است. این ویژگی‌های سفارشی‌سازی بی‌نظیر در مقایسه با دیگر کنترل‌کننده‌های نسل فعلی دارد – و با راه‌اندازی هیچ‌کدام از کنترل‌کننده‌های اعلام‌شده دیگر تغییری نمی‌کند.

بله، BFG دارای مجوز رسمی است، اما این بدان معنا نیست که تمام عملکردهای DualSense را حفظ می کند. این شامل تریگرهای تطبیقی ​​است، که مسلماً جالب‌ترین پیشرفت کنترلر کنسول در حافظه اخیر است. به عنوان یک کنترل کننده عمدتاً طرفدار، حذف تریگرهای تطبیقی ​​به نفع توقف های ماشه منطقی است.

سمت راست و چپ کنترلر دارای ماژول های کنترلی هستند که با پیچ گوشتی شش گوش همراه در چند ثانیه قابل جدا شدن هستند. به‌طور پیش‌فرض، BFG دارای یک چیدمان سنتی به سبک Xbox با یک پد جهت الماس تمام بدنه منحصر به فرد است که به خوبی برای بازی‌های مبارزه‌ای مناسب است.

با این حال، این بدان معنا نیست که Razer Wolverine V2 Pro به تنهایی چشمگیر نیست. دور از اونجا در واقع، Wolverine V2 Pro در کیفیت ساخت کلی و احساس ورودی برتر، Pro BFG را شکست می دهد. استیک ها کمی بهتر هستند، دکمه های صورت و D-pad بهتر هستند فوق العاده به لطف سوئیچ های مکانیکی Razer (حس و صدای ماوس بازی) پاسخگو است و دارای دو دکمه قابل برنامه ریزی اضافی در کنار ماشه های بالایی است.

حتما بررسی Razer Wolverine V2 Pro ما را برای نگاهی دقیق تر به تنها کنترلر PS5 شخص ثالث دارای مجوز رسمی دیگر بررسی کنید.

بخوانید  این بسته PS5 امروز تخفیف نادری دریافت می کند