پلی استیشن 5 پس از افزایش 116 درصدی فروش، به جایگاه اول پرفروش ترین کنسول های اروپا بازگشت.


کنسول پلی استیشن 5 پس از افزایش 116 درصدی فروش ماهانه خود، بار دیگر مقام اول را در میان پرفروش ترین کنسول های قاره اروپا از آن خود کرد.

آخرین آمار موسسه GSD حاکی از افزایش 116 درصدی فروش پلی استیشن 5 در اروپا در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این فروش عمده، کنسول نسل نهم سونی را در صدر بازار اروپا قرار می دهد. در ماه می/مه امسال، نینتندو سوییچ در رتبه اول فروش سخت افزار در اروپا قرار گرفت. این کنسول هیبریدی در ژوئن 2023 افت فروش جزئی را تجربه کرد.

فروش Xbox Series X Xbox Series S در ژوئن امسال تقریباً مشابه بود و نسبت به سال گذشته 0.8 درصد کاهش داشت. سونی بار دیگر در بخش لوازم جانبی بهتر عمل کرد. به طوری که کنترلر DualSense با 6.6 درصد افزایش فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل، رتبه اول فروش لوازم جانبی را به خود اختصاص داد.

کنسول پلی استیشن 5 در نوامبر 2020 راه اندازی شد، اما بیش از 18 ماه است که با کمبود موجودی دست و پنجه نرم می کند. در حال حاضر این وضعیت خیلی بهتر شده و در هر کجای دنیا می توانید کنسول نسل 9 سونی را به راحتی خریداری کنید. سونی در آخرین گزارش مالی خود از فروش 38.4 میلیون واحد PS5 در سراسر جهان خبر داد. باید دید چه زمانی آمار فروش جدید پلی استیشن 5 اعلام می شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  Final Fantasy 7 Rebirth دومین بازی موفق فاینال فانتزی در متاکریتیک است