نقد و بررسی فیلم مردی به نام اتو

«اتو» در این فیلم قطعا جذابتر از «اوه» است. در مردی به نام اتو، تام هنکس به دوست داشتنی ترین مرد بداخلاق داستان ها تبدیل می شود و مخاطب با او احساس راحتی بیشتری می کند. اتو بیشتر طنزآمیز می شود و ترکیب این حالات و دمدمی ها معجونی خامه ای ایجاد می کند، پایان لایه ای که «Ave» در داستان اوه فاقد آن است. اوه، بیشتر ابعاد او پر از لجاجت و بدبختی است، به همین دلیل است که ترکیب متناقضی که باعث محبوبیت شخصیت اتو در بین مردم می شود، در شخصیت سوئدی وجود ندارد. البته همه شخصیت های مردی به نام اتو جذابیت بیشتری نسبت به شخصیت های فیلم اوه دارند، بازی هایشان بهتر است و با پرداخت قوی تری در فیلم حضور دارند و از رفتار طنز خود برای جلو بردن داستان استفاده می کنند. غم انگیز در واقع نسخه آمریکایی می داند چگونه با طنز بازی کند و این ژانر جذاب را در یک روایت تراژیک قرار دهد.

این فیلم حاوی ایده های زیادی است، مشکلات اساسی دنیای انسان، چیزهایی که مختص انسان مدرن است و او دست در دست هم با آنها قدم می زند. اتو در مرکز این فیلم شخصیت محور قرار دارد. او دوران ماتم را می گذراند و از دست دادن سونیا او را بسیار آزار می دهد. واکنش تدافعی او به این وضعیت، خشم زیاد و اقدام به خودکشی متعدد است. اتو می گوید قبل از سونیا چیزی نبوده و بعد از او هم نخواهد بود. فیلمساز با این عبارات ایده ای روانشناختی در رابطه با ویژگی های خشونت آمیز اتو به فیلم می فرستد. این شخصیت با توجه به گذشته سخت خود به سونیا وابسته می شود و از آنجایی که او تک بعدی و سیاه و سفید است، شخصیت متعادل و مهربان سونیا برای او جذاب می شود. حالا کسی که چیزی از خودش ندارد قهرمانش را از دست می دهد و خالی تر از همیشه به نقطه شروع زندگی اش باز می گردد.

مردی به نام اتو اثری انسانی، تراژیک و کمیک است. داستانی از روابط انسانی، داستانی عاشقانه، رویایی از خنده و تلخی و واقعیت های اجتناب ناپذیر زندگی.

مردی به نام اتو اثری انسانی، تراژیک و کمیک است. داستانی از روابط انسانی، داستانی عاشقانه، رویایی از خنده و تلخی و واقعیت های اجتناب ناپذیر زندگی. این نسخه از تلخی ها می کاهد و به مخاطب خود القا می کند که در میان سختی ها فقط زیبایی را ببیند و به دنبال چیزی در گذشته نگردد. داستان اوه با دیدگاه اروپایی و داستان اتو با ایده های آمریکایی ساخته شده است. در کل، مردی به نام اتو بازسازی خوبی است که سعی دارد فیلم اصلی سوئدی را به شیوه ای جدیدتر ارائه دهد.

بخوانید  کالای انحصاری بلیزارد SDCC 2023 به صورت آنلاین در دسترس است

مردی به نام اتو یک کمدی و تراژدی با بازی تام هنکس است. فیلمی اقتباس شده از یک کتاب پرفروش سوئدی. داستان دوستی و از دست دادن. در نقد این فیلم با یک گیمر همراه باشید.

داستان فیلم متعاقبا فاش خواهد شد

قدم زدن اتو در فیلم مردی به نام اتو

ایده دوستی در فیلم در این پلان ها شکل می گیرد و فیلمساز وارد دنیای روابط انسانی مورد نظر نویسنده منبع اصلی می شود. این فیلم نشان می دهد که چگونه یک دوستی می تواند زندگی یک فرد سرسخت، غمگین، خشن و غیرقابل درک را تغییر دهد. دوستی دو فرد مختلف، هر کدام از جهان های متفاوت، یک برخورد عالی را ایجاد می کند، به خصوص اگر یکی از طرفین در رفتار خود زیاده روی کند و به راحتی شکست نخورد. این دوستی به قدری خاص و تکان دهنده است که فیلم نیاز به توجه بیشتر به این اتفاق را احساس می کند، اما داستان کوتاه می شود و به درازا می کشد. لحظاتی که اتو داستان خود را برای ماریسول تعریف می کند، موقعیت های کوتاه و زودگذری هستند و این صمیمیت به سرعت دوباره ظاهر می شود و به اندازه ایده اولیه آن قدرتمند نیست. این رابطه زیبا به دلیل گستاخی و بدخلقی اتو مستلزم کار بیشتر فیلمساز بود، زیرا بعید است که چنین شخصیت سرسختی بتواند به راحتی با کسی کنار بیاید.

اتو رانندگی در فیلم مردی به نام اتو

بازسازی ها معمولاً درگیر فرآیندهای مخاطره آمیزی هستند و فیلمساز باید مسیر سختی را طی کند تا به نتیجه ای قابل اعتماد برسد. حالا اگر فیلم مرجع اثر قابل قبولی باشد، اوضاع بدتر می شود، چرا که تیم سازنده با چالش های سختی مواجه می شود. در این شرایط کارگردان باید دید خود از جهان را پیاده کند و مراقب باشد که به اثر قبلی آسیبی وارد نشود. در واقع، وقتی صحبت از سینمای هنری به میان می‌آید، زمانی که فیلمساز برای پر کردن یک سری کاستی‌ها دست به چنین کار پرمخاطره‌ای می‌زند، منطقی به نظر می‌رسد که این کار را دوباره انجام دهیم. شرکت‌های آمریکایی معمولاً از بازسازی‌ها فقط برای کسب سود استفاده می‌کنند، حتی اگر کار جدید چیزی برای اضافه کردن نداشته باشد. حال باید دید مردی به نام اتو با دنیای آمریکایی اش چقدر می تواند جذاب تر از اقتباس سوئدی باشد؟

بخوانید  کلینت ایستوود قصد دارد آخرین فیلم خود را با برادران وارنر کارگردانی کند.

مردی به نام اتو بیشتر شبیه یک کپی از مردی به نام اتو است تا یک اقتباس جدید

این فیلم حاوی ایده های زیادی است، مسائل اساسی در دنیای بشر، چیزهایی که مختص انسان مدرن است.

مراقبت از کودکان اتو در فیلم مردی به نام اتو

اتو مردی بدخلق با اخلاق وسواسی است که از مرگ همسرش سونیا به شدت افسرده شده و به دلیل بازنشستگی زودهنگام احساس بی ارزشی می کند. اتو دیگر علاقه ای به زندگی ندارد و مدام در تلاش است تا راه های جدیدی را برای کشتن خود امتحان کند. او نسبت به اعمال اطرافیانش حساس است و حتی با کارمند فروشگاه که به او طناب می فروشد تا خود را حلق آویز کند، دعوا می کند. اما زمانی که یک خانواده ی هولناک به محله او می آیند، اوضاع تغییر می کند و اتو وارد دنیای جدیدی می شود. تغییری که به معنای راهی برای رستگاری اتو بود.

فیلم مردی به نام اوه بیشتر به کتاب وفادار است تا داستان اتو و اگر بخواهیم از منظر دراماتیک به این دو فیلم بپردازیم، رابطه علت و معلولی به بهترین وجه در نسخه سوئدی آشکار می شود. در فیلم اوه با فلاش بک هایی مواجه هستیم که تا حدودی داستان زندگی و گذشته قهرمان را آشکار می کند، درست مانند آنچه در منبع اصلی مطرح شد. بیننده از طریق این فلاش بک ها به دلیل رفتار تلخ اوه پی می برد و می فهمد که قبل از سونیا، قهرمان داستان واقعاً زندگی خوبی نداشته است. اما در این فیلم، مخاطب برای درک دلیل عصبانیت اتو تلاش می کند، زیرا آن فلاش بک ها آنقدرها ضروری نیستند.

مردی به نام اتو یک بازسازی آمریکایی از یک فیلم سوئدی است. این فیلم دومین اقتباس از رمان مردی به نام ایو است که در سال 2012 توسط فردریک بکمن نوشته شده است. اولین اقتباس سینمایی از این رمان در سال 2015، فیلمی سوئدی با نام مردی به نام آو به نویسندگی و کارگردانی هانس هولم بود که یکی از پنج فیلم نامزد بهترین فیلم خارجی اسکار بود. از آنجایی که شرکت های آمریکایی علاقه زیادی به بازسازی فیلم های موفق اروپایی دارند، طبیعی بود که به سراغ این فیلم هم بیایند.

بخوانید  How To Pet A Hellhound In Call Of Duty: MW3 Zombies - You Can Pet The Dog Achievement Guide

اتو با مرگ همسرش وارد مرحله رشد و تغییر می شود، مسیری که در آن باید مهربان باشد نه بدخلق، زیبایی را ببیند و با اتفاقی که برایش آمده کنار بیاید. در واقع مرحله سوگواری اتو برای او تبدیل به مسیر تغییر می شود. وقتی باید اعتیادش را رها کند و کشف کند که چه چیزی در او سرکوب کرده است. شروع این مسیر توسط همسایگان جدید اتو مشخص شده است. ماریسول و همسرش که از نظر اتو افراد احمقی هستند، شرایط را برای او تغییر می‌دهند و ماریسول دوستی بی‌نظیری را با قهرمان داستان آغاز می‌کند.

مردی به نام اتو بیشتر یک کپی از مردی به نام اتو است تا یک اقتباس جدید. با این وجود، این فیلم به دلیل جغرافیا و جامعه ای که در آن تولید شده است، دارای یک سری تفاوت با مردی به نام اوه است. در نگاه اول به مقایسه این دو فیلم متوجه تفاوت لحن آنها می شود. در مردی به نام اوه، لحن جدی و تراژیک به لحنی کمدی تبدیل می شود تا مخاطب بتواند با جنبه دردناک زندگی روبرو شود و با بینشی عمیق تر وارد زندگی دشوار قهرمان داستان شود. در مقایسه با آمریکا، سینمای اروپا دنیای نگران‌تری دارد و نگاه عمیق‌تری به روایت دنیای اطراف خود دارد، به همین دلیل است که نسخه سوئدی از پرداخت کمدی بیشتر فاصله می‌گیرد و دنیایی نسبتا تاریک خلق می‌کند. داستانی که عموم مردم را ناراحت می کند و سعی می کند دنیای اطراف خود را تغییر دهد.

ماریسول زنی مهربان و بشاش است. او صدای بلندی دارد، شوهر دست و پا چلفتی دارد، خوب آشپزی می کند، نمی تواند رانندگی کند و در آستانه به دنیا آوردن فرزند سومش است. همه ویژگی هایی که دنیای اخلاقی و رفتاری اتو با آنها بیگانه است و با آنها در تضاد کامل است. رابطه این دو نفر دنیایی جذاب و چالش برانگیز برای فیلم ایجاد می کند و آداب متضاد آنها داستان را به کشمکش دراماتیک می کشاند. ماریسول به آرامی به اتو نزدیک می شود و جنبه دیگری از زندگی را به او نشان می دهد. شخصیت متفاوت ماریسول زمینه را برای رشد و تغییر قهرمان فراهم می کند و به عنوان همدم و همراهی برای اتو عمل می کند تا سفر قهرمانانه اش را آغاز کند.