این آخر هفته چه بازی کنیم: از دیوانه مکس تا یک تجربه وسترن

پوستر بازی Westerado با شخصیت اصلی

Westerado: بازی دو بشکه

این اولین بار در سال 2008 بود که جورج میلر علاقه خود را برای ساخت یک بازی ویدیویی بر اساس Mad Max اعلام کرد. برای این کار، میلر با کوری بارلوگ، که به تازگی سونی را ترک کرده بود، همکاری کرد. پس از مدتی بارلوگ اعلام کرد که به دنبال ناشر بازی است و پس از آن دیگر خبری از این پروژه نشد. کوری بارلوگ در سال 2010 مشاور استودیو Avalanche بود و بعداً مشخص شد که او در این مدت ایده هایی را برای Mod Max نیز پیشنهاد کرده است، اما نقش چندان خاصی در توسعه آن ایفا نکرده است. در همین دوره، استودیو Interplay Entertainment نیز یک بازی Mad Max محور در ذهن داشت که نتیجه خاصی نداشت.

در این قسمت از مقاله آخر هفته چه بازی کنیم، دو اثر از سال 2015 داریم که بی نقص نیستند اما یک تجربه سرگرم کننده هستند.

یکی از ویژگی های بازی Westerado: Double Barreled این است که هر بار که آن را تجربه می کنید، ظاهر قاتل به صورت تصادفی طراحی می شود و باعث می شود هر بازی با بازی قبلی متفاوت باشد و حتی اگر کلیات دنیای بازی یکسان و ثابت باشد. اما برای یافتن قاتل در هر دور باید از روش های مختلفی استفاده کنید. بازی آزادی عمل خوبی را به عموم می دهد و مثلا در حین صحبت با افراد مختلف می توانند از شما اطلاعاتی را بخواهند که در واقع باعث شروع ماموریت های ثانویه مانند دفاع از مزرعه در برابر راهزنان می شود. با گذشت زمان می توانید برای خود سلاح های مختلفی بخرید و باید یک سری کارهای ثانویه را انجام دهید تا در نهایت قاتل خانواده شخصیت اصلی را پیدا کنید.

بخوانید  NieR: Automata به فروش بسیار خوب خود ادامه می دهد

گیم پلی بازی در یک کلام سرگرم کننده است با نقاط ضعفی که می توان در آن یافت. اگر سریال Just Cause از Avalanche را تجربه کرده باشید، بهتر متوجه منظور من خواهید شد. مانند این سری، Mod Max هیچ ویژگی شگفت انگیز یا منحصر به فردی ندارد، اما در حالی که آن را تجربه می کنید و پس از تکمیل آن، با رضایت کلی آن را ترک خواهید کرد. پیمایش در دنیای نسبتاً بزرگ بازی و یافتن چیزهایی مانند منابع مورد نیاز برای ارتقاء به خوبی انجام شده است و نبردها نیز جذاب هستند. مخصوصا نبرد با ماشین که از قضا تمرکز زیادی روی آن دارد و می توانید کم کم ماشین خود را ارتقا دهید و به دلخواه دشمنان را با آن نابود کنید.

بازی وسترادو

طبق معمول چهارشنبه‌ها، این هفته دو بازی را در بخش دیگری از مقالات آخر هفته چه بازی کنیم، ارائه خواهیم داد. بازی های این هفته هر دو مربوط به سال 2015 هستند و اولی اثری مربوط به دنیای Mad Max است و دیگری یک تجربه سرگرم کننده وسترن است که تجربه ای غیرخطی را ارائه می دهد.

در زمان انتشار، مود مکس نیز از جلوه های بصری مناسبی برخوردار بود و بسیاری آن را به این دلیل تحسین کردند. به طور کلی، مد مکس، از نظر کیفیت کلی، هیچ تفاوتی با وضعیت معمول مجموعه Just Cause ندارد. اثری که نه عمق خاصی دارد و نه می خواهد خود را جدی بگیرد. بلکه هدف بازی صرفا سرگرم کردن مخاطب با یک تجربه سرگرم کننده است که اگر از من بپرسید تا حد زیادی در این راه موفق است.

بخوانید  کنترلر سوئیچ Nitro Deck+ جدید به عنوان یک سوئیچ داک قابل حمل دو برابر می شود

دنیای بازی Mad Max و کشتی بزرگ

Westerado: Double Barreled از فیلم‌های وسترن الهام گرفته شده است و در برخی موارد، مانند دیالوگ‌ها یا کات سین‌ها، حال و هوایی شبیه به آن‌ها پیدا می‌کند. داستان بازی بر اساس موضوع انتقام است. به طوری که در ابتدای هر دور بازی افراد خانواده شخصیت اصلی را می کشند و محل زندگی آنها را تخریب می کنند و بهانه ای می شود تا شخصیت بازی انتقام علت این اتفاق را بگیرد. با این حال، یافتن آن شخص چندان آسان نیست و باید در دنیای بازی بچرخید و با صحبت با افراد مختلف، سرنخ هایی برای یافتن قاتل به دست آورید.

Westerado: Double Barreled اثری به ظاهر ساده اما ارزش تکرار و تجربه است و به خصوص اگر به آثار وسترن و حال و هوای آن ها علاقه دارید از بازی آن پشیمان نخواهید شد.

سرانجام در سال 2013 بود که استودیو Avalanche اولین تصویر از بازی Mad Max خود را با حالتی مبهم و مرموز منتشر کرد و در جریان کنفرانس سونی در E3 همان سال، این اثر به صورت رسمی معرفی شد. Mad Max که خود جورج میلر در مراحل پیش تولید ایده هایی را برای آن پیشنهاد کرده بود، قرار بود در سال 2014 منتشر شود، اما در نهایت در سال 2015 در دسترس قرار گرفت.

دومین بازی این هفته یک اثر مستقل به نام Westerado: Double Barreled است که نسخه ارتقا یافته و مستقل بازی مرورگر Westerado است. این اثر در سال 2015 برای PC و یک سال بعد برای Xbox One منتشر شد.

شخصیت بازی Mad Max در کنار ماشینش

بازی مکس دیوانه

مد مکس یک تجربه جهان باز است و بر شخصیت مکس تمرکز دارد. شخصیتی که در دنیای آخرالزمانی باید برود و با تجهیز ماشین خودش و همکاری با گروهی با دشمنانش بجنگد تا شاید بعد از این جنگ تمام عیار در گوشه ای از این دنیا به آرامش نسبی دست پیدا کند. داستان بازی یکی از جنبه های آن است که بحث ها و تناقض های زیادی را به همراه داشته است. به حدی که برخی از منتقدان آن را مناسب و قابل قبول دانستند و برخی احساس کردند داستان چیز زیادی برای گفتن ندارد. راستش را بخواهید، Mad Max معمولاً از آن دسته بازی هایی نیست که ما بیش از حد در داستان آن غرق شویم، و اگرچه این جنبه کار زیادی برای انجام دادن دارد، اگر بتوانید روند کلی بازی را بفهمید، شاید این ضعف کمتر قابل توجه خواهد بود.

معمولا بازی های ویدیویی و فیلم ها رابطه چندان خوشایندی با هم ندارند! این بدان معناست که عموما نه فیلم های ساخته شده از بازی ها به یک تجربه بسیار موفق تبدیل می شوند و نه بازی های ساخته شده از فیلم و سریال. با این حال، هنوز استثناهایی در این بین داریم، برخی از آنها، حتی اگر کاملا ایده آل و درجه یک نباشند، باز هم ارزش حداقل یک تجربه را دارند و Mad Max که توسط Avalanche Studio ساخته شده است را می توان در این گروه قرار داد.

در پایان لطفا نظرات خود را با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.