پیش نمایش لایه های ترس – نسخه قطعی ایجاد شده به لطف “مرگ توسط هزار کات”


همانطور که در راهروهای فرسوده فانوس دریایی قدم می زدم و با نگرانی روی هر دستگیره در می چرخیدم و سعی می کردم دستگیره ای پیدا کنم که هم عبور و هم احساس امنیت کاذب به من بدهد، بوی اسپری اقیانوس را روی پوستم حس کردم. بوی نمک دریا، چوب خیس و دود برخاسته از فانوس های خاموش را حس می کردم. با گذشت زمان این احساسات می گذرد، دیوارها گوشت می شوند و صدای کوبیدن امواج ناله یک بیوه را به صدا در می آورد.

به طور خلاصه، Layers of Fear (2023) یک بازی به شدت جوی است – اعماق آن زمانی که در نظر بگیرید که من هزاران مایل دورتر نبودم، در راهروهای یک فانوس دریایی در ساحل شرقی سرگردان نبودم، اعماق آن بیشتر قابل توجه است. در یک صندلی پلاستیکی که توسط هزاران علاقه‌مند به بازی در GDC احاطه شده است. پس از گذراندن 30 دقیقه با بازی – که در طی آن دو شخصیت، The Painter و یک شخصیت جدید به نام The Writer را کنترل کردم – با تیم در مورد بعدی صحبت کردم، اوه … خوب، ما در یک ثانیه به آن خواهیم رسید.

Lecture en cours: Layers of Fear – Procédure officielle de jeu en 11 minutes

Intitulé à l’origine Layers of Fears dans le but de se différencier des Layers of Fear originaux, sortis pour la première fois en 2016, Layers of Fear (2023) est un jeu ambitieux en ce sens qu’il s’agit d’un remake, d’un remaster, et édition définitive tout en un. Le jeu – qui est développé par Anshar Studios en collaboration avec le studio original de la série, Bloober Team – combine les deux premiers jeux de la série, les reconstruit complètement dans Unreal Engine 5 et ajoute plusieurs éléments de nouveau contenu, y compris quelques lignes directrices indispensables.

“Ainsi, par exemple, il y a un nouveau chapitre avec The Wife qui complète l’histoire de l’original”, a expliqué le directeur créatif d’Anshar Studios, Damian Kocuerk. “Et plus important encore, nous avons ajouté l’écrivain; c’est celle avec laquelle vous commencez, dans le phare. Son personnage relie les histoires ensemble. Nous avons donc en quelque sorte fait ressortir davantage la mythologie qui était là pour en faire une grande histoire, et l’expérience définitive des Layers of Fear.”

Bien que mon peu de temps avec le jeu n’ait pas révélé à quel point The Writer lie finalement l’histoire, j’ai trouvé son ajout extrêmement important pour une autre raison.

Alors que je me dirigeais vers le téléphone qui sonnait juste dans le couloir sombre et grinçant – un scénario d’horreur vraiment classique, bien sûr – la caméra à la première personne ne m’a donné aucune indication réelle sur qui je contrôlais. Cependant, lorsque j’ai pris le téléphone, j’ai été surpris que les mains de mon personnage soient à la fois féminines et sombres, une combinaison difficile à trouver dans les jeux vidéo. J’étais encore plus ravi quand l’un des appels téléphoniques qu’elle a reçus provenait de son fils adulte, qui a appelé pour encourager l’indépendance de sa mère et lui souhaiter bonne chance pour sa retraite d’écriture.

“Une partie de Layers of Fear est le talent artistique derrière cela – le genre de [artistic] وسواس بنابراین کاری که می‌خواستیم انجام دهیم این بود که یک نویسنده اضافه کنیم [the game] کوچورک گفت: جنبه دیگری از هنر برای نشان دادن داشت. و سپس ما به دنبال یک قلاب گشتیم. و بسیاری از نویسندگان زن – و به ویژه نویسندگان زن سیاه پوست – در آن زمان وجود داشتند. و برای آنها محل زندگی سختی بود. دوران سختی برای گذراندن است، که با موضوعاتی که ما سعی در پرداختن به آن داریم، مطابقت دارد.”

بخوانید  به تعویق افتادن ساخت فیلم بعدی برادران صفدی با بازی آدام سندلر

در طول دهه‌های 1960 و 1970 در آمریکا، چندین نویسنده زن سیاه‌پوست آثار ادبی واقعاً عمیقی منتشر کردند: نویسندگانی مانند تونی موریسون، مایا آنجلو، لورین هانسبری و اکتاویا ای. باتلر. با این حال، دریافت سطح اعتباری که شایسته آن است برای این آثار همیشه دشوار بوده است. دیدن این موج از نویسندگان نه تنها تشخیص داده شده، بلکه رویاهایی که این رویاپردازان را در یک بازی به کاوش درآورده بودند، شگفت‌انگیز بود. پیشینه و گنجاندن نویسنده نیز به لایه‌های ترس رنگ بیشتری می‌بخشد، زیرا نشان می‌دهد که «وسواس هنری» ذاتاً چیز بد یا خودخواهانه‌ای نیست. در عوض، نویسنده صرفاً در تلاش است تا استقلال خود را پس بگیرد و پس از گذراندن دو دهه گذشته در خدمت خانواده‌اش، اثری از خود بر جای بگذارد.

“بسیاری از وحشت مانند این است که “چرا آن کار احمقانه را انجام دادی؟” [But] او یک مادر است و پسرش را بزرگ کرده است و حالا وقت آن است که از هم جدا شود و کارهای خودش را انجام دهد. و پسرش مثبت است [towards her independence] و او را وادار می کند تا کار خودش را انجام دهد – کاری را که برای او خوب است انجام دهد. بنابراین ما سعی می کنیم کمی آن را بررسی کنیم تا نشان دهیم که وسواس همیشه اینطور نیست [clear cut.]”

زنی پشت یک پنجره بزرگ در تصویری از لایه های ترس منتظر می ماند
زنی پشت یک پنجره بزرگ در تصویری از لایه های ترس منتظر می ماند

اضافه شدن The Writer بهترین نمونه از آنچه استودیو انشار قصد انجام آن را دارد: ایجاد بهبودهای متفکرانه است. Kocuerk گفت که تیم برای راهنمایی به جامعه نگاه می کند، و بخش عمده ای از پیش تولید را صرف تحقیق در مورد اینکه چه چیزی دوست دارد و چه چیزی کار نمی کند، کرده است. استودیوی انشار نیز با سازندگان بازی‌های اصلی به گفتگو نشسته است تا ببیند چه ایده‌هایی از روی میز باقی مانده است یا با صرف زمان و منابع بیشتر چه کارهایی متفاوت انجام می‌دهند.

بخوانید  انتظار می رود درآمد بازی های VR تا سال 2022 به 1.8 میلیارد دلار برسد

“ما میخواهیم [create] تاج شکوه این جهان هستی این یک فرنچایز بسیار مهم برای Bloober است – چیزی است که آنها را روی نقشه قرار می دهد. به بازیکنانی که عاشق جهان هستند، چیزهای بیشتری به آنها بدهید و فقط کارهایی را که قبلاً انجام داده‌اید دوباره انجام ندهید.

«در حالی که ما همیشه یک رویداد را داریم [and] همان دنباله ها، آنها را به ترتیب متفاوتی قرار می دهیم تا شدت بهتری ایجاد شود. ما انیمیشن‌های زیادی را برای افزایش غوطه‌وری اضافه کرده‌ایم، VO را اضافه کرده‌ایم، و برخورد با زن را اضافه کرده‌ایم، تا همه چیز بیشتری در دستان شما قرار دهیم تا تجربه‌ای کمتر منفعلانه داشته باشید. [..] گاهی زنگ میزنم [the process] مرگ با هزار بریدگی تغییرات زیادی وجود دارد تا همه چیز را بالاتر ببرد – برای ایجاد فضای بهتر، شدت بهتر و نوعی احشایی بیشتر. این یک تغییر بزرگ نیست، فقط تغییرات کوچک زیادی است تا آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.”

البته استودیو انشار تنها تیمی نیست که یک سریال ترسناک محبوب را احیا می کند. با بازسازی تقریباً سالانه Resident Evil، احیای Dead Space، آلن ویک جدید در راه است، و حتی تیم Bloober، همکار استودیو انشار، که بر روی بازسازی مورد انتظار Silent Hill 2 کار می کند، نمی توان انکار کرد که صنعت بازی شاهد یک روند است. بازسازی بازی های ترسناک طبیعتاً باید از کوچورک می پرسیدم که چرا فکر می کند چنین است.

کوچورک گفت: “من فکر می کنم هیچ پاسخ بزرگی برای آن وجود ندارد.” “اما یک چیز این است که زمان با کووید و همه چیز کمی تاریک تر است. بنابراین ممکن است اوضاع به اندازه گذشته مثبت نباشد. و برای بسیاری از مردم، [horror is] فضای امن برای تجربه ترس – فضای امن برای تجربه قسمت تاریک. بنابراین به آنها کمک می کند تا کمی بیشتر در مورد خود بیاموزند. شاید همین باشد.”

برای کسانی که علاقه مند به دانستن بیشتر در مورد خود – و جدیدترین شخصیت بازی، The Writer – Layers of Fear هستند قرار است در ماه ژوئن برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X|S و رایانه شخصی منتشر شود.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر