معرفی سریال باشگاه نیمه شب (The Midnight Club) | تقابل با مرگ

شخصیت کوین در حال صحبت کردن با تلفن در سریال The Midnight Club

سه تن از بازیگران اصلی سریال One Of Us Is Lying

سریال One Of Us Is Lying

باشگاه نیمه شب (The Midnight Club) روایت بچه‌هایی است که به بیماری‌های لاعلاج مبتلا شدند و می‌خواهند از زمان محدود باقیمانده‌ی خود تا مرگ، نهایت استفاده را ببرند.

کسی که اول از همه می‌میرد، باید به شکلی با زنده‌ها ارتباط بگیرد و از اوضاع آن دنیا تعریف کند، از حال خودش بگوید و از خطرات بعدی، خبر بدهد. همه چیز از بیمار شدن دختر نوجوانی آغاز می‌شود که حسابی برای آینده‌اش برنامه‌ریزی کرده است و درست قبل از تولد ۱۸ سالگی‌اش متوجه می‌شود که به بیماری لاعلاجی مبتلا شده است. او بلافاصله درمان‌های خود را آغاز می‌کند اما متاسفانه هیچ کاری روی آن تاثیر ندارد و روزبه‌روز وضعیت او تشدید می‌شود. این دختر جوان در جستجوهای خود برای پیدا کردن راه درمان سرطانش، به یک آسایشگاه برخورد می‌کند.

تقریبا اواسط سال ۲۰۲۰ بود که مشخص شد قرار است یک اثر اقتباسی براساس رمان نوجوانان کریستوفر پایک به نام The Midnight Club ساخته شود؛ آن هم توسط سرویس استریم نتفلیکس و زیر نظر مایک فلنگن و لیاه فانگ. فلنگن در همان زمان‌ها، در مصاحبه با سایت خبری آی جی ان عنوان کرده بود که این مجموعه تا حد خیلی زیادی قرار است با الهام از سریال Are You Afraid of the Dark? (آیا از تاریکی هراس دارید؟)، ساخته‌ی ترسناک و آنتولوژی شبکه نیکلودئون ساخته شود. در طی همین یک ماه اخیر و زمان نمایش این سریال بود که این سازنده تایید کرد مجموعه قرار است تمام «۲۸ کتاب» پایک را الهام کند.

به‌طوری که کلیت داستان در قالب سریال The Midnight Club (باشگاه نیمه شب) ساخته شده است اما داستان‌هایی که بچه‌ها برای یکدیگر تعریف می‌کنند، از دیگر کتاب‌های کریستوفر پایک گرفته شده است. همچنین در نظر دارند که این مجموعه را برای چند فصل ادامه دهند. ایمان بنسون، ایگبی ریگنی، روث کاد، آناراه کیمون و غیره از جمله هنرمندانی هستند که در این مجموعه حضور دارند و نقش شخصیت‌های اصلی را ایفا می‌کنند. احتمالا با خواندن اسامی متوجه شدید که هیچکدام از بازیگران شخصیت‌های اصلی، شناخته شده نیستند و همین موضوع، ماجراجویی را چندین برابر جذاب می‌کند.

بخوانید  تخفیف روز جنگ ستارگان - فقط امروز با خرید این کتاب پرفروش جنگ ستارگان، صرفه جویی زیادی کنید

داستان سریال باشگاه نیمه شب حول محور گروهی از نوجوانان بیمار می‌چرخد که در آسایشگاه برایت کلیف می‌چرخد؛ نوجوانانی که به بیماری‌های لاعلاج مبتلا هستند. این نوجوانان درکنار یکدیگر، گروهی را با نام باشگاه نیمه شب تشکیل می‌دهند. قرار آن‌ها هم به این صورت است که نیمه شب به‌طور مخفیانه در کتابخانه بزرگ آسایشگاه جمع می‌شوند تا داستان‌های ترسناک برای هم تعریف کنند. آن‌ها که اعضای این باشگاه هستند، عهد و پیمانی را با هم می‌بندند که همگی باید رعایت کنند؛ هرکسی که اول و زودتر از دنیا برود، باید تمام تلاش خود را بکند که با دیگر اعضای باشگاه ارتباط برقرار کند.

جالب است بدانید که کریستوفر پایک برای نوشتن داستان باشگاه نیمه شب، از یک داستان واقعی الهام گرفته بود. در سال ۱۹۹۳ یک بیمار جوان سرطانی از او خواست تا داستانی را درباره او و بچه‌های دیگری که در بخش او هستند، بنویسد؛ کسانی که باشگاه نیمه شب را پایه‌گذاری کرده بودند. پایک در جلسه مطبوعاتی نتفلیکس به این موضوع اشاره کرد که: «آن‌ها نصف شب با یکدیگر ملاقات می‌کردند تا درباره کتاب‌های من صحبت کنند.» پایک برای اینکه بتواند ادای احترامی به آن بیمار جوان بکند، اسم شخصیت اصلی او را همانند بیمار مورد الهام، لهستانی انتخاب کرد و چنین هویتی را به او داد. اما در نسخه سریالی، این شخصیت آفریقایی آمریکایی است، نه لهستانی.

سریال محفل

  • بازیگران: جیک منلی، سارا گری و مت فروئر
  • سال پخش: ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰
  • ژانر: فانتزی، درام و ترسناک

در این ژانر، آثار مختلف زیادی وجود دارند که می‌توانند در فهرست پیشنهادی‌ها قرار بگیرند. اما ما مثل همیشه ۳ مورد را که بیشترین تشابه را دارند، به شما معرفی می‌کنیم. شما هم اگر مجموعه مشابه دیگری را می‌شناسید که اشتراک زیادی با سریال باشگاه نیمه شب دارد، حتما در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.


سریال های مشابه سریال باشگاه نیمه شب

خلاصه داستان: یک مغز متفکر، یک ورزشکار، یک شاهدخت، یک مجرم و یک آدم بی‌مصرف، بازداشت می‌شوند اما فقط چهار نفر اول می‌توانند زنده بیرون بیایند و به زندگی ادامه بدهند. این چهار تا دانش آموز دبیرستانی وقتی از بازداشت بیرون می‌آیند، متوجه می‌شوند که نفر پنجم به اسم سایمون در شرایط نامعلومی مرده است. به همین دلیل هم یک پرونده تحقیقاتی برای او تشکیل می‌شود تا متوجه شوند که دقیقا چه بلایی سر این بچه بیچاره آمده است. هرکدام از این چهار نفر، انگیزه کافی و قوی برای کشتن سایمون را داشتند؛ خصوصا که بلافاصله هم مشخص می‌شود مرگ او، تصادفی نبوده است. داستان این سریال براساس یک رمان اسرارآمیز و معمایی با همین اسم نوشته شده است که فوق‌العاده هم مورد استقبال منتقدان قرار گرفته شده بود.


یکی از شخصیت‌های دختر در حال جیغ کشیدن در سریال The Midnight Club

بخوانید  شایعه: تریلر بازی Silent Hill 2 و Remake Townfall به زودی منتشر می شود

شخصیت جک به همراه ۳ گرگینه دیگر در سریال The Order

سریال The Order

شخصیت‌های اصلی سریال Pretty Little Liars: Original Sin در حال صحبت کردن

سریال Pretty Little Liars: Original Sin

شخصیت‌های نوجوان سریال The Midnight Club دور یک میز

او متوجه می‌شود که در این آسایشگاه، افرادی مثل خودش ساکن هستند که بیماری لاعلاج دارند و این روزها و ماه‌های باقیمانده، از آن‌ها مراقبت می‌شود و محیط آرامی برایشان فراهم شده است. اما چیزی که بیشتر از همه نظرش را جلب می‌کند، دختری است که چندین سال قبل در طی اتفاقی نادر، بیمار وارد این آسایشگاه شده است و کاملا سالم از آن‌جا مرخص می‌شود؛ آن هم به‌طوری معجزه‌آسا. او که اصلا امید خود را از دست نداده بود، با خواندن داستان این دختر، به‌شدت مصمم می‌شود که به این آسایشگاه برود و بیشتر از ماجرای این بیماری که خوب شده بود، سر در بیاورد.

نکته جالب دیگری که درباره سریال باشگاه نیمه شب وجود دارد، این است که قسمت اول آن توانست رکورد جهانی گینس را برای داشتن بیشترین تعداد جامپ اسکرها آن هم تنها در یک قسمت، به نام خود ثبت کند؛ همان قسمت اول در مجموع ۲۱ صحنه ترسناک و اصطلاحا جامپ اسکر داشت. منتقدانی که این اثر را تماشا کرده بودند، نظرات مثبت زیادی داشتند و میانگین امتیاز بالایی را برای آن ثبت کردند. آن‌ها حتی به این موضوع اشاره داشتند که: «مجموعه داستان‌های دل‌انگیز ترسناک مایک فلنگن در باشگاه نیمه شب با قدرت ادامه دارد؛ داستانی درباره نوجوانانی که فاصله زیادی تا مرگ ندارند و ماجرای آن‌ها با تکان‌ها و شادی‌های مختلف روایت می‌شود.»

خلاصه داستان: سریال محفل داستان یک دانشجوی کالج به نام جک مورتون را حکایت می‌کند که به گروه هرمتیک رز آبی ملحق می‌شود؛ یک انجمن مخفی که به آموزش و تمرین جادو می‌پردازد. هرچه جک در تاریخچه‌ی این سازمان عمیق می‌شود، اسرار تاریک خانوادگی و یک نبرد زیرزمینی را پیدا می‌کند؛ نبردی بین گرگینه‌ها و هنرهای تاریک جادویی.

بخوانید  Halo Infinite به لطف سازندگان Forge نسخه مخصوص به خود Helldivers 2 را دریافت می کند

سریال یکی از ما دروغ می گوید

  • بازیگران: آنالیزا کاکرین، چیبوکم اوچ و مراینلی تاجدا
  • سال پخش: ۲۰۲۱ تاکنون
  • ژانر: کمدی، جنایی و اسرارآمیز

سریال دروغ‌گوهای کوچک زیبا: گناه اصلی

  • بازیگران: بیلی مدیسون، چندلر کینی و زاریا
  • سال پخش: ۲۰۲۲ تاکنون
  • ژانر: اسرارآمیز، درام و رمانتیک

خلاصه داستان: بیست سال پیش، یک سری حوادث غم‌انگیز باعث شد که تقریبا منطقه‌ی میلوود از هم بپاشد. حالا در دوران امروزی، یک گروه از دروغ‌گوهای کوچک خود را در شرایطی می‌بینند که توسط یک مهاجم ناشناس در عذاب هستند.



منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر