بررسی منظره یاب – One Perfect Shot


برخی از بهترین بازی‌های پازلی که طراحی شده‌اند نیز از ساده‌ترین بازی‌هایی هستند که در یک نگاه قابل درک هستند. پورتال، با همه اتاق‌ها و پازل‌های آزمایشی انحرافی‌اش، به سادگی قابل تجزیه و توضیح برای بازیکنان جدید است، و اجازه می‌دهد تا زمانی که از مکانیک آن در راه‌های پیچیده‌تر استفاده می‌کنید، عمق آن آشکار شود. Baba is You به همین سادگی است، اما زمانی که واقعاً شروع به آزمایش کنید تا چه حد می توانید ترکیبات مبتنی بر کلمه آن را گسترش دهید، می تواند بسیار آشفته شود. منظره یاب کاملاً با کار آنها مطابقت دارد. این یک بازی پازل کوتاه اما جذاب با مکانیزم مرکزی متمایز و جذاب است که به طور رضایت‌بخشی از طریق طیف وسیعی از پازل‌های چالش برانگیز بررسی می‌شود، که هرکدام با رسیدن به راه‌حل، لبخندی بر لبانم بر جای گذاشت.

مفهوم اصلی منظره یاب به شما این امکان را می دهد که تصاویر دوبعدی ایستا بگیرید و آنها را به فضای سه بعدی دنیای اطراف خود بفرستید. به عنوان مثال، یک عکس پولاروید از یک پلکان بی ادعا می تواند برای ساختن یک مسیر جدید به سمت یک سکوی بالاتر که پس از پرتاب به جهان استفاده می شود، در فضا منفجر می شود و هر چیزی را که ممکن است به آنجا رسیده باشد از بین می برد. هرچه بیشتر با آن بازی کنید، بیشتر متوجه جنبه های مختلف می شوید که چگونه می توان از این قدرت برای دستکاری محیط های رنگارنگ و آرام اطرافتان استفاده کرد. به عنوان مثال، در حالی که یک تصویر از یک دیوار ساده ممکن است فقط آنچه را که در دو بعدی گرفته شده است به شما نشان دهد، تأثیری که پس از اعمال آن بر روی جهان می گذارد بسیار بیشتر است، گاهی اوقات اتاق های کامل و اشیاء مهم را پشت آن پرتاب می کند. به همین ترتیب، جایی که شما برجستگی های خود را قرار می دهید به همان اندازه مهم است، زیرا سازه های بزرگی که در مقابل خود ایجاد می کنید می توانند ناخواسته محیط را به گونه ای برش دهند که رسیدن به هدف شما دشوارتر شود.

منظره یاب
منظره یاب

آلبوم عکس

منظره یاب فقط با ارائه عکس های از پیش تعیین شده ای که می توانید در مراحل مختلف پیدا کنید، آهسته شروع می شود و به شما امکان می دهد با طرز فکری که در چالش های بعدی مورد نیاز است، کنار بیایید. با این حال، زمان زیادی نمی گذرد که با ارائه دوربین خود به شما امکان می دهد تصاویر ثابت را از هر زاویه ای در یک صحنه بگیرید و از آنها برای طراحی راه حل های خود استفاده کنید. این لحظه احساس قدرت و آزادی می کند، مانند اینکه در نهایت می توانید هر دو نوع پورتال را در پورتال راه اندازی کنید، پس از اینکه مجبور به حل معماها فقط با یک مورد هستید. همچنین در زمان مناسبی رخ می‌دهد، جایی که پیچیدگی ارائه شده توسط پازل‌هایی که ابزار دقیقی را که برای حل آن‌ها نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهند، شروع به ضعیف شدن می‌کنند. بدون شبکه ایمنی دریافت قطعاتی که برای راه‌حل نیاز دارید و خود را به چالش می‌کشید تا خودتان آن‌ها را بیابید، Viewfinder این را به شما واگذار می‌کند که راه‌حل‌های خود را ایجاد کنید که می‌تواند به همان سادگی یا کاملاً منحصربه‌فرد باشد که شما در حال تجزیه و تحلیل یک مشکل هستید.

بخوانید  Diablo 4's Secret Cow Level Mystery Just Had A Major Breakthrough

هدف از هر مرحله رسیدن به یک تله پورت در پایان است، با چند مانع اضافه شده تا این کار آسان نباشد. گاهی اوقات تله‌پورتر باید توسط چندین باتری تا سطحی تغذیه شود که فقط یک باتری وجود داشته باشد، و شما را به چالش می‌کشد تا نه تنها نحوه رساندن آن‌ها به مکان مناسب، بلکه همچنین نحوه ایجاد موارد تکراری بدون تمام شدن فیلم را نیز به چالش بکشید. در مواقع دیگر، تله پورتر از طریق شبکه ای از سیم ها تغذیه می شود که در صورت بی توجهی به جایی که تصاویر را به نمایش می گذارید، به راحتی قطع می شود. این آرایه‌ها می‌توانند با صفحه‌های صوتی یا فشاری تغذیه شوند، در موارد دیگر شارژ باتری‌ها را حفظ می‌کنند تا به شما زمان بدهند تا قبل از خاموش شدن به تله‌پورتر بروید. هر یک از این قطعات در ابتدا به سادگی ارائه می‌شوند، اما به سرعت در کنار هم قرار می‌گیرند تا شما را به این فکر کند که چگونه هر راه‌حل فردی می‌تواند راه‌حلی بزرگ‌تر و درگیرتر را بسازد، که اغلب نیاز به افشاگری جدیدی در مورد ماهیت مکانیسم اصلی و نحوه عملکرد آن دارد. می تواند به روش های جایگزین کار کند.

مفهوم ثبت یک لحظه به شیوه ای جذاب کشیده شده است و شما را وادار می کند تا نه تنها به ویژگی های فیزیکی که در هر فریم ثبت می کنید، بلکه به وضعیت زمانی که در آن هستند نیز فکر کنید. یک باتری کاملا شارژ شده که از آن عکس گرفته شده است، در صورت استفاده مجدد در جهان، آن را حفظ می کند و فرصت هایی را برای شما ایجاد می کند تا به هر چیزی که ممکن است برسید، بدون نیاز به پیاده روی فیزیکی برای رسیدن به آن فاصله زیادی داشته باشید. یابنده از آن به عنوان موضوع اصلی در مجموعه ای از پازل ها استفاده می کند، اما سپس به سرعت بر روی آن ایجاد می کند و آنچه را که به تازگی آموخته اید در یک پازل پیچیده تر ترکیب می کند و در عین حال یک موضوع کاملاً جدید را برای موارد بعدی معرفی می کند. این حس کشف را قوی نگه می‌دارد و باعث می‌شود که هر پیروزی مانند پیروز شدن بر مشکلات غیرممکن پس از دیگری احساس شود، به خصوص با توجه به اینکه پازل‌ها در پایان چقدر پیچیده می‌شوند. اینکه چگونه Viewfinder می‌تواند به طور مداوم این را حفظ کند، گویا است، اما با مدت زمان نسبتاً کوتاه آن که تنها حدود چهار ساعت برای تکمیل است، امکان‌پذیر است. تنها تعداد انگشت شماری از مراحل اختیاری (و واقعاً دشوار) برای مقابله و کلکسیونی برای یافتن وجود دارد، اما Viewfinder را می توان به راحتی در یک جلسه تکمیل کرد و همچنین ممکن است بهترین تجربه را از این طریق داشته باشید.

بخوانید  Elden Ring به کمترین قیمتی که تا به حال در رایانه شخصی رسیده است

در حالی که حل هر مجموعه ای از پازل ها به طور مداوم جذاب است، داستانی که همه آن را به پایان می رساند کمی کمتر است. بیشتر Viewfinder در یک شبیه‌سازی اتفاق می‌افتد، ظاهراً توسط دو محقق جوان که به دنبال دستگاهی برای کمک به نجات آب و هوای فعلی خود از بحران هستند. شبیه سازی توسط مهندسان نابغه به عنوان راهی برای ادامه کار در خارج از محدودیت های زمان ایجاد شده است، و در صورت داشتن فضا، ایده های درونگرایانه در مورد پیگیری کمال را دعوت می کند.

منظره یاب
منظره یاب

آلبوم عکس

سفر شما از طریق این شبیه سازی توسط Cait هدایت می شود، هوش مصنوعی که شکل یک گربه شایان ستایش را به خود می گیرد. جدای از صدایی که گاهی اوقات در دنیای واقعی از گرداننده خود می شنوید، کیت تنها شخصیت دیگری است که با او تعامل خواهید داشت. با توجه به حمایت و تشویق او که به سرعت در هر پازل پیشرفت می کنید، مشکلی نیست. اما کیت با نزدیک شدن به پایان، غم و اندوه فزاینده‌ای را در خود دارد و شما را از دستیابی به او منصرف می‌کند به این امید که دیگر رها نشود. این خداحافظی نهایی شما را به لحظه ای دردناک تبدیل می کند، و تأکید می کند که او در چنین مدت کوتاهی چقدر تأثیر گذاشته است.

همانطور که از یک مرکز به مرکز دیگر جسارت می کنید، شروع به درک بهتر افرادی می کنید که این مکان را ساخته اند و به آرامی شروع به درک این موضوع می کنید که چرا تلاش آنها برای نجات سیاره ممکن است بیهوده بوده باشد، حتی اگر بیشتر آن زمینه را از دست بدهید. . اگر برای خواندن یادداشت‌های چسبنده و توضیحات آیتم‌ها در هر سطح وقت نمی‌گذارید. حتی با این وجود، داستان Viewfinder فاقد تأثیری است که روایت آن در نظر گرفته شده است و در نهایت بدون هیچ گونه احساسی به پایان می رسد. به جز کیت، هیچ شخصیت دیگری به اندازه کافی تحت تاثیر قرار نگرفته است که به یاد ماندنی باشد، که با توجه به دنیای جالبی که آنها برای بازی شما ساخته اند، ناامید کننده است.

بخوانید  3 رئیس با مشکلات بدنی صحنه وحشتناک قایق را شکستند

علی‌رغم روایت رضایت‌بخش، بیشتر Viewfinder به حل پازل‌های منحصربه‌فرد مختلف اختصاص دارد و اینجاست که هرگز از بین نمی‌رود. راه‌های زیادی که Viewfinder برای گسترش ایده اصلی خود مدیریت می‌کند، دائماً مرا مجذوب خود کرده است، یک حلقه عمیقاً رضایت‌بخش از رمزگشایی یک پازل و ایجاد راه‌حلی که ممکن است متمایز از بازی من باشد. از آنجایی که Viewfinder به شما امکان می‌دهد تا به سرعت ابزارهایی را برای ایجاد راه‌حل‌های خود به دست آورید. این که شما را به چالش می کشد تا درک خود از جهان آن را تقویت کنید، شگفت انگیز است که چگونه کل تجربه بدون اصطکاک است و هرگز به کسالت یا ناامیدی تبدیل نمی شود. منظره یاب ظرافت را در سادگی می یابد، اما آن را با راه حل های ساده عوض نمی کند، و آن را به یکی از بهترین بازی های پازلی تبدیل می کند که امروز می توانید انجام دهید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر