آخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از انیمه جوزی، ببر و ماهی گرفته تا نحوه سرقت یک میلیون دلار

در خلاصه آخر این هفته چه فیلمی را تماشا کنیم؟ به سراغ انیمه جوزی، ببر، ماهی، برج بدون سایه و نحوه سرقت یک میلیون دلار خواهیم رفت. با این مقاله با یک گیمر همراه باشید.

در این قسمت از مجموعه مقالات “این آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟” طبق مطالب قبلی ابتدا به سراغ انیمیشن می رویم. انیمه به دلیل فضای متفاوت، خاکستری و خاص خود شایسته حضور در هر لیستی است، زیرا واقع گرایانه ترین اتفاقات زندگی در دنیای شخصیت های داستانی را در خود دارد.

در ادامه فیلمی از سینمای کلاسیک را خواهیم دید. شکی نیست که آثار کلاسیک بخش مهم و قابل احترامی از دنیای سینما را تشکیل می دهند و ژانرهای زیادی از سینما را به وجود آورده اند. در پایان به سراغ اثری از سینمای چین می رویم. برج بدون سایه که در جشنواره فیلم برلین حضور داشت و نظر منتقدان را به خود جلب کرد.


خوزه در انیمه Jose the Tiger and the Fish صحبت می کند

انیمه خوزه ببر و ماهی

انیمه جوسی ببر و ماهی

  • خروج: کوتارو تامورا
  • سال انتشار: 2020

خلاصه: سونئو به طور اتفاقی با دختری به نام خوزه آشنا می شود. این دو رویاهای بزرگی دارند اما خوزه نه می تواند حرکت کند و نه راه برود.

این انیمه مقدمه بسیار جالبی دارد و از برخی جهات شبیه انیمه های بی صدا است. داستان ببر و ماهی حول محور تلاش تسونئو برای رسیدن به رویاهایش است. او هر روز هفته کار می کند و همچنین آخر هفته ها برای بورسیه زیست شناسی کار می کند. شب هنگام که تسونئو به خانه برمی گردد، خوزه که تعادل خود را روی ویلچر خود از دست داده است، روی او می افتد. این اتفاق به حادثه رانندگی این انیمه تبدیل می شود و دوستی بین دو شخصیت اصلی داستان شکل می گیرد.

خوزه و تسونئو در ابتدا رابطه خوبی با یکدیگر ندارند و نمی توانند با هم ادامه دهند. اما پس از مدتی این دو متوجه می شوند که رویاها و علایق مشترکی دارند. حالا دو قهرمان اصلی داستان در کنار هم قرار می گیرند و یک درام انسانی را به تصویر می کشند. در این شرایط موقعیت منحصر به فردی برای خوزه پیش می آید و رابطه او با تسونئو او را به سفری پر از شگفتی و جادو می برد. Josie the Tiger and the Fish انیمیشنی درباره رویا، امید و آرزو است. داستان ببر و ماهی ما را به سفری عجیب و شگفت انگیز می برد و بی باکی را تجربه می کنیم و معنای زندگی را درک می کنیم.

بخوانید  تعداد زیادی از بازیکنان Warzone 2 در حال تسلیم شدن هستند

انیمه Josee, The Tiger And The Fish در نهایت تبدیل به اثری عاشقانه، عاشقانه و احساسی شد. کاری که با ایده های خنده دار خود فضایی شیرین و مفرح را برای مخاطب ایجاد می کند. این نمایش به خوبی به عمق شخصیت ها پرداخته و سختی های زندگی با معلولیت را بدون کلیشه های معمول به درستی به تصویر می کشد. ببر و حوت حامل پیام مهمی هستند و آن این است که باید به خود اجازه دهید و به دنبال چیزی که دوست دارید بروید، بدون اینکه اجازه دهید شرایط دشوار شما را از رسیدن به رویاهای زندگیتان باز دارد.


نیکول تماشا می کند که چگونه یک میلیون دلار دزدی می کند

چگونه فیلم یک میلیون دلاری را بدزدیم

فیلم چگونه یک میلیون دزدی کنیم

  • خروج: ویلیام ویلر
  • بازیگران: آدری هپبورن، پیتر اوتول
  • سال انتشار: 1966

خلاصه: چارلز مجسمه ای جعلی را به موزه ای در پاریس می دهد. دخترش مجبور می شود برای محافظت از پدرش با مردی همکاری کند.

چگونه یک میلیون دلار بدزدیم یک کمدی سرقتی با عناصر معمایی است. این فیلم که بر اساس داستانی از جورج بردشاو ساخته شده است، یکی از فیلم های جذاب کارنامه ویلیام وایلر است، زیرا از چندین ژانر مختلف برای خلق یک داستان جذاب استفاده شده است. ویلیام وایلر در پایان کار خود این فیلم را کارگردانی کرد، اثری که در مقایسه با دیگر آثار کارگردان هنوز نسبتا ناشناخته است. علاوه بر این، آدری هپبورن یکی از بهترین بازی های خود را در این فیلم ارائه می دهد، زیرا او در نقش زنی ظاهر می شود که باید یک پرونده خطرناک را حل کند.

بخوانید  بازی Fallout 76 به رکورد جدیدی از بازیکنان همزمان در استیم رسید

داستان فیلم حول محور یک مجموعه‌دار ثروتمند عتیقه و جاعل هنری می‌چرخد که تصمیم می‌گیرد یکی از مجسمه‌های خود را به موزه اهدا کند تا در معرض دید عموم قرار گیرد. به همین دلیل مجسمه او یک میلیون دلار بیمه شده است تا در صورت سرقت بدون کلاه نماند. اما شرکت بیمه برای این کار شرطی دارد و آن آزمایش اصالت مجسمه است. حال اگر شرکت بیمه متوجه جعلی بودن کار چارلز می شد، بدون شک او تمام اعتبار خود را از دست می داد. حالا دخترش نیکول با بازی آدری هپبورن مجبور است مجسمه را قبل از تست تایید بیمه او بدزدد.

How We Stole a Million Dollars یک کمدی جذاب است که می تواند شما را بخنداند و شما را وارد یک اکشن معمایی کند. نمایشی که در نهایت تبدیل به یک عمل عاشقانه و دلربا می شود. همچنین شیمی بین هپبورن و پیتر اوتول بسیار خوب کار می کند و حس خوبی را به مخاطب القا می کند. فیلمنامه درخشان و کارگردانی سنجیده ویلیام ویلر نیز در نوع خود بی نظیر است. How To Steal A Million ترکیبی عالی از تعلیق، عاشقانه، کمدی، سرقت و رمز و راز است. وایلر همه این ژانرها را با ظرافت و بدون هیچ خطایی در کنار هم قرار می دهد که شاید دلیل موفقیت کار او باشد.


او در فیلم برج بی سایه صحبت می کند

فیلم برج بدون سایه

فیلم برج سایه نداره

  • خروج: چانگ لو
  • بازیگران: دوچرخه سواری شین
  • سال انتشار: 2023

خلاصه: مرد شکست خورده ای که تنها زندگی می کند با یک عکاس جوان آشنا می شود. زن به او اصرار می کند که دوباره پدرش را ببیند.

برج بدون سایه یک درام چینی است که برای اولین بار در رقابت برای خرس طلایی هفتاد و دومین جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد و نقدهای مثبتی دریافت کرد. نام فیلم از یک معبد بودایی قرن سیزدهمی در پکن گرفته شده است. معبد طراحی عجیب آن، دیدن سایه آن را بسیار دشوار می کند. نبود سایه کامل برای این بنا، افسانه ای محلی را به وجود آورده است. بودایی ها بر این باورند که سایه این بنا در دو هزار مایلی در تبت قرار دارد. این حادثه به عنوان استعاره از مراحل زندگی قهرمان داستان استفاده می شود. در واقع ایجاد این استعاره یکی از جنبه های سرگرم کننده فیلم است و کارگردان توانسته ایده هایی برای این تقاطع داشته باشد.

بخوانید  طبق گزارش، ویترین PS5 به زودی عرضه می شود

سایه دور این برج نمونه ای از تاثیرات و سایه های اتفاقات گذشته در زندگی قهرمان داستان است. گو نویسنده ای تنها و شکست خورده است، گذشته اش به اندازه سایه برج مقدس طولانی و بزرگ است و سال ها آن را ترک نخواهد کرد. تنهایی او چنان عمیق است که هیچ عشقی نمی تواند از آن بکاهد. برج بدون سایه داستان همراهی مردم با یکدیگر را به تصویر می کشد. اثری درباره شکاف نسلی، عشق و دوستی. این فیلم با روایتی آرام و ساده، مراقبه ای ملایم در مورد همراهی دو روح خسته و غمگین است. برج بدون سایه به آرامی حرکت می‌کند و از ایده‌های ساده استفاده می‌کند و به مخاطب اجازه می‌دهد تا روایت‌های عمیقی از رویدادهای به ظاهر ساده خلق کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر