استودیو دایس با وجود تمامی مشکلاتی که با آنها مواجه بوده است به کار روی بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ ادامه میدهد و بهتازگی فصل دوم این بازی را منتشر کرده که بازخوردهایی غالباً مثبتی دریافت کرده است.
بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ تا زمان انتشار در سال گذشته درگیر مشکلات فنی و تصمیمگیریهای بحثبرانگیز در زمینهی طراحی بود و بعد از انتشار هم با نظرات و بازخوردهای بسیار منفی در استیم روبهرو شد.
این ایده بهطور ذاتی بد نیست، اما شیوهای که آنها به سراغ آن رفتند و نحوهی اجرای ایده دلیل آن بود که نتوانستند به بهترین نتیجهی ممکن برسند.»
او با اشاره به حالت ۱۲۸ نفرهی بازی که حالا دیگر از بخش Breakthrough حذف شده است گفت: «آنها [در استودیو دایس] سعی کردند کارهایی انجام دهند که شاید جاهطلبانه بود. کارهایی مثل افزایش تعداد بازیکنان و غیره اما فکر نکنم بهقدر کافی دربارهی این فکر کرده باشند که چه چیزی بازی را جذاب میکند.
پس از شکست Battlefield 2042 از نظر تجاری و نمرات بود که EA اعلام کرد قصد دارد در فرایند تولید بازیهای مجموعه تجدیدنظر کند و آن را از پایه مورد بازبینی قرار دهد. طبق آخرین اخبار به نظر میرسد که این شرکت در پی سپردن این مجموعه به چندین استودیوی مختلف است تا جهانی مشترک در دنیای بتلفیلد بسازد.
وینس زامپالا، مدیر استودیو ریسپاون و رئیس مجموعه بازی Battlefield بهتازگی دربارهی بازخوردهای بازی Battlefield 2042 و شکست آن صحبت کرده است.