نقد و بررسی Gotham Knights – یک نمایش سرگرم کننده و امیدوارکننده در دنیای دی سی با زمان بندی بد

در این داستان، بتمن با همان اسلحه ای که برای کشتن والدینش به کار رفته بود، به قتل رسید و گروهی متشکل از سه نوجوان شجاع – به رهبری دوئلا (اولیویا رز کیگان)، دختر جوکر – برای جنایت متهم شدند، اگرچه آنها ادعا می کنند که این جنایت را انجام داده اند. فقط برای سرقت اسلحه استخدام شده است. پولی که آنها دریافت کردند به کسی جز پسر خوانده بروس وین، ترنر هیز (اسکار مورگان) برمی گردد که پدری را که حتی نمی دانست بتمن است، مشت نکرده است. دوست خانوادگی وین هاروی دنت (میشا کالینز) حرفه ای سیاسی دارد که به دستگیری قاتل بتمن بستگی دارد، بنابراین ترنر به عنوان یک فراری با دوئلا و دوستان خواهر و برادرش هارپر (فالون اسمیت) و کالن (تایلر دی چیارا) مخفی می شود.

نوجوانان زیبا و متنوع که به طور چشمگیری رویکردهای مدرن را در مورد مسائل کتاب های کمیک کلاسیک به کار می گیرند، در گذشته برای این شبکه یک بدبختی بوده است، اما در سال 2023، CW عملاً آخرالزمانی است. تقریباً تمام برنامه‌های او که مدت‌ها توسط مارک پدویتز، رئیس سابق CW محافظت می‌شد، بدون توجه به تعداد بینندگانشان، لغو شده‌اند یا در آخرین فصل خود هستند. تصور اینکه کدام یک از برنامه‌های فیلمنامه‌ای در سال 2023 باقی بماند، دشوار است. شوالیه‌های گاتهام پس از مرگ چندین نمایش محبوب دیگر که دنیایی با بتمن دارند، در جهنم تلویزیون نمایش داده می‌شود. Batwoman و Legends of Tomorrow از دی سی بدون تشریفات مرده اند، اما آیا این نمایش زنده خواهد بود؟ عدالت در این کجاست؟

در دوره‌ای دیگر یا در شبکه‌ای دیگر، شوالیه‌های گاتهام می‌توانست اضافه‌شده جدید بسیار موفقی به تلویزیون دی سی باشد. درام جدید CW، برداشت جدیدی از تلویزیون بتمن را ارائه می‌کند، منهای خود خفاش، که اسطوره‌شناسی را که مردم می‌شناسند با نسخه‌ای از جهان جایگزین از آن اسطوره ترکیب می‌کند که اکثر بینندگان معمولی احتمالاً آن را ندارند. نتیجه نهایی، بر اساس شش قسمتی که توسط CW در دسترس قرار گرفته است، نمایشی است با اطلاعات زیادی که باید به سرعت منتشر شود – از جمله قتل بتمن – در زمانی که شبکه ای که در آن حضور دارد به نظر نزدیک می رسد. درب ابرقهرمانان دی سی و این ناامید کننده است، زیرا وقتی تمام نمایشگاه را تمام کردید، شوالیه گاتهام یک سواری سرگرم کننده است.

بخوانید  آلدن رینگ در صدر لیست بازی های رها شده و تکمیل شده سال 2022 قرار دارد

طبیعتاً، تنظیمات زیادی در اینجا مورد نیاز است، که از تعدادی داستان‌های کمیک محور بتمن در طول سال‌ها استخراج شده است، و این برای این خلبان بسیار زیاد است. چگونه بتمن پسر خوانده ای دارد که هیچ کس تا به حال نامش را نشنیده است؟ ما در تبدیل هاروی دنت به دو چهره کجا هستیم؟ رابطه بروس وین با همه افرادی که حالا بعد از مرگش متوجه می شوند که او بتمن است چه بوده است؟ دختر جوکر اهل کجاست؟ چگونه کری کلی به رابین تبدیل شد؟ چگونه هارپر و کالن به یک زندگی جنایتکارانه ختم شدند؟ واکنش خانواده کالن به تغییر جنسیت او چگونه بود؟ نظر استفانی در مورد دوستش ترنر چیست؟ اینها همه سوالاتی هستند که در قسمت اول پرسیده شده و بیشتر به آنها پاسخ داده شده است، اما به پاسخ به این سوال بزرگتر که این برنامه چیست و در کجای دنیای تلویزیون دی سی می گنجد، کمکی نمی کند. پس از لغو بازی Batwoman که توسط نویسندگان Batwoman نوشته شده است، اما هیچ ربطی به Batwoman یا فلیکر Arrowverse ندارد، چگونه این اتفاق می افتد؟

Gotham Knights پر شده از سبک های بتمن اما بدون همه بتمن ها چیز. بدون کامپیوترهای فانتزی یا فناوری جاسوسی، بدون پول یا لباس و شنل های پیچیده. این بچه‌ها باید سرگردان و باهوش باشند، و همگی مهارت‌هایی دارند که توسط والدین بداخلاق یا شخصیت‌های والدینشان به آنها منتقل شده است که به آنها کمک می‌کند پازل‌ها را حل کنند، بمب‌ها را پخش کنند و به GCPD نفوذ کنند.

بخوانید  شرکت بازیابی حیوانات منقرض شده تلاش می کند تا دودو را به زندگی بازگرداند

این باند توسط هکر (و دختر کلومستر) استفانی (آنا لور) و سرپرست بتمن کری “رابین” کلی (ناویا رابینسون) کمک می شود. در حالی که نوجوانان فاقد پول یا فناوری بتمن، دزدی های مختلفی را انجام می دهند تا مشخص کنند چه کسی واقعاً مسئول است، یک انجمن مخفی شیطانی مرموز به نام دادگاه جغدها در سایه فعالیت می کند.

برای شوالیه های گاتهام شرم آور است که در حال حاضر به این شکل شروع به کار کرده است، زیرا نمایشی سرگرم کننده است که ممکن است بیش از حد در آشفتگی مدفون باشد و تعداد بتمن های زیادی وجود نداشته باشد که فرصتی برای تحقق پتانسیل هایش داشته باشد.

متأسفانه، تماشای Gotham Knights بدون اینکه دائماً فکر کنید که آینده آن چه خواهد شد، سخت است. در گذشته، CW مکان مناسبی برای رونق نمایشی مانند این بود.

البته این تقصیر گاتهام نایتز نیست و این روزها جای تعجب است که هر نمایشی می تواند از زمین خارج شود. این فقط کمکی نمی کند که جایگاه سریال در فرهنگ عمومی بتمن ممکن است برای مخاطب عام که معمولاً به هر حال با CW لایو تنظیم نمی شود کمی گیج کننده باشد. این نمایش DC در دنیای DC مشابه سایر برنامه های DC شبکه یا هیچ یک از فیلم های DC تنظیم نشده است و بنا به دلایلی عنوانی مشابه یک بازی ویدیویی کاملا مستقل با فرضی مبهم مشابه دارد. و فراتر از آینده مشکوک و حال حاضر CW، مشخص نیست که آیا این جهان خاص بتمن جایی در دیدگاه جدید جیمز گان و پیتر سافران برای دی سی داشته باشد، بنابراین ممکن است حتی جایگاه خود را در HBO Max پیدا نکند. آیا سرمایه گذاری روی نمایشی مانند این حتی فایده ای دارد یا وقتی او برود همه ما در نهایت دل شکسته خواهیم شد؟

بخوانید  یوبی سافت توضیح می دهد که چرا Ubisoft+ می تواند بدون همراهی با Game Pass موفق شود

در حالی که خلبان آنچه را که می‌تواند انجام می‌دهد، اطلاعات زیادی وجود دارد که نمی‌توان در یک قسمت تلویزیونی یک ساعته منتشر کرد. خوشبختانه سرعت واقعی سریال در قسمت های بعدی مشخص می شود که چقدر سرگرم کننده می شود. ابتدا باید بر وفور بیش از حد نمایشگاه های بی دست و پا غلبه کنید.

کالن عادت دارد با افسران یونیفرم پوش دیگر ترکیب شود، و دوئلا، که کیگان با چهره‌ای دیوانه‌کننده آشنا بازی می‌کند، به اندازه‌ای عجیب است که فکر کند هر نقشه‌ای جواب می‌دهد. رابین جدید بخش مهمی از تیم است، اما او همچنین اسرار خودش را دارد که منتظر فاش شدن است. در تمام این مدت، هاروی همچنان درخششی شوم در چشمان خود دارد و به ما یادآوری می کند که برای تماشای این قهرمان و دادستان منطقه که تبدیل به یک شرور کلاسیک گاتهام می شود، لحظه شماری می کنیم. این از نوع سرگرمی‌های تلویزیونی و فیلمی است که مدتی است با دنیای بتمن نداشته است، حتی اگر ترنر، مانند پدر فقیدش، همچنان بتواند تنها بر روی بستگان متوفی خود تمرکز کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر