شرکت بازیابی حیوانات منقرض شده تلاش می کند تا دودو را به زندگی بازگرداند

سیندینگ، که DNA باستانی را از گرگ های پلیستوسن، کرگدن های پشمالو و نیاگاوس استخراج کرده است، از اینکه می فهمد دودو از انقراض بازگردانده شده است، شگفت زده و خوشحال می شود. او فکر می کند که Colossal با این پرنده بیشتر از یک ماموت یا گرگ تاسمانی موفق می شود. با این حال، او اضافه می کند که این بستگی به تعریف افراد از موفقیت دارد. شما می توانید ژنوم یک حیوان را اصلاح کنید و بگویید که یک گونه را بازآفرینی کرده اید، اما آیا واقعاً یک گونه است؟

سیندینگ می گوید: «دودو انتخاب خوبی است زیرا رشد جنین در جانشین انجام نمی شود، بلکه در مدت زمان کوتاهی در داخل تخمک اتفاق می افتد. در حالی که ماموت باید تقریباً دو سال در شکم فیل حمل شود. همچنین کار با جوجه کمی راحت تر از توله گرگ تاسمانی است. او می‌افزاید که سؤال اخلاقی در مورد دودو این است که آیا سرمایه‌گذاری در آن یک انتخاب منطقی است یا باید این پول را برای حفظ سایر کبوترهای زنده که در شرف انقراض هستند خرج کنیم.

شاپیرو می گوید که بازگرداندن Extinction Dodo راه حلی برای بحران انقراض نیست. انقراض برای همیشه است. اما با پیگیری مسئله بازیابی دودو از انقراض، Colossal همچنین در حال توسعه ابزارهای ضروری برای ژنومیک پرندگان است. در نتیجه، پرنده قرن 21 می تواند به محافظت از همه پرندگان کمک کند.

توماس گیلبرت، مدیر مرکز هولوژنومیکس تکاملی بنیاد تحقیقات ملی دانمارک، به تازگی به هیئت مشاوره علمی Colossal ملحق شده است. در سال 2022، قبل از عضویت در این شورا، او به وب‌سایت شبکه‌های فناوری گفت که علاقه زیادی به ایده و فناوری پشت بازیابی گونه‌های منقرض شده دارد. اما او تأثیر اخلاق انسانی در انتخاب گونه ها را زیر سوال می برد. همانطور که شبکه های فناوری می گوید، “چرا روی چیزهای خوب توقف کنیم؟” چیزهای بد چطور؟ آیا عوامل بیماری زا در حال حاضر ریشه کن شده اند؟

بخوانید  شایعه انتقام جویان: کریس ایوانز درباره بازگشت به بازی کاپیتان آمریکا بحث می کند

امید است که تلاش‌های متمرکز بر بازسازی زیستگاه دودو به نفع سایر گیاهان و جانوران بومی باشد و حتی پرنده معرفی‌شده مستقیماً به بازسازی اکوسیستم آن کمک کند. به عنوان مثال، لاک پشت های غول پیکری که برای جایگزینی گونه های منقرض شده به جزیره ای در نزدیکی موریس معرفی شده اند، با خوردن میوه های درخت آبنوس و توزیع دانه های آنها در محیط، به احیای این درختان بومی کمک کرده اند.

دودو تنها یکی از پرندگان منقرض شده است. طبق گزارش سال 2017 انجمن جهانی پرنده شناسی، 161 گونه پرنده از سال 1500 منقرض شده اند. با این حال، Colossal سعی می کند با تأکید بر اهمیت دودو، ذهن دانشمندان و عموم مردم را بر روی همه مسائل مربوط به انقراض متمرکز کند. شاپیرو توضیح می‌دهد: «ما می‌توانستیم پرنده‌های مختلف زیادی را انتخاب کنیم. [اما] به هر حال، من خیلی دودو را دوست دارم.»

تحریریه مجله بازی یک گیمر