مهم‌ترین فیلم‌هایی که در بوشهر تولید شده است


«فلای‌تودی» در این مطلب به‌تاریخ فیلم‌های تولید شده در شهر بوشهر نگاهی داشته است.

با خرید بلیط هواپیما بوشهر، به شهر لوکیشن‎های پرتکرار فیلم‌های ایرانی سفر می‎کنید. فیلم‌هایی با مضمون دفاع مقدس که روایتی از داستان زندگی مردمان این خطه از سرزمین ایران است. بعد از سال‎های متمادی جنگ و دفاع مردمان جنوب از خاک میهن‎مان، فیلم‌های بسیاری به‌صورت سریال و سینمایی از اتفاقات پیش‌آمده ساخته و اکران شد. فیلم‌برداری این فیلم‌ها در بوشهر و شهرهای جنوبی، حس ‌و حالی واقعی از آن دوران را به بیننده منتقل می‎کند. بد نیست نگاهی به تاریخ فیلم‌های تولید شده در بوشهر بیندازیم.

فیلم‎های برتر بوشهر

با پیروزی انقلاب، کارگردان‌های بسیار در تلاش برای به‌تصویر کشیدن اتفاقات و رخدادهای زمان جنگ بودند. از این‌رو فیلم‌های بلند، کوتاه، سینمایی و سریالی بسیاری را تولید و در سینما و تلویزیون اکران می‎کردند. کارگردان‌های جنوبی مانند امیر نادری، ناصر تقوایی، کیانوش عیاری و احسان عبدی‎پور نیز، فیلم‎هایی باکیفیت و به‌یادماندنی و پرشور از سرزمین جنوب را به نمایش گذاشته‌اند. در ادامه به معرفی فیلم‌هایی می‎پردازیم که در شهر بوشهر فیلم‌برداری شده‌اند و در ذهن‎ها نقش بسته‌اند.

افسانه 98

فیلم افسانه 98 به کارگردانی احسان عبدی‎پور، محصول سال 1388 است. احسان عبدی‌پور با کارگردانی این فیلم، دیپلم افتخار بهترین کارگردان فیلم بلند را در بیست‎وهشتمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. فیلم افسانه به سرمایه‌گذاری صدا و سیمای بوشهر و با حضور هنرمندان بوشهری تولید و اکران شد.

تنهای تنهای تنها

فیلم تنهای تنهای تنها، به کارگردانی احسان عبدی‌پور تولید و ساخته شده است. این فیلم برای اولین‌بار در بهمن 1391 در سینمای ایران اکران شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت. این فیلم داستان پسربچه‌ای است که تصمیم دارد پیام صلح را به گوش جهانیان برساند. نقش اصلی فیلم تنهای تنهای تنها، توسط میثم فرهومند اجرا می‌شود.

بخوانید  Overwatch 2 Battle For Olympus Event - همه پوسته‌ها، جوایز و حالت‌های بازی

آرزو

فیلم آرزو به کارگردانی مژگان بیات به‌تازگی در جنوب به اتمام رسیده است. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و زندگی کودکی 10 ساله در سرزمینی متفاوت را روایت می‌کند.

توماج

توماج یک سریال تلویزیونی به کارگردانی احسان عبدی‌پور، امیر صدرایی، مصطفی مصطفوی و احمد حسین‌خانی است. این فیلم در دریای جنوب فیلم‌برداری شده و محبوبیت بسیاری در بین بینندگان تلویزیونی دارد. این فیلم نیز در بوشهر فیلم‌برداری شده و شما را به سرزمین جنوب می‌برد.

به‎خاطر هانیه

فیلم به‌خاط هانیه، به کارگردانی کیومرث پوراحمد در سال 1373 تولید شده است. این فیلم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که به‌دلیل اتفاقات رخ داده، مجبور به ترک تنگک و مهاجرت به بوشهر می‌شوند.

تنگسیر

فیلم سینمایی تنگسیر ساخته امیر نادری، برگرفته از رمان معروف تنگسیر از صادق چوبک است. این فیلم در سال 1352 به بازیگری معروف‌ترین بازیگرهای آن زمان در سینمای ایران اکران شد. داستان این فیلم سینمایی در شهر بوشهر، اتفاق می‎افتد و فیلم‌برداری آن در منطقه چهار محل بوشهر، در محله کوتی در یکی از حومه‎های ساحلی شهر بوشهر به نام بندرگاه انجام شده است.

رنجرو

فیلم سینمایی رنجرو به كارگردانی احسان عبدی‌پور در دسته فیلم‌های كودك و نوجوان و با حمایت صدا و سیمای مركز بوشهر كلید خورد. احسان عبدی‌پور، اولین فیلم سینمایی خود را با عنوان رنجرو در بوشهر استارت زد. این کارگردان تصویربرداری خود را از لوكیشن جزیره شیف شروع كرد و در هلیله، نیروگاه اتمی، كمپ روس‌ها و شهر بوشهر ادامه داد. این فیلمنامه غرور ملی و روحیه صلح‌طلبی ایرانیان را به تصویر می‌کشد.

بخوانید  معرفی مستند Apollo 11 | نخستین گام

بازگشت

فیلم سینمایی بازگشت، به کارگردانی کریم فائقیان، مراحل تولید و فیلم‌برداری خود را در بوشهر گذراند. این فیلم در حوزه هنری بوشهر تولید شده و مضمون آن حول محور جانبازان و مشکلات آن‎ها است. در این فیلم، زندگی یک جانباز و مشکلاتی که در زندگی با آن‌ها مواجه شده، به تصویر کشیده می‌شود.

از میان روزها

فیلم سینمایی از میان روزها، به کارگردانی امیر کاویان‌پور در حال فیلم‌برداری است. مضمون این فیلم، درباره فرزند یک شهید و در واحد فیلم حوزه هنری بوشهر قرار دارد. این فیلم در شهر بوشهر و در لوکیشن‌های مختلف فیلم‌برداری شده است.

جشنواره فیلم کوتاه در بوشهر

سالانه جشنواره فیلم کوتاه به مناسبت گرامیداشت روز بوشهر با حضور هنرمندان و فیلم‌سازان بوشهر برگزار می‎گردد. این جشنواره توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بوشهر برگزار می‎شود. موضوع این جشنواره آزاد است و با مضامین مختلف، فرهنگ دینی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، افسانه‏های خلیج فارس، تاریخ کهن بوشهر ارائه خواهد شد. همچنین مشارکت مردمی در ورزش همگانی، حفظ فضای سبز و توسعه‌های شهر را در برمی‎گیرد. این جشنواره در بخش‌های مختلف، فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن انجام می‎شوند.

با فلای تودی نگاهی به فیلم‎های تولید شده در بوشهر بیندازید

آیا تاکنون بلیط سفر خود را از سایت فلای تودی خریداری کرده‌اید؟ برای رزرو هتل در بوشهر و بازدید از لوکیشن‎های مختلف در فیلم‌های ایرانی، سایت فروش فلای تودی مراجعه کنید. این وب‌سایت ضمن تضمین امنیت و راحتی سفر، خریدی آسان را برای شما فراهم می‌کند. رزرو بلیط بوشهر، با واردکردن مبدا و مقصد مورد نظر شروع می‌شود، سپس با چند کلیک ساده و پرداخت هزینه با کارت بانکی عضو شتاب می‌توانید موفق به خرید شوید. فلای تودی لیستی از زمان‌ها و قیمت‌های متفاوت را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. همین‌طور نمودار قیمتی و تقویم قیمتی سایت فلای تودی به شما کمک می‌کند تا خرید ارزان‌تری داشته باشید و در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید. به توصیه فلای تودی بلیط چارتری و لحظه آخری قافل نشوید. سایت فلای تودی ضمن اینکه با پشتیبانی 24 ساعته راهنمای سفر شما خواهد بود، با ارائه خدمات پیگیری شما را از وضعیت رزرو بلیط‌تان مطلع خواهد کرد.

بخوانید  پوستر جدید فصل دوم سریال Invincible رویارویی پدر و پسر را نشان می دهد

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یک گیمر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر