معامله مایکروسافت برای خرید Activision Blizzard در آفریقای جنوبی در پرونده FTC ایالات متحده به طور کامل پاک شد



قرارداد مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد توسط یک رگولاتور جهانی دیگر تایید شده است. کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی در 17 آوریل اعلام کرد که مایکروسافت مجوز بدون قید و شرط را برای ورود به معامله از طریق زیرمجموعه خود به نام Anchorage دریافت کرده است (از 3 ژوئیه، توصیه برای تأیید توافق اکنون به طور کامل فسخ شده بود). این پس از تصویب قرارداد در عربستان سعودی، برزیل، صربستان، شیلی و ژاپن است. همه اینها در پس زمینه دعوای حقوقی ادغام مایکروسافت / اکتیویژن بلیزارد در ایالات متحده در مورد FTC رخ می دهد.

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: “کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی تأیید ادغام ما با مایکروسافت را بر اساس بررسی کامل حقایق مربوط به رقابت در صنعت بازی توصیه کرده است. ما از این تایید اضافی توسط یک تنظیم‌کننده پیشرو جهانی قدردانی می‌کنیم.” . .

دادگاه رقابت آفریقای جنوبی اکنون “بی قید و شرط” ادغام را تایید کرده است. اتفاقی که در اینجا افتاد این است که کمیسیون رقابت توصیه کرد که دیوان رقابت موافقتنامه را تأیید کند و دادگاه رقابت اکنون فقط این کار را انجام دهید

در یک بیانیه مطبوعاتی، کمیسیون رقابت اعلام کرد که هیچ نگرانی عمده ای در مورد توانایی مایکروسافت برای انحصاری Call of Duty برای ایکس باکس ندارد. به گفته کمیسیون، دلیل اصلی این است که مایکروسافت “ظرفیت و انگیزه” برای انجام این کار را ندارد. مایکروسافت بارها استدلال کرده است که برداشتن بازی Call of Duty از پلی استیشن منطقی به نظر مالی نخواهد بود زیرا پایگاه پخش کنسول سونی بسیار بزرگ است.

بخوانید  LOTR: Return Of The King برای بیستمین سالگرد به سینماها بازگشت

کمیسیون اضافه کرد که مایکروسافت قبلاً اقداماتی را انجام داده و توافق نامه هایی را امضا کرده است تا اطمینان حاصل شود که Call of Duty همچنان در آینده بر روی سایر پلتفرم های کنسول عرضه می شود. به عنوان مثال، مایکروسافت و نینتندو با یک قرارداد 10 ساله برای Call of Duty موافقت کردند. همین پیشنهاد به سونی نیز داده شده است، اما این شرکت – که یکی از بلندترین منتقدان این قرارداد بوده است – هنوز پاسخی نداده است.

او گفت: “بنابراین، کمیسیون دریافت که معامله پیشنهادی به احتمال زیاد منجر به جلوگیری قابل توجه یا کاهش رقابت در بازارهای تحت تاثیر نمی شود. کمیسیون همچنین دریافت که معامله پیشنهادی هیچ گونه نگرانی در مورد منافع عمومی ایجاد نمی کند. مهم است.”

یکی از نگرانی‌های اصلی که توسط قانون‌گذاران در بریتانیا مطرح می‌شود، مربوط به بازی‌های ابری و توانایی بالقوه مایکروسافت برای ایجاد شرایط تجاری ناعادلانه در صورت پاک شدن تصاحب Activision Blizzard است. بیانیه آفریقای جنوبی یک بار به بازی ابری اشاره ای نکرده است، احتمالاً به دلیل عدم دسترسی به خدمات بازی ابری در منطقه.

ایالات متحده و بریتانیا هنوز قرارداد پیشنهادی مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد را تایید نکرده اند. سازمان رقابت و بازار بریتانیا تصمیم خود را تا 26 آوریل اعلام خواهد کرد. در ایالات متحده، کمیسیون تجارت فدرال از مایکروسافت در تلاش برای جلوگیری از این معامله شکایت کرده است. مایکروسافت در پاسخ گفت که به صلح فرصت داده است و اکنون در دادگاه با دولت ایالات متحده مبارزه خواهد کرد، همانطور که سال ها پیش با شکایت ایالات متحده علیه شرکت مایکروسافت در مورد کامپیوترهای شخصی در این مورد، مایکروسافت و دولت بالاخره به توافق رسیدند، اما باید دید که این بار با معامله اکتیویژن بلیزارد، اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.

بخوانید  احتمال برگزاری کنسرت مجازی لیدی گاگا در فورتنایت

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر