مجموعه همراهان پورتال; یک تجربه منحصر به فرد در نینتندو سوییچ

راه اندازی سری پورتال روی نینتندو سوییچ شاید چندان مفید و غیر ضروری به نظر نرسد، اما پس از گذشت بیش از یک دهه، این سری همواره کیفیت خود را حفظ کرده است.

برای استفاده بهتر از عملکرد نینتندو سوییچ، تیم سازنده از حسگرهای حرکتی Nintendo Switch Joy-Cons نیز استفاده کردند.

محیط های بازی پورتال 2

در این میان موسیقی و جلوه های صوتی بازی همیشه از کیفیت بالایی برخوردار است و در این قسمت امروز تجربه خوبی به مخاطبان مجموعه پورتال ارائه می شود. بنابراین اگر نینتندو سوییچ دارید و هنوز سری Portal را تجربه نکرده اید، مجموعه Portal Companion را در لیست بازی های خود قرار دهید، از تجربه این دو بازی پشیمان نخواهید شد. محصولی که هرگز تکراری و خسته کننده نخواهد بود و پیچیدگی داستان آن می تواند هر مخاطبی را شگفت زده و هیجان زده کند.

از نظر داستانی، Portal 2 پس از اتفاقات Portal and Half Life 2 رخ می دهد

گفتگو با GLaDOS در بازی Portal 2

محیط های بازی پورتال 1

شاید فکر کنید پورتال حرفی برای گفتن ندارد و قرار نیست محتوای خاصی ببینیم. اما داستان بازی به مرور زمان خودش را به مخاطب ثابت می کند و به بخش اصلی سرگرمی مخاطب تبدیل می شود. پس از گذشت 12 سال از انتشار نسخه دوم و 16 سال از نسخه اول، پورتال به صورت مجموعه ای برای نینتندو سوییچ منتشر شد. درست است که هر دو نسخه از پورتال در زمان انتشار و پس از آن تجربه های خاصی بودند و حتی اکنون نیز به خوبی به یادگار مانده اند، اما زنده کردن دوباره آنها برای کاربران امروزی همچنان می تواند جذاب و لذت بخش باشد؟

داستان بازی با گذشت زمان خود را ثابت می کند و به عنصری اصلی برای سرگرمی عموم تبدیل می شود

بخوانید  احتمال تغییر نگرش مارول و کوین فایگه در استخدام کارگردانان فیلم های آینده MCU

ساختار پازل ها و پازل های بازی احتمالا شما را خسته نمی کند و اگرچه برخی از قسمت های پلتفرم پورتال ساختاری قدیمی به خود گرفته اند، اما احتمالا شما را خسته نمی کنند و تاثیر منفی بر تجربه کلی شما خواهند داشت. در همین حال، Portal 2 دقیقاً همان تجربه را نسبت به نسخه اول خود القا می کند. در این نسخه شاهد اضافه شدن شخصیت های جدید به داستان بازی هستیم و تنوع پازل ها و نحوه حل آن ها نیز بهبود یافته است. البته برای استفاده بهتر از عملکرد نینتندو سوییچ، تیم سازنده از حسگرهای حرکتی Nintendo Switch Joy-Cons نیز استفاده کردند تا کاربران بتوانند از طریق این سنسورها، اطراف محیط را هدف گرفته و از Portal Gun استفاده کنند.

مطمئناً شما هم به دنبال بازی های قدیمی بوده اید، اما پس از تجربه آن ها، دیگر آن حس قدیمی را ندارند. تاریخ انقضای عناصر گیم پلی و طراحی صحنه یکی از دلایل اصلی این است که این بازی ها با گذشت زمان دیگر جذابیت قدیمی خود را ندارند. در این میان، بازی هایی را نیز دیده ایم که با وجود قدیمی بودن، همچنان تجربه خوبی را ارائه می دهند.

با این حال، چیزی که در پورتال ۲ می درخشد و به خوبی با ساختار نینتندو سوییچ همخوانی دارد، حالت تعاونی بازی است که بازیکنان می توانند با یکی از دوستان خود معماهای بازی را حل کنند. از طرفی شاید سری پورتال محصولی برای کاربرانی نباشد که بخواهند هر چه زودتر آن را به پایان برسانند و به سراغ بازی دیگری بروند به عبارت دیگر پورتال این پتانسیل را دارد که بازیکن را برای مدت طولانی سرگرم کند. می خواهد استراحت کند و تجربه متفاوتی داشته باشد. بر این اساس نینتندو سوییچ بهترین پلتفرم برای این کار است چرا که کاربران این کنسول برای تجربه بازی مورد علاقه خود نیازی به مکان خاصی ندارند و می توانند در هر کجا که هستند شروع به بازی کنند.

بخوانید  نسخه بعدی سری Hitman تا انتشار فاصله زیادی دارد

از Portal Gun در بازی Portal 2 استفاده کنید

اگر یک نینتندو سوییچ دارید و هنوز مجموعه پورتال را تجربه نکرده اید، مجموعه پورتال همراه تجربه ای است که نباید از دست داد. پس از گذشت بیش از یک دهه، پورتال 1 همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است. شروعی مرموز که در آن نمی‌دانید کجا هستید و صدایی مدام با شما صحبت می‌کند. با پیشروی در بازی، تکمیل پازل ها و رفتن به طبقات مختلف، در داستان بازی پیش می روید و اطلاعات بیشتری در مورد دنیایی که در آن هستید به دست می آورید و در کنار آن هویت هوش مصنوعی تاریخچه واقعی را نیز درک خواهید کرد. .

در سال 2007 ولوو بازی Portal را منتشر کرد. محصولی که از نظر گیم پلی و مکانیک های موجود ساختار ساده ای دارد. اما چه چیزی پورتال را جذاب و موفق کرد؟ Portal یک بازی اول شخص معمایی است که در آن کاربر باید بازی را با یک سلاح خاص به نام Portal Gun پیش ببرد. با ورود به هر محیط باید با استفاده از این سلاح در نقطه ای از محیط درگاهی را باز کنید و معماهای داخل محیط را حل کنید. طراحی بسیار خوب این محیط ها و رمز و رازی که در اختیار مخاطب قرار می گیرد به قدری خوب بود که توانست مخاطب را سرگرم کند.

همچنین در سال 2011 بازی Portal 2 عرضه شد. محصولی که با همان ساختار بازی و همان حل معما ادامه پیدا کرد و باز هم طراحی بسیار خوب مراحل، تجربه بی نظیر دیگری را به بازیکن هدیه داد. داستان مجموعه درباره زنی به نام چل است که باید آزمایش های مختلفی را پشت سر بگذارد و یک هوش مصنوعی خاص مشکلات مختلفی را به او می گوید. شروع مرموز داستان، ترکیب بسیار خوب داستان با گیم پلی و پیشرفت در بازی، از دیگر مواردی است که پورتال را به تجربه ای خاص، منحصر به فرد و خاطره انگیز تبدیل کرده است. نکته بسیار مهم و جذاب ارتباط دنیای Half-Life و Portal است. در واقع پورتال در دنیای Half-Life روایت می شود و داستان نسخه اول بین Half-Life و Half-Life 2 است.

بخوانید  باتری لپ تاپ و راه های نگهداری از آن

از نظر داستانی، Portal 2 بعد از اتفاقات Portal و همچنین Half Life 2 روایت می شود. دقیقاً ساختار روایی این نسخه شباهت های زیادی با نسخه قبلی دارد. البته داستان نسخه تعاونی پورتال ۲ با داستان کمپین تک نفره متفاوت است. در واقع در حالت تعاونی، داستان پس از اتفاقات بازی اصلی روایت می شود. در این میان، تنها چیزی که ممکن است برای کاربران جدید سری پورتال مهم باشد، گرافیک بصری است. در این بخش مجموعه پورتال دارای گرافیک بصری قدیمی است و احتمالاً به مذاق برخی کاربران خوش نیامده است، اما به دلیل سایر ویژگی های مثبت آن مانند داستان سرایی، طراحی صحنه و نحوه استفاده بهینه از Portal Gun می تواند ارائه دهد. زمان های مختلف. البته از نظر بصری، پورتال ۲ تجربه بسیار بهتری را برای مخاطبان فراهم می کند.