دانستن آینده هنوز هم می تواند شما را در هماهنگی محکوم کند: سقوط رویاپردازی


Harmony: The Fall of Reverie جدیدترین بازی ماجراجویی روایی انتخاب محور از توسعه دهنده Don’t Nod است، استودیوی مسئول Life is Strange، Tell Me Why و Vampyr است. این بار، محور هر تصمیم بر نتیجه دو دنیای جداگانه تأثیر می گذارد، به این معنی که دو برابر بیشتر باید در نظر گرفت. این مسئولیت بسیار زیادی است، و بازی با دادن هدیه پیشگویی به شما کمک می‌کند تا در تلاش برای جلوگیری از نتایج نامطلوب، اجمالی از خطوط زمانی منشعب سرنوشت را ببینید. و با این حال، علیرغم این مزیت ظاهری، بازی کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد و شما را با نتایج ناخواسته انتخاب‌هایتان غافلگیر می‌کند و تجربه‌ای را ایجاد می‌کند که ممکن است بیشتر شبیه احساس غرق شدن تراژدی یونان باشد تا هر چیز دیگری. قلب کوچولو پیچ خورده مریض من واقعاً تا اینجا آن را کنده است.

در The Fall of Reverie، شما در نقش پولی بازی می کنید و در جستجوی مادرتان که هفته ها قبل ناپدید شده بود به شهر خود بازمی گردید. شرکت MK زمانی محبوب اما کوچک در غیاب شما منفجر شده است و با مشارکت در تقریباً هر محصول تجاری، داشتن پلیس و نظارت بر مردم از طریق هواپیماهای بدون سرنشین، دوربین‌ها و شبکه‌ها، اکثر جنبه‌های جامعه را کنترل می‌کند. حساب های رسانه ای

با این حال، این تنها شگفتی نیست که در انتظار پولی است. با رسیدن به خانه، او یک گردنبند عجیب پیدا می کند که او را به Rêverie، پادشاهی آرزوهای الهی می برد. آرزوها – سعادت، قدرت، پیوند، حقیقت، هرج و مرج و شکوه – به پولی اطلاع می دهند که او اکنون همان آرزویی است که به عنوان هارمونی شناخته می شود، همانطور که مادرش قبل از او بود. او با استفاده از موهبت جدید خود از روشن بینی، باید ریوری را به تعادل برساند. عدم انجام این کار هم به آرمان و هم به انسانیت پایان می دهد.

بازی فوق العاده است، با دنیایی دیستوپیایی و در عین حال رنگارنگ و پر جنب و جوش. الهامات مدیترانه ای هم در صحنه و هم در مجموعه متنوع شخصیت ها به طرز شگفت انگیزی قابل تشخیص هستند و چیزی شبیه چرخش های جدید را به داستان آشنای مردم عادی می آورند که با جوامع شیطانی که توسط سرمایه داری می جنگند می جنگند. هر شخصیت با انیمیشن‌های جذاب و صداپیشگی کامل زنده می‌شود و هر صحنه با آثار خیره‌کننده آهنگساز لنا راین (Celeste، Minecraft و Guild Wars 2) به صورت موسیقی ثبت می‌شود. من فقط عاشق تماشا و گوش دادن به این بازی بودم، حتی اگر به طور روایی من را نابود کرد.

بخوانید  استودیو PixelOpus پلی استیشن تعطیل می شود

همانطور که بازی پیشرفت می کند، شما به طور منظم بین زمین و ریوری به این سو و آن سو می چرخید و شاهد هستید که چگونه اعمال شما سرنوشت هر دو جهان را نشان می دهد. در هر تقاطع روایی، می‌توانید جدول زمانی سرنوشت، از جمله مسیرهای انشعاب آن و تعداد نتایجی را که در پایان هر فصل در دسترس شما قرار می‌گیرد، ببینید. با این حال، همه نتایج بلافاصله آشکار نمی شوند. گاهی اوقات تنها چیزی که در ابتدا می توانید ببینید این است که داستان منشعب می شود و شاخه اول سمت چپ دو بار منشعب می شود در حالی که شاخه سمت راست سه بار منشعب می شود، به این معنی که گزینه های بیشتری برای دنبال کردن این مسیر دارید.

شما باید در نحوه برنامه ریزی برای آینده خود استراتژیک باشید.
شما باید در نحوه برنامه ریزی برای آینده خود استراتژیک باشید.

مانند اکثر بازی های ماجراجویی روایی، هر انتخابی دارای مفاهیم داستانی است. اما پولی می تواند بیش از این را نیز ببیند. او می تواند بگوید که کدام انتخاب به عنوان کلیدی برای باز کردن قفل نتایج خاص عمل می کند، و همچنین می تواند بگوید که چگونه عواقب خاص دیگر فرصت ها را به طور کامل حذف می کند. او حتی می‌تواند بگوید که کدام نتایج انتخاب‌های او را آشکار می‌کند، که اغلب به این معنی است که شما فقط تصمیم نمی‌گیرید که کدام انتخاب بهترین است – شما ارزیابی می‌کنید که آیا ارزش شرکت در چیزی را دارد که احساس می‌کند نتیجه بدی به نظر می‌رسد، به این امید که باعث اذیت شود. یک سرنخ برای جلوگیری از پیامدهای بدتر در جدول زمانی مورد نیاز است.

در همه حال، این انتخاب ها باعث تقویت یا تضعیف آرزوها می شوند. اگر پولی با ایده های مردم تلاقی کند، برای مثال، قدرت وسواس به زور و خشونت ابتدا قوی تر می شود. یا در عوض می توانید آرامش را حفظ کنید و مطمئن شوید که همه خوشحال هستند، موقعیت فلیسیتی بی خیال و تقریباً همیشه شاد را بهبود بخشید. هر کسی که سلطنت کند، این قدرت را خواهد داشت که سرنوشت ریوری را شکل دهد و بیشترین کمک را به پولی ارائه کند، زیرا او با نگرانی های زمینی خود مانند یافتن مادرش، محافظت از دوستان و خانواده اش، و مبارزه با MK دست و پنجه نرم می کند.

بخوانید  سریال آمستردام خوبه یا نه؟ + ارائه ویدئو

خیلی زیاد است. من قبلاً عادت کرده‌ام در مورد تصمیم‌گیری‌ها در بازی‌های انتخاب‌محور عذاب بکشم، اما The Fall of Reverie با تبدیل مکانیک به چیزی که تقریباً شبیه بازی شطرنج است که در آن باید سه ضربه از قبل فکر کنید، روند را تشدید می‌کند. من می توانم نتایجی را که می خواهم – یا حداقل آنچه فکر می کنم می خواهم – را در ابتدای هر فصل ببینم. اما گاهی اوقات متوجه می‌شدم که سفر برای رسیدن به آن انتخاب‌ها، چیزی را که من در مورد داستان ارزش بیشتری می‌دادم تغییر می‌دهد، به این معنی که تا زمانی که به آن نکات مهم تغییر داستان دست پیدا کردم، از برخی از انتخاب‌هایی که برای رسیدن به آن انجام دادم پشیمان شدم. کاش می توانستم به عقب برگردم و کاری را که انجام داده بودم تغییر دهم. این فقط باعث شد من از سرنخ‌های کوچکی که در چند فصل بعدی بیشتر به دست می‌آورم عذاب بکشم. این کافی نیست که زمان بندی را در هر زمان معین در نظر بگیریم. باید به این فکر می کردم که داستان بین انتخاب ها چه می تواند باشد. بر اساس زبان کلی که برای توصیف هر انتخاب استفاده می شود، تصویر بزرگ چه بود؟

به نظر می رسد که جنبه تاریک تری برای همه آرزوها وجود دارد، حتی سعادت شایان ستایش.
به نظر می رسد که جنبه تاریک تری برای همه آرزوها وجود دارد، حتی سعادت شایان ستایش.

به عنوان مثال، در طول فصل 2، پولی متوجه شد که یک جدول زمانی وجود دارد که در آن خواهر شوهرش با تماسی که ما برای یافتن مادر پولی به آن نیاز داشتیم، منفجر می شود. من فکر می کردم چنین نتیجه ای بسیار بد خواهد بود و تلاش کردم تا به هر قیمتی از آن اجتناب کنم. و من انجام دادم! بازی به نبوغ من و پنج دقیقه ای که در تایم اوت ها سپری شد با برنامه ای که از این احتمال جلوگیری کرد پاداش داد. اما در نتیجه، وقتی برای ملاقات با مخاطب رفتیم، فقط نیمی از او موافقت کرد که به ما کمک کند. من متوجه شدم که کسی که صبرش را با او از دست می دهد و او را از شرش بیرون می اندازد، ممکن است او را به دوست بهتری تبدیل کند. من با تلاش برای اجتناب از سرنوشت خود برای از دست دادن یک متحد قدرتمند، ذاتاً تحقق این آینده را به ارمغان آورده بودم. این وضعیت همچنین بلیس را تقویت کرد، که من به سرعت متوجه شدم که نباید نیروی مسلط ریوری باشد. گاهی اوقات به نظر می رسد که او اصطلاح “جهل سعادت است” را کاملاً تحت اللفظی می گیرد – من این احساس را دارم که او فکر می کند سعادت واقعی جهل عمدی است.

بخوانید  Amazon Has A Ton Of Horror Movie Box Set Deals Ahead Of Halloween

من فقط دو فصل اول The Fall of Reverie را بازی کرده‌ام، اما می‌توانم ببینم چگونه این بازی می‌تواند در پیچیدگی منفجر شود. در ابتدا، شما فقط با دو یا سه خط زمانی سر و کار دارید و فقط Bliss and Power را تقویت می کنید. با ورود باند به صحنه و حتی بیشتر از آن با Truth، امکانات شما بیشتر می شود. من حتی نمی توانم تصور کنم تا زمانی که همه آرزوهای دیگر وارد شوند، خط زمانی چند شاخه خواهد داشت.

حداقل از آنچه من بازی کرده ام، The Fall of Reverie حس خوبی دارد. بسیاری از بازی‌های ماجراجویی داستان محور به انتخاب پاداش می‌دهند، اما تعداد کمی از آن‌ها برای استراتژی‌شان نیز بازدهی ارزشمندی ارائه می‌کنند. اینکه بتوانید ببینید چند انتخاب در انتظار شماست، پیچ و تاب جالبی به گفتگوی انتخاب محور اضافه می کند. بازی قبلاً به شما می گوید که چه تعداد از نتایج ممکن از پرش وجود دارد، اما این شما هستید که چگونه می توانید به نتیجه مورد نظر خود برسید.

خواهیم دید که چگونه کل جدول زمانی می تواند به زودی تکان بخورد. Harmony: The Fall of Revere قرار است در تاریخ 8 ژوئن برای PC و Switch عرضه شود. نسخه‌های Xbox Series X|S و PS5 سپس در ۲۲ ژوئن منتشر خواهند شد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر