این آخر هفته چه بازی کنیم: از شکارچی هیولا تا جیب برها

جدا از اینکه The Big Con به خاطر گیم پلی و معماهایش مورد تحسین قرار گرفته است، به دلیل دیگری نیز مورد تحسین قرار گرفته است و آن حال و هوای بسیار خوب بازی است.طراحی هنری بازی با الهام از انیمیشن هایی مانند The Simpsons، Hey Arnold! و داگ این کار را انجام داد و به طور کلی، روحیه بهتر می شود. در چنین محیطی حس شوخ طبعی ارزشمندی وجود دارد که می تواند لذت تجربه بازی را چند برابر کند.

داستان بازی در دهه 90 می گذرد و بازیکنان را با شخصیتی به نام علی گرد هم می آورد. مادر این شخصیت صاحب یک فروشگاه اجاره VHS است، اما پس از مدتی مشخص می شود که او پول زیادی بدهکار است. ناگهان علی سعی می کند راهی برای به دست آوردن این مبلغ بیابد و برای این منظور خود را با فردی شریک می کند که هنرش فریب مردم و گرفتن پول آنهاست. در ادامه داستان، این دو به شهرهای مختلف آمریکا سفر می کنند، جایی که علی باید با انجام کارهایی مانند جیب بری که از طریق یک مینی بازی انجام می شود، برای کسب درآمد تلاش کند.

شخصیت علی در گیم پلی The Big Con

اما وسعت Monster Hunter: World در مقایسه با دیگر بازی های این سری کجاست؟ اول اینکه در دنیای بازی نشان داده می شود. جایی که کپکام دنیای بزرگ و به هم پیوسته ای را طراحی کرد که در نسخه های قدیمی به دلیل محدودیت های سخت افزاری امکان پذیر نبود و دنیای بازی به مناطقی به نام Zones تقسیم شد. نکته مهم بعدی نقش بزرگتر داستان در بازی است، درست است که نسخه های قبلی نیز چیزی به نام داستان داشتند، اما این جنبه از بازی در Monster Hunter: World بسیار جزئی تر شده است و بازیکنان را برای مدتی درگیر رویدادهای داستانی می کند. مدت زمان طولانی تر در مجموع Monster Hunter: World بدون شک یکی از بهترین نسخه های این مجموعه است که پس از انتشار امتیاز متای 90 را دریافت کرد و تجربه آن به همه توصیه می شود.

بخوانید  حذف برخی بازی‌ها از پلی‌استیشن پلاس اکسترا و پریمیوم در آوریل ۲۰۲۳

لوگو و پوستر بازی Big Con

The Big Con Game

برای دومین بازی این هفته، به سراغ یک بازی جمع و جور اما سرگرم کننده به نام The Big Con می رویم. این بازی در سبک ماجراجویی است و مخصوصا برای کسانی که با تماشای انیمیشن های دهه 90 یا اوایل دهه 2000 بزرگ شده اند، حسی آشنا خواهد داشت.

در قسمت دیگری از مقالات آخر هفته چه باید بازی کنیم، دو بازی را معرفی خواهیم کرد. بازی اول برداشتی از مجموعه قدیمی و گسترده Monster Hunter کپکام است و برای بازی دوم کارهای مستقل جالبی خواهیم داشت. پس لطفا با یک گیمر همراه باشید.

اژدها و شکارچیان در بازی Monster Hunter: World

Monster Hunter: World Game

نسخه های دستی Monster Hunter به دلیل محبوبیت این نوع کنسول ها در ژاپن بسیار موفق بودند. با این حال، کپکام همیشه امیدوار بود که این سری را به یک اثر محبوب در کشورهای غربی تبدیل کند و احساس می کرد که پتانسیل واقعی بازی در این کشورها هنوز محقق نشده است. بعد از عرضه Monster Hunter 3 Ultimate برای Nintendo 3DS بود که این سری حداقل در میان گروه خاصی از گیمرهای غربی جایگاه بهتری پیدا کرد و به کپکام انگیزه داد تا روی بومی سازی بازی برای کشورهای غربی برای نسخه های بعدی بهتر کار کند. در نتیجه Monster Hunter 4 به اولین بازی از این سری تبدیل شد که بیش از یک میلیون نسخه در کشورهای غربی فروخت و Monster Hunter: World که هدف آن کنسول های خانگی و رایانه های شخصی بود، به پرفروش ترین بازی این سری تبدیل شد. تا سال 2022، بیش از 21 میلیون نسخه فروخته است.

بخوانید  راه اندازی TMNT: Shredder's Revenge برای پلی استیشن 5

به طور کلی بازی The Big Con از آن دسته بازی های فشرده و سرگرم کننده ای است که می توان آن را برای مدت کوتاهی تجربه کرد و با یک خاطره خوب به پایان رسید.

شرکت ژاپنی کپکام به خاطر مجموعه های بزرگ و معروفش در دنیای بازی های ویدیویی شناخته شده است. بازی هایی مانند Resident Evil، Duel May Cry و Street Fighter از آن دست آثاری هستند که بسیاری از بازیکنان خاطرات خوبی با آن دارند. اما مجموعه ای که امروز از این کمپانی به سراغ آن می رویم، Monster Hunter و به طور دقیق تر، نسخه جهانی این مجموعه است.

در این قسمت از مقالاتی که قرار است این آخر هفته پخش شود، به سری قدیمی و محبوب Monster Hunter برمی گردیم و یک بازی مستقل جالب نیز داریم. با یک گیمر همراه باشید.

مبارزه در صحرا با هیولاها در بازی Monster Hunter: World

بازی The Monster Hunter: World برای کنسول های نسل هشتمی و رایانه های شخصی منتشر شد و کپکام از همان ابتدا قصد داشت اثری را خلق کند که از هر نظر در مقیاس بزرگتر از آثار قبلی باشد. به همین منظور تغییرات قابل توجهی در ساختار کلی بازی ایجاد شده است.در این نسخه نیز مانند روال معمول سری Monster Hunter، بازیکنان نقش شخصیتی را بر عهده می گیرند که با انجام ماموریت های مختلف، هیولاها را شکار یا به دام می اندازد. مردم. سیستم لوت نقش بسیار مهمی در بازی دارد و به مرور زمان تجهیزات و سلاح هایی به دست می آید که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و می توانند سبک بازی و مبارزه شما را متحول کنند. بدون شک یکی از جذابیت های اصلی بازی طراحی بسیار خوب هیولاها با تنوع زیاد است; هیولاهایی که هر کدام می توانند چالشی منحصر به فرد برای مبارزه باشند. این مورد زمانی جذاب تر می شود که بدانیم علاوه بر امکان تجربه انفرادی، می توان این مبارزات را با همکاری بازیکنان دیگر انجام داد که جذابیت آن ها را بیشتر می کند.

بخوانید  لغو ساخت بازی Battlefield Mobile توسط Electronic Arts

در نهایت نظرات خود را در مورد بازی های این هفته با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.

سری Monster Hunter در سال 2004 متولد شد، در آن زمان کپکام می خواست از قدرت کنسول پلی استیشن 2 و قابلیت های بازی آنلاین آن به بهترین شکل ممکن استفاده کند و برای آن سه بازی مختلف را در نظر گرفت. اولین نسخه از بازی مسابقه ای Monster Hunter، Resident Evil Outbreak و Auto Modellista. در میان این آثار، اولین نسخه شکارچی هیولا که در سال 2004 منتشر شد، موفق‌ترین نسخه بود. بنابراین ویژگی‌های Co-Op بازی به بازیکنان با هر سطح مهارتی اجازه می‌داد تا آن را با هم تجربه کنند، و این عاملی شد برای موفقیت تجاری بازی و فروش بیش از یک میلیون نسخه در ژاپن. این موضوع باعث شد که کپکام Monster Hunter را به عنوان یک مجموعه ببیند و حتی یک تیم سازنده بازی جدا از تیم سازنده نسخه اول به سراغ ساخت نسخه ای از مجموعه برای کنسول های دستی و به طور دقیق تر کنسول PSP رفتند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر